Hallo tweakers,
Dit is mijn systeem:
Processor Intel Core i7 860
Moederbord ASUS Maximus III Formula
Geheugen Team Xtreem LV 4GB DDR3-1600 CL6 kit
Videokaart ASUS EAH5850/2DIS/1GD5
Harddisk Samsung Spinpoint F3 1TB
Intel X25-M Postville 80GB Retail
Optische drive Optiarc AD-7220S Silver OEM
Geluidskaart Creative Supreme X-FI MOBO
Behuizing Nexus Clodius Black
Voeding Nexus RX-6300 Modular 630W
CPU-koeler Scythe Mugen 2
Monitor Samsung SyncMaster P2450H
Toetsenbord Logitech G11 Gaming Keyboard
Muis Razer Copperhead Tempest Blue
Speakerset Philips SPA7650
Casefans 3x Nexus Real Silent Case Fan 120mm Black/White
Nexus Real Silent Case Fan 80mm
Nu heb ik een probleempje, ik heb deze kast gekozen voor zijn stille reviews...
Echter vind ik dit niet zo stil, mijn kast bedraagt in totaal 6 koelers die van mijn cpu en voeding bijgerekend.
Wanneer ik mijn cpu koeler aan het monteren was zag ik dat deze juist gepast was met mijn kast.
Wanneer ik de cpu fan op het koelblok wou monteren (van links naar rechts) ging dit niet, wegens het geheugen (ram) die in de weg stak (die te hoog kwam, deze is wel erg dicht van de cpu).
De koeler kwam dus altijd 2, 3 cm boven de koelvinnen (veel lucht weg als je ik het zo had gelaten)
Dus ik was verplicht voor deze anders erop te monteren ofwel van boven naar onder maar dan stak hij in de weg van de voeding (hij geraakt er wel tussen maar ik denk niet dat dit goed is voor de lucht circulatie)
Ik kon hem ook van onderaan plaatsten dat hij naar boven blaast dus naar de voeding maar dan heeft de voeding warme lucht
Of van links naar rechts maar dan zat hij voor een kastkoeler nu heb ik wel dit gekozen...
Ik heb de deze kastkoeler lucht naar binnen laten trekken dat de cpu fan verse lucht krijgt ik zal even een foto uploaden voor de duidelijkheid helaas is mijn camera kapot dus kan ik geen foto nemen van mijn case
De bovenste fan blaast lucht naar buiten
De fan aan de cpu of onder de voeding blaast lucht naar binnen
De optionele 80mm fan onderaan links aan de brackets dus onder de videokaart nog blaast lucht naar buiten
De fan onderaan rechts aan mijn startknop van mijn computer waar het vlammetje staat blaast lucht naar binnen...

Wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt.
Mvg.
Dit is mijn systeem:
Processor Intel Core i7 860
Moederbord ASUS Maximus III Formula
Geheugen Team Xtreem LV 4GB DDR3-1600 CL6 kit
Videokaart ASUS EAH5850/2DIS/1GD5
Harddisk Samsung Spinpoint F3 1TB
Intel X25-M Postville 80GB Retail
Optische drive Optiarc AD-7220S Silver OEM
Geluidskaart Creative Supreme X-FI MOBO
Behuizing Nexus Clodius Black
Voeding Nexus RX-6300 Modular 630W
CPU-koeler Scythe Mugen 2
Monitor Samsung SyncMaster P2450H
Toetsenbord Logitech G11 Gaming Keyboard
Muis Razer Copperhead Tempest Blue
Speakerset Philips SPA7650
Casefans 3x Nexus Real Silent Case Fan 120mm Black/White
Nexus Real Silent Case Fan 80mm
Nu heb ik een probleempje, ik heb deze kast gekozen voor zijn stille reviews...
Echter vind ik dit niet zo stil, mijn kast bedraagt in totaal 6 koelers die van mijn cpu en voeding bijgerekend.
Wanneer ik mijn cpu koeler aan het monteren was zag ik dat deze juist gepast was met mijn kast.
Wanneer ik de cpu fan op het koelblok wou monteren (van links naar rechts) ging dit niet, wegens het geheugen (ram) die in de weg stak (die te hoog kwam, deze is wel erg dicht van de cpu).
De koeler kwam dus altijd 2, 3 cm boven de koelvinnen (veel lucht weg als je ik het zo had gelaten)
Dus ik was verplicht voor deze anders erop te monteren ofwel van boven naar onder maar dan stak hij in de weg van de voeding (hij geraakt er wel tussen maar ik denk niet dat dit goed is voor de lucht circulatie)
Ik kon hem ook van onderaan plaatsten dat hij naar boven blaast dus naar de voeding maar dan heeft de voeding warme lucht
Of van links naar rechts maar dan zat hij voor een kastkoeler nu heb ik wel dit gekozen...
Ik heb de deze kastkoeler lucht naar binnen laten trekken dat de cpu fan verse lucht krijgt ik zal even een foto uploaden voor de duidelijkheid helaas is mijn camera kapot dus kan ik geen foto nemen van mijn case
De bovenste fan blaast lucht naar buiten
De fan aan de cpu of onder de voeding blaast lucht naar binnen
De optionele 80mm fan onderaan links aan de brackets dus onder de videokaart nog blaast lucht naar buiten
De fan onderaan rechts aan mijn startknop van mijn computer waar het vlammetje staat blaast lucht naar binnen...

Wat denken jullie hiervan?
Alvast bedankt.
Mvg.