[2003] MySQL: oude db's werken niet, nwe wel (access denied)

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De situatie:

Oude server (2003 SBS) onherstelbaar beschadigd. Databases (bestanden, MYI, FRM) onbeschadigd (stonden niet op getroffen schijf).

Een nieuwe server (2003, geen SBS) in elkaar gezet en voorzien van IIS, PHP (via fastcgi) en MySQL.

De websites op de juiste plek gezet, in IIS aangemaakt, en de databases ook op de goede plek gezet.

Via PhpMyAdmin kan ik de databases benaderen en bekijken.

De websites geven echter fouten. De meeste websiteprogrammatuur vangt de fouten (helaas) netjes af, waardoor ik weinig info krijg, echter een simpel programmaatje (Easynews) geeft een simpele foutmelding:

Error during DBMS connection:
Access denied for user 'IUSR_SERVER1'@'localhost' (using password: NO)

Dingen die ik inmiddels geprobeerd heb:

-IUSR_SERVER1 handmatig toevoegen aan alle relevante mappen, met read/execute/write rechten. (idem als gewone user). Biedt geen oplossing.

edit: Nu IUSR_SERVER1 ook toegevoegd aan de groep "Administrators" maar zonder effect...

-Nieuwe database aangemaakt, de info vanuit een oude database geexporteerd, en geimporteerd in de nieuwe database. Vervolgens de configuratie van het betreffende programma (als voorbeeld Easynews, aangezien dit een zeer simpel programma is) aangepast, als gebruiker "root" met betreffende password meegegeven, zodat ik zeker ben van rechten op de nieuwe database. Echter zonder resultaat.

-Nieuwe website aangemaakt in IIS. Nieuwe database aangemaakt, phpBB3 geinstalleerd. (met root als gebruiker op de database). DIT WERKT.

Kan iemand mij aangeven waar ik zou kunnen zoeken om de boel aan de praat te krijgen? De databases die ik heb zijn redelijk groot (tot 600 mb per database, waarvan behoorlijk wat aan search indexes). Daarom voel ik er minder voor om alles per 2 mb te importeren (en de kleine database die ik als test heb geimporteerd werkt overigens ook niet...)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik denk toch dat er iets met je rechten niet helemaal jofel zit. Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring gezien de melding. Nou heb ik echt de ballen verstand van MySQL op Windows, maar volgens mij moet je opnieuw alle rechten gaan uitdelen op de commandline met MySQL.exe.

http://dev.mysql.com/doc/...n/default-privileges.html zoiets dus en dan ook de juiste DB selecteren USE database `dbnaam` als je in MySQL.exe shell zit :)

-edit-

Ow ja, niet vergeten even alles te flushen :)

[ Voor 6% gewijzigd door WhizzCat op 01-04-2010 13:54 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ga er naar kijken. Het moet idd iets met rechten zijn. Weet alleen van gekkigheid niet meer waar te zoeken. (ben helaas ook geen expert daarin)