Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo allemaal,

We hebben een probleem bij een klant van ons.
De gebruiken Outlook 2007, met een Exchange 2003 server.

Een gebruiker heeft inhoud van zijn verzonden items geshift-delete, en zijn dus niet meer te vinden in de verwijderde items.

Ik heb op internet gekeken, hier staat dat je een regkey moet aanmaken DumpsterAlwaysON, met een waarde van 1. Na het herstarten van outlook, zou ik dan op verzonden items moeten klikken, en vervolgens kan ik via menu extra > verwijderde items herstellen, alle mailtjes netjes terughalen.

Helaas niet het geval! Ik heb gegeken in de eigenschappen van de mailbox store > limits (op de exchange server). Hier staat ingesteld dat deleted items maar 0 dagen worden bewaard (niet dus), maar het vinkje eronder, waar je kunt aangeven dat items bewaard moeten blijven tot na een backup, staat INgeschakeld. Dit betekend lijkt me dat de items zich ergens in de store moeten bevinden.

Ook met de tool PFDAVAdmin.exe kan ik helemaal niets vinden.

De klant maakt gebruik van Symantec Backup Exec 12, de store wordt gebackupped met GRT aan. Toch kan ik niet een single item of mailbox restoren met de software, dan moet ik gelijk de hele store doen. Dit gaat erg veel tijd kosten, dus dit is echt last resort.

Iemand enig idee wat ik fout doe? Ook in OWA kan ik geen verwijderde items herstellen, omdat de items nooit in de map deleted items hebben gestaan, omdat ze direct van sent items geshift-delete zijn.

Graag jullie reactie.

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Ik vermoed dat je het al geprobeerd hebt, maar als de mails zijn verwijderd uit de sent items moet je ook in de sent items folder gaan staan en dan via tools -> recover deleted items.
Als je in gelijk welk andere folder gaat staan zal het niet lukken, dus altijd de map openen vanwaar je uw E-mail shift deleted hebt en dan via tools -> recover deleted items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
Attixx schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:58:
Ik vermoed dat je het al geprobeerd hebt, maar als de mails zijn verwijderd uit de sent items moet je ook in de sent items folder gaan staan en dan via tools -> recover deleted items.
Als je in gelijk welk andere folder gaat staan zal het niet lukken, dus altijd de map openen vanwaar je uw E-mail shift deleted hebt en dan via tools -> recover deleted items.
Bedankt voor de tip, maar helaas, je vermoeden klopt :)
Als ik de map sent items open, dan vind ik ze ook niet, evenals wanneer ik deleted items geopend heb.

Iemand nog ideeën of een verklaring waarom dit niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De store recoveren naar een tijdelijke gebruiker en dan de mails oppakken. Duurt toch niet zo lang?

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dark Wanderer schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:03:
[...]
Iemand nog ideeën of een verklaring waarom dit niet werkt ?
Shift-del is "hard deleten" zonder de dumpster te gebruiken, tenzij vooraf de reg-key ingesteld staan die je in de TS meld. Het heeft geen zin om deze achteraf in te stellen.

Kwestie van een recovery storage group aanmaken en je database restoren dus. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
Question Mark schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:13:
[...]

Shift-del is "hard deleten" zonder de dumpster te gebruiken, tenzij vooraf de reg-key ingesteld staan die je in de TS meld. Het heeft geen zin om deze achteraf in te stellen.

Kwestie van een recovery storage group aanmaken en je database restoren dus. :)
Oke duidelijk, maarrr:
- Die ene key dumpsteralwayson stond al aan op de terminal server, dus dan zou shift delete ook uit andere mappen dan deleted items gerecoveren moeten kunnen worden.
- Iemand enig idee waarom GRT niet zou werken in backup exec, het staat echt ingeschakeld, en de "guide me" wizard is helemaal doorlopen.

Pagina: 1