[PHP + FLASH] Integratie van facebook en flckr foto's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een een website maken waarbij je je gegevens van flickr en facebook moet invullen in je profiel. Op de website krijg je dan in flash een soort van 3D wall waar je foto's van flickr en facebook instaan en hierdoor kan je browsen.

Ik heb echter niet echt een goed idee hoe ik moet beginnen aan de integratie in de flash en vooral dan de communicatie tussen de php en flash. Hoe moet flash de gegevens van de gebruiker ophalen?

Ik hoop dat jullie me een paar tips kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben ook geen flash programmeur, maar misschien kan ik je op de goede weg zetten.

In de meeste talen kan je indien je een figuur inlaad dit ook doen met een url, de compiler/interpreter/... gaat dan wel weten wat hij er mee moet doen.

Om in te loggen zou ik als eerste kijken of je geen pagina kan laden en daar post variabelen heen kan sturen. Om dan zo de gebruikersnaam en paswoord naar een facebook of flickr te sturen. Hoe flash dan omgaat met een sessie weet ik niet, daar heb ik me nooit in verdiept.

Je kan natuurlijk ook zoeken op google wat de site's zelf van mogelijkheden bieden. Zo vond ik bv dit:
http://forum.developers.facebook.com/viewtopic.php?id=53595
Geen idee of er een antwoord in staat maar misschien helpt je dat op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Dat kan op verschillende manieren. Je kan gebruik maken van webservices, AMF / remoting, XML, flashvars. Verder zijn er verschillende Flickr libraries voor flash, wellicht kan je daar eens naar kijken.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Flickr API is redelijk makkelijk te gebruiken. Je kan gewoon zelf je HTTP requests maken of er zijn ook enkele AS3 libraries voor. Zie:
http://www.flickr.com/services/api/

Voor Facebook is de beste optie Facebook Connect. Hier ga je wel wat meer research voor moeten doen, je moet een applicatie aanmaken en implementatie is relatief complex. Het makkelijkste is om met PHP voor een Facebook sessie te zorgen en dan na het openen van de Flash communicatie met Facebook af the handelen via AMFPHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Er bestaat ook een Facebook Connect <-> Flash Bridge.

http://stream.microsite.be/cecemel/

http://www.stevenvh.be/blog/?p=57

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit nog steeds beetje vast. Had de optie amfphp eens bekeken maar dat is een webservice(?) en dat verliep stroef.

Nu ben ik aan het kijken voor het met een xml te doen die gebouwd wordt door de php. PHP zou dus de afbeeldingenlinks ophalen en die in een xml steken. Het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik dan die xml kan doorsturen naar flash. Op google vind ik er niet echt veel goeds over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zonde dit via PHP te doen, is alleen een aanslag op je server terwijl het ook clientside kan direct vanuit flash. Wat is je probleem met amfphp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg het niet aan de praat op mijn host om een of andere reden. En vond ook dat het enorm slecht gedocumenteerd is (en weinig van te vinden).

Dus het is beter om vanuit flash (met een facebook en flickr library) de foto's in te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je het Zend Framework gebruikt heb je al een standaard library voor de communicatie met Flash middels Zend_Amf en je connectie met Flickr via Zend_Service_Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Toevallig heb ik ook Amf ingezet voor een project en ondervond dat amfphp sneller is, dat verschil wordt alleen maar groter als je de module amfext gebruikt waardoor het encoden en decoden van amf vanuit C gaat ipv. PHP.

Ook raad ik echt aan inderdaad om Flickr vanuit flash te benaderen zodat het een clientside ding wordt ipv. serverside, scheelt wederom weer in performance.

@Huhu: er bestaat meer dan Zend Framework :*

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:06:
Kreeg het niet aan de praat op mijn host om een of andere reden. En vond ook dat het enorm slecht gedocumenteerd is (en weinig van te vinden).
Ja, maar wat werkte er dan niet? Er zit zelfs een compleet werkend voorbeeld bij overigens als je het download.

[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 15-04-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet het niet meer goed. Dacht dat het de verbinding met die gateway was die niet lukte op mijn host (op localhost lukte het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je moet toch echt meer info gaan zoeken dan "niet lukte", hiermee kan ik je anders gewoon niet helpen. Een beetje meer moeite doen dus ;)
Pagina: 1