[win7] Windows7 installatie in Windows.old map terugplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe laptop gekocht (Sony Vaio VPC-F11S1E) die standaard geleverd werd met Windows 7 Home Premium. In mijn enthousiasme heb ik een versie van Windows 7 Ultimate op laptop geïnstalleerd i.p.v. de standaard versie. Deze werkt niet helemaal lekker en ik wil nu terug naar de standaard Home Premium fabrieksinstallatie.

Ik heb de Windows 7 Ultimate installatie als schone installatie geïnstalleerd met behoud van de vorige versie in de c:/Windows.old map en ik heb geen hersteldisk gemaakt (dom), dus dit is het enige dat ik heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn oude installatie terug kan krijgen?

Ik kwam op de site van Microsoft de volgende handleiding tegen:

How to restore a Windows 7-based computer to a previous Windows installation by using the Windows.old folder

Ik heb deze nu 3 keer geprobeerd, maar steeds kom ik terug op m'n Ultimate installatie. Kan dit ook op een andere manier? En zo nee, moet ik alles in één command prompt scherm typen of in meerdere (per stap) en is het normaal dat ik ook andere foutmeldingen krijg dan ''The system cannot find the file specified.''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je Windows 7 HP niet gewoon opnieuw installeren met de DVD die je hebt gekregen bij je laptop? Of via een restore partitie?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:03
waarom gewoon niet win 7 home binnen halen of lenen van iemand ??? de key heb je

binnen halen branden installeren en klaar is kees ben je denk wel binnen het uur wel klaar lijkt me
plus dat je nog eens een schone OS heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@NLMarcel194: Het probleem is dat ik juist geen schone installatie wil hebben. Ik wil de Vaio software en drivers + de andere standaardprogramma's weer terug en niet alles daarvan is los te downloaden.
jelmervos schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:27:
Kun je Windows 7 HP niet gewoon opnieuw installeren met de DVD die je hebt gekregen bij je laptop? Of via een restore partitie?
Ik heb helaas geen DVD bij mijn laptop gekregen, ik had zelf een hersteldisk moeten maken óf ik moet er een kopen van Sony.

Ik heb alleen de Windows.old map met alles wat standaard op de computer staat (hij was nog in fabrieksstaat toen ik Ultimate erop zette). Hierin staat alles dus nog gewoon, maar ik krijg het niet terug gezet. Is er geen mogelijkheid om van deze map een hersteldisk te maken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:36:
[...]

Ik heb helaas geen DVD bij mijn laptop gekregen, ik had zelf een hersteldisk moeten maken óf ik moet er een kopen van Sony.

Ik heb alleen de Windows.old map met alles wat standaard op de computer staat (hij was nog in fabrieksstaat toen ik Ultimate erop zette). Hierin staat alles dus nog gewoon, maar ik krijg het niet terug gezet. Is er geen mogelijkheid om van deze map een hersteldisk te maken?
niethelemaal legaal. maar win 7 van nieuwsgroepen halen en dan herinstallatie uitvoeren de key op je computer zou moeten werken met alle install dvd's

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:38:
[...]

niethelemaal legaal. maar win 7 van nieuwsgroepen halen en dan herinstallatie uitvoeren de key op je computer zou moeten werken met alle install dvd's
Maar dan heb ik dus nog steeds een ''schone'' Home Premium installatie zonder alle Vaio software en extra's toch? Zoals ik hierboven schreef zou ik juist die programma's weer graag terug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:03
heb nog eve wezen kijken op google maar kan alleen maar dingen vinden over het verwijden van de map
maar niks over om programma`s of drivers er uit kan halen

Een eerdere Windows-installatie herstellen via de map Windows.old nadat u Windows 7 hebt geïnstalleerd

zelfde link maar dan in nl misschien dat je wat over het hoofd heb gezien ???

en misschien microsoft even bellen ?

[ Voor 4% gewijzigd door NLMarcel194 op 01-04-2010 14:18 ]

Pagina: 1