WD 2TB GP EARS schijf formatteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Hey,

Vandaag heb ik mijn nieuwe harde schijf binnen gekregen maar het lukt me maar niet om deze te formatteren.

Ik heb het al via schijfbeheer gedaan, maar daar blijft hij na 1h nog op formatteren staan. Dan heb ik het via Deze Computer geprobeerd. Snel formatteren zegt ie na een tijd dat het niet lukt. En gewoon formatteren blijkt ook al niets te doen. Wie kan me helpen :(.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Welk besturingssysteem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Oei, vergeten vermelden. Windows Vista. Ik heb gelezen dat er met XP problemen zouden zijn, maar zeker niet Vista. Zijn er andere progs waarmee ik kan proberen?

Thanks!
Wes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:15
Die schijf maakt gebruik van 4KB sectoren ipv de gebruikelijk 512 bytes. Formatteren met de Advanced Format Software van Western Digital.

Edit: Hm, bij Windows Vista zou gewoon formatteren ook moeten werken. Ik zou hem eens laten lopen, het kan goed 9 uur duren bij een 2TB schijf omdat iedere sector wordt gecontroleerd op fouten.

[ Voor 63% gewijzigd door SoulWar1 op 01-04-2010 16:41 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Kheb de fout al gevonden. Khad er 2 gekocht. Bij het openen van schijfbeheer vroeg em of het MBR of GPT moest zijn. Khad MBR geprobeerd. Maar hierbij wil em dus niet formatteren. Bij de 2de heb ik eens GPT aangeduid, en formatteren duurde gelijk maar 2 seconden.

Toch bedankt! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wat is eigenlijk verschil tussen beide indelingen?

Met MBR doet het format wel (ik heb 1TB schijf) maar dat duurt als ik voor normale format kies wel urenlang met W7.
En je zegt dat met andere heel snel gaat? Dat is niet eens op sector controle. Snelformatteren met MBR duurt ook maar even.

Mijn vraag is ook meteen voor jullie:
Formatteer je zelf altijd geheel met nieuwe schijven of doe je gewoon in goed vertrouwen snelle format?

GPT indeling is niet geschikt voor oudere OS. Zou dat wel/niet werken met XP? Of is MBR aanbevolen?

Even nagekeken heeft MBR maximale limiet van 2TB. Dus met grote schijven kan je geen grotere partitie maken met MBR boven 2TB. GPT werkt niet met alle 32-bits Windows, maar 64 bits wel, alleen met behulp van EFI. Met meer dan 2TB heb je dus niks meer aan 32-bits windows.

Pas dus op met schijven van meer dan 2TB grootte in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swepie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03-2023
Hallo,
Ik heb ook twee 2TB WD EARS schijven gekocht, 1 voor de Eminent 7080 en 1 voor mijn W2008r2 server backups (data dus). Ik ga ze terugbrengen......:

De eerste schijf werd na 2 dagen nog wel herkend door de systemen, maar was niet meer benaderbaar.
De schijf die ik er voor terugkreeg doet inderdaad 24 uur over 38% formatteren (GPT) onder W2008r2. Daarna heb ik hem afgebroken en een quick format gegeven. Dat lijkt te werken, maar de snelheid komt niet boven de 14 MB/s en dat vind ik onacceptabel.

De tweede schijf was ook erg traag. Daar heb ik de jumper op 7 en 8 gezet, waarna de schijf helemaal niet meer benaderd kon worden op de server. Op mijn W7 PC kon ik hem weer benaderbaar krijgen (zonder jumper), maar ook traag. Eenmaal ingebouwd in de Eminent en aangesloten op de server, leek het erop of de server i.p.v. op 2,8 GHz draaide op 2,8 Hz...... Oftewel BLOEDTRAAG. Eeenmaal gedisconnect en na een harde reset gaf de server geen problemen. Mijn "oude"EADS van 2TB gaf overigens nooit problemen.

Ik ga ze dus ruilen voor schijven ZONDER ADVANCED FORMAT.
Lees ook nog maar eens verder op Google: WD EARS SLOW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Vreemd, ik heb nu 4 ears schijven van 2TB draaien en geen enkel probleem.Was bij de eerste vergeten het alignment tooltje van WD te gebruiken en toen was de schijf idd retetraag.Maar nadat ik hem aligned had (en de jumper niet gebruikt), werkt het prima, zowel in xp als in server 2003.
Gewoon MBR (quick) formatted :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik doe altijd een quick format, gevolgd door een chkdsk waarbij het herkennen & repareren van bad sectors in beschreven plus vrije ruimte aangevinkt staat. Dat kost iets minder tijd (nog wel lang). Als een nieuwe schijf bad sectors bevat dan gaat ie gelijk terug (zie chkdsk output). Zo niet dan wordt ie vrolijk in gebruik genomen.

Formatteren onderbreken lijkt me onder elke conditie een niet zo slim plan, maar blijkbaar kan het toch. Hmm.

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1