Linksys N router snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Ik heb hier gisteren een nieuwe router gehaald in de winkel. Een Linksys WRT320N-EW. Als ik met men laptop wil aanloggen haal ik maar 54mbit.(Juist naast de router) Voor zover ik weet is er geen verandering met een G netwerk. Ik dacht altijd dat een N netwerk tot 300mbit ging. Oke, ik weet wel dat die 300mbit niet gehaald wordt maar dan zou het toch moeten verschijnen op mijn laptop. De antenna die in mijn laptop zit is een Intel(R) WiFi Link 5300 AGN. Maar toch krijg ik geen 300mbit.

http://www.intel.com/netw...s/adapters/5000/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:17
Gebruik je de juiste drivers?
Misschien staat je router nog in G-mode?
Misschien zijn er g-apparaten aangesloten waarom ie terug gaat naar g-snelheid?

Kijk eens in de configuratie van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je zou inderdaad lijkt me een verbindingssnelheid moeten kunnen halen van 300Mbps (status verbinding). Zit wel niet te kort op je router, dat vindt hij ook niet fijn (3 meter is netjes).
Kijk of je deze opties zo hebt staan bij de eigenschappen van je intel kaartje:
802.11n Channel width (zet voor beide banden meteen op) AUTO
802.11n Mode: Enabled
Fat Channel intolerant: Disabled

En dan natuurlijk op de router ook Auto of 40MHz channel width.

De intel WiFi Link 5300AGN is natuurlijk geen antenne, maar een wireless netwerkkaart :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivk op 01-04-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Ik heb hier de router gereset en daarna heb ik terug verbinding gemaakt. Dus het enige apparaat met de router verbinding heeft gemaakt is een N apparaat. Nu haal ik een snelheid van 140mbit. Geen 300mbit. Van zodra ik er een G apparaat in steek vliegt de snelheid terug naar 54mbit.

Wat me wel opvalt is dat sommige N apparaat wel boven de 54mbit gaan. Een kennis was hier met zijn laptop.(N) Op de laptop werd een snelheid van 65mbit waargenomen.

Maar goed is er een mogelijkheid om de N apparaten die nu niet willen werken met N (omdat er G apparaten in het netwerk zitten) te laten werken?

De G apparaten die er nu inzitten zijn

gsm, maar deze heb ik al uit het netwerk gezet.
Laptop met een G antenna, kan worden opgelost met een PCMI kaart
PS3, weet niet hoe ik dat kan vervangen. Misschien met een Devolo apparaat. Gaat dit wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 21:58
Ik heb dezelfde router (met DD-WRT firmware) en heb de wireless gewoon op "mixed" staan zodat hij ABGN signalen uitzenden. Me macbook maakt verbinding op het N-signaal (ook ongeveer op 140mbit) terwijl de rest op G-snelheden komt (54mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

Heb je WMM aanstaan? Intel chipsets kunnen blijkbaar geen N snelheden schakelen zonder WMM in de router. Goed om even te checken

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

edmunt schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:40:
Ik heb hier de router gereset en daarna heb ik terug verbinding gemaakt. Dus het enige apparaat met de router verbinding heeft gemaakt is een N apparaat. Nu haal ik een snelheid van 140mbit. Geen 300mbit.
Die 300 Mbit/s is nogal vertekenend. Dat is de upstream en downstream opgeteld. Dus zou je max 150 Mbit/s aan snelheid kunnen halen, mits je geen overhead zou hebben. Kortom: 140 Mbit/s is een goede prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
Belgar schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:02:
Heb je WMM aanstaan? Intel chipsets kunnen blijkbaar geen N snelheden schakelen zonder WMM in de router. Goed om even te checken
WMM staat op "use default value" als ik specifiek WMM enable aanklik blijft het niet onthouden. Moet ik ook WMM zoeken in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 11:13
Zorg dat je AES encryptie gebruikt. Bij TKIP vallen veel apparaten terug naar 54 mbit.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

edmunt schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:29:
[...]

WMM staat op "use default value" als ik specifiek WMM enable aanklik blijft het niet onthouden. Moet ik ook WMM zoeken in de router?
WMM is een optie in de router, zou default aan moeten staan, maar als het uitgezet is /wordt kan het problemen veroorzaken met intel sets

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
FatalError schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:33:
Zorg dat je AES encryptie gebruikt. Bij TKIP vallen veel apparaten terug naar 54 mbit.
Dit was het. Stond onder TKIP or AES. Als ik specifiek AES nam werkte het wel.
Pagina: 1