DAC doorgebrand door USB kabel ???

Pagina: 1
Acties:

• stootvoeg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik heb verleden week een HRT Music Streamer + binnengekregen. Met speciale I-Link kabel. USB had ik zelf.
Aangesloten op mijn 2 laptops (Vista) zonder resultaat. Ook onder Windows 7 werd deze niet herkend. Echter wél onder Windows XP Pro, maar helaas is dit op mijn Desktop, en dus heel ver van mijn verstedrker.

HRT Music streamer dus teruggestuurd. Krijg ik te horen vd webshop dat ik de DAC heb doorgebrand. Dit komt door de USB kabel had de leverancier verteld die hem had gecontroleerd.

Dit valt niet in de garantie................ Ben dus nu mijn 350 euro kwijt.

Nu is mijn vraag : Kan die DAC doorgebrand zijn door mijn USB kabel ????
En wat ik doen om ,mijn geld terug te krijgen ???

Ik voel me echt belazerd..................................

Verwijderd

maar hij doet het toch nog? onder windows xp in iedergeval

dus als ik het goed begrijp heb je de hrt terug gestuurd , en vervolgens mailen ze jouw dat die defect is?

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:29
stootvoeg schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:03:
Ik heb verleden week een HRT Music Streamer + binnengekregen. Met speciale I-Link kabel. USB had ik zelf.
Aangesloten op mijn 2 laptops (Vista) zonder resultaat. Ook onder Windows 7 werd deze niet herkend. Echter wél onder Windows XP Pro, maar helaas is dit op mijn Desktop, en dus heel ver van mijn verstedrker.

HRT Music streamer dus teruggestuurd. Krijg ik te horen vd webshop dat ik de DAC heb doorgebrand. Dit komt door de USB kabel had de leverancier verteld die hem had gecontroleerd.

Dit valt niet in de garantie................ Ben dus nu mijn 350 euro kwijt.

Nu is mijn vraag : Kan die DAC doorgebrand zijn door mijn USB kabel ????
En wat ik doen om ,mijn geld terug te krijgen ???

Ik voel me echt belazerd..................................
Op naar de consumentenbond. Volgens mij word je belazerd !

• stootvoeg
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:08:
maar hij doet het toch nog? onder windows xp in iedergeval

dus als ik het goed begrijp heb je de hrt terug gestuurd , en vervolgens mailen ze jouw dat die defect is?
Klopt, doorgebrand door MIJN USB kabel !?!?! Wilde de DAC gaan gebruiken op één vd laptops. Maar omdat daar Vista op staat heb ik hem teruggestuurd daarop werd de DAC NIET herkend. Hij werd dus WEL (gelijk) herkend op mijn Desktop Windows XP Pro pc. Maar daar kan ik hem niet gebruiken................

Wil eigenlijk rechtzaak aanspannen, want ik voel me zo ge..............

:( :( :( :( :( :( :( :(

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:31

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zie niet in hoe een defecte usb kabel de slave (HRT M S) door kan laten branden. De host ( PC of laptop) kan ik nog begrijpen omdat die zelf stroom leveren en misschien dus slechter tegen kortsluiting kan.

Maar je kan natuurlij zelf nog even voor de zekerheid je USB kabel doormeten of daar ergens iets fout zit. Als die nog helemaal intact is dan heb je meteen bewijs dat ze je belazeren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:05

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic richting SF verhuizen, want dit soort gevallen zijn meer op zijn plaats in dat forum.
Maar wees wel een beetje redelijk met het gebruik van je smilies, leestekens en hoofdtekens. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar alleen de leesbaarheid wordt er minder door en je wordt er niet mee geholpen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• stootvoeg
Tweak-Freak schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:18:
Ik zie niet in hoe een defecte usb kabel de slave (HRT M S) door kan laten branden. De host ( PC of laptop) kan ik nog begrijpen omdat die zelf stroom leveren en misschien dus slechter tegen kortsluiting kan.

Maar je kan natuurlij zelf nog even voor de zekerheid je USB kabel doormeten of daar ergens iets fout zit. Als die nog helemaal intact is dan heb je meteen bewijs dat ze je belazeren.
Als ik hem met andere USB apparaten aansluit, Externe HD, GSM, Extra HUB'je, gaat het gewoon goed met deze USB kabel............. Doormeten kan ik niet helaas (ben tot mijn nek toe verlamd :'( :'( :'( :'( :'( )

Dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

• stootvoeg
Sorry FeaR1986.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het lijkt me een vreemd verhaal waar ik inderdaad - uitzonderlijk, want meestal kies ik de kant van de verkoper of leverancier - de conumentenbond voor in zou schakelen. Als het écht klopt kan je normaal gezien wel de fabrikant van de USB-kabel in gebreke stellen.

• stootvoeg
Weet al niet meer waar die usb kabel vandaan komt, werkt al jaren perfect.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27

Aganim

I have a cunning plan..

Het lijkt mij zeer sterk dat je USB kabel hier het probleem zou zijn. Persoonlijk zou ik hier rechtsbijstand of de consumentenbond bij inschakelen, dit zijn situaties die je anders moeilijk zal gaan winnen vrees ik.

• stootvoeg
Snap alleen niet waarom hij t wel deed onder XP. En de usb t nu ook gewoon doet.
Is toch bizar dat ik nu mijn geld kwijt ben.

[ Voor 22% gewijzigd door stootvoeg op 01-04-2010 18:38 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27

Aganim

I have a cunning plan..

Nogmaals, rechtsbijstand inschakelen.

En anders de verkoper zelf een aangetekende brief sturen, waarin je eist dat hij je geld teruggeeft. Ook aangeven dat de hardware wel werkte onder XP en dat andere apparaten geen problemen hebben met de betreffende USB kabel.

In deze brief moet je ook een redelijke termijn stellen, waarin je het geld terug wilt hebben. Bijvoorbeeld maximaal 14 dagen, dat geeft hem ruim voldoende tijd om het overgeboekt te krijgen.

Voor meer tips: Hoe schrijf ik een boze brief

• stootvoeg
Krijg zojuist n e-mail vd webshop (nadat ik met rechtsbijstand aankwam) dat dezet nog eens gaat voorleggen bij de leverancer. Hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Dat zou ik in ieder geval afwachten voordat je de boze brief stuurt. Die boze brief moet je pas schrijven als alle andere opties niet meer helpen.

• stootvoeg
Boze e-mail is verstuurd. Samen met n link naar dit topic.
Pagina: 1