zoek een full loaded mobo

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 22:12

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
daarmee bedoel ik dus dat alles onboard moet zitten. Dus video, audio en netwerkgedeelte. Ik ben al ff aan het zoeken geweest maar vind het erg moeilijk een geschikte kandidaat te vinden. Wie kent zo'n mobo? Liefst een socket A, maar ik neem ook wel genoegen met een cely.

Verwijderd

Dan moet je eens gaan kijken voor een PCChips mobo. Ze hebben diverse mobo's met zo goed als alles onboard. Tevens erg goedkoop. Alleen wel erge B-kwaliteit enne prestaties om te :r . Maar als dat niet zo van belang is zeker de waard om er eens je oog op te laten vallen.

Verwijderd

gigabyte had zo'n socket a mobo met audio en video onboard maar helaas geen netwerkkaartje

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

't moet in een of ander plat kastje als MP3-speler ofzo? P2B-LS met PCI-risercard (90 graden draaitrucje) & PCI grafische kaart misschien wat?
On-board video is toch zwaar klote over 't algemeen, van die ranzige memorysharing-zooi.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Dat is idd de bedoeling ja. En het moet dus zo laag mogelijk. Dat die onboard videokaarten sucken weet ik, maar zou dat zoveel uitmaken bij het afspelen van een divx-je? Probleem is dan wel weer dat er een tv-out op moet zitten en dat is meestal niet het geval. Het liefst zet ik m'n G400 erin, maar ik wil er niet zo'n joekel van een kast van maken. Dus met zo'n pci riserkaart kan ik dus de videokaart kantelen? Tnx, hier had ik nog niet van gehoord.

Maar ik heb net ff bij pricewatch gekeken voor die P2B-LS, maar 900 piek is me te duur. SCSI hoeft er ook niet op.

Verwijderd

Als je zelf een custom case er voor zou bouwen, zou je het slotplaatje van devideokaart kunnen afhalen zodat je maximale hoogte van de videokaart als hoogste uitstekende deel hebt. Zo kun je dat bijvoorbeeld wel iets van een Geforce MX gebruiken met TV-out zonder al teveel kosten. Dan heb je toch TV-out betere video prestaties dan die eventuele onboard video voor een geringe meerprijs. :)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op vrijdag 09 maart 2001 07:32 schreef BrassMonkey het volgende:
Dan moet je eens gaan kijken voor een PCChips mobo. Ze hebben diverse mobo's met zo goed als alles onboard. Tevens erg goedkoop. Alleen wel erge B-kwaliteit enne prestaties om te :r . Maar als dat niet zo van belang is zeker de waard om er eens je oog op te laten vallen.
NIET DOEN... PC100 (:?) mobo's zijn zo ontzettend bagger... Altijd SiS chipsets (:r) en meer van dat soort ongein... Dan maar wta meer betalen, maar die dingen WIL je gewoon niet...

Sorry, dat moest er ff uit...

* Freggel_United heeft slechte ervaringen met PC100

By each crime and every kindness, we birth our future

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Wat ga je ermee doen? Bouw je soms een divx/dvd-speler voor je tv?
Als je dat doet is dat niet handig. Je kan namelijk niet met tv-out booten.
(als dit het geval is waarom koop je dan niet een losse divx/dvd speler?)

Verwijderd

GeForce2 MX van gainward met tv-out is erg klein geloof ik.

• dion_b
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MSI heeft wel zo'n plankje (alleen TV-out weet ik niet zeker): de 6340M (MicroATX K7T-Pro met KM133 chipset (ingebakken S3). Best goede performance, altijd nog een AGP als je van gedachten verandert en nog een fatsoenlijke ondersteuning ook. OC'en is minder makkelijk (geen multiplier settings), maar dat is het nooit op zo'n all-in mobo.

Evt kun je een extern dongle voor TV-out halen die je tussen de VGA out en de monitorkabel laat bengelen.

Oslik, blyat! Oslik!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 16:04 schreef thunderbird2k het volgende:
Wat ga je ermee doen? Bouw je soms een divx/dvd-speler voor je tv?
Als je dat doet is dat niet handig. Je kan namelijk niet met tv-out booten.
(als dit het geval is waarom koop je dan niet een losse divx/dvd speler?)
Ik ben idd van plan om zoiets te bouwen ja. Je hebt dit topic gelezen denk ik, dan had je ook gelezen dat ik een G400 heb. ALs ik die G400 erin zet, dan kan ik daar best wel mee booten hoor. Met een andere videokaart gaat het misschien niet, maar met een G400 wel dus.
Verder heb ik al een DVD-speler(sony 735D) en 1 in de PC(die gaat dus in dat ding als ik hem bouw).
Verder wil ik er nog een LCD inbouwen en de netwerkkaart is uiteraard voor het overzetten van divx-jes en mp3's.
Maar dit is allemaal nog toekomstmuziek. Eerst wil ik dus een mobo wat ik goed kan gebruiken.

Alleen klote dat die G400 AGP is en er dus niet zo'n PCI-riser geval gebruikt kan worden. Of zijn die er ook in AGP uitvoering?

• 4POX
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/vga/images/pa3000pf-l.jpg

Je bedoelt die extra lage videokaartjes die in dit

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/images/h300a.jpg

soort kastjes gaan

AKA Rinkel weblog

• 4POX
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/mb/images/mx3s-b.jpg

En deze plank hoort erbij.. Is met alles onboard.. Zelf een 100 Mbs lan... Retestabiel...

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1