Wat is beter: RedHat 6.2 of 7.0 ?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je mening graag: Welke versie is beter: RedHat 6.2 of 7.0 ?
Ik heb zelf 7.0 gedraaid, alleen had nogal eens problemen met het netwerk draaiend houden. Iemand een uitgesproken voorkeur?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53

Super_ik

haklust!

Ik draai al lang 6.2 zonder problemo
ik hoor van 7 wel anderss.....
k zou dus gewoon 6.2 pakken

kunt ook nieuwe kernel 2.4 proberen te downen van suse geloof ik

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik weet niet precies met wat voor een doel je linux gebruikt. Redhat 6.2 is stabieler en beter dan 7.0. Het belangrijkste verschil tussen redhat 6.2 en 7.0 is dat 7.0 beschikt over gnome 1.2, een nieuwere kernel, xfree86 4.01, gcc 2.96 (buggy) en de gebruikelijke updates.

Redhat 6.2 is niet zo moeilijk modern te krijgen. Nieuwe kernel, nieuwe xfree86 en nieuwe kde of gnome.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 17:07 schreef thunderbird2k het volgende:
Ik weet niet precies met wat voor een doel je linux gebruikt. Redhat 6.2 is stabieler en beter dan 7.0. Het belangrijkste verschil tussen redhat 6.2 en 7.0 is dat 7.0 beschikt over gnome 1.2, een nieuwere kernel, xfree86 4.01, gcc 2.96 (buggy) en de gebruikelijke updates.

Redhat 6.2 is niet zo moeilijk modern te krijgen. Nieuwe kernel, nieuwe xfree86 en nieuwe kde of gnome.
Geheel mee eens, en in 7.0 schijnt er nog wel ergens een fout of wat te zitten.. heb ik me laten vertellen. Beter is de 6.2 is inderdaad een stuk stabieler!:)

Verwijderd

Ik draai RedHat 7.0 met kernel 2.4.2 (zelf gecompiled, er zit standaard 2.2.16-22 bij).
Draait prima!

Verwijderd

Hoe heb je die gecompiled dan? In RedHat 7.0 krijg je namelijk een fout bij het compilen van een kernel.

Verwijderd

Download kernel 2.4.2 van www.kernel.org en pak die uit in je home dir (NIET in /usr/src !), installeer de nieuwe headers (heb ik van rpmfind.net) en het ging prima...

Verwijderd

Ik heb ook Redhat 7.0 draaien, gaat goed. Heb gcc geupgrade en zelf 2.4.2 kernel erop gezet. Alles driaat zonder problemen. Alleen xinetd ipv xinitd moet ik nog er aan wennen :(

Verwijderd

Ik heb gcc overigens niet geupgrade. Ik draai nog steeds versie 2.96 ofzo.

Verwijderd

Oh, moet ik dat ook es proberen. Maar het werkt dan niet perfect, als je de headers moet downen :(

Verwijderd

Ik moest de headers updaten naar 2.4.2 dus het lijkt me vrij normaal dat ik die heb gedownload...
Pagina: 1