CATV Over Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit in het goede topic geplaatst is maar ik heb het volgende probleem.:

ik wil de volgende situatie realiseren

[Gebouw 1 met CATV aansluiting][Switch]-------[Glasvezel]-------[Switch][Gebouw 2 zonder CATV aansluiting]

nu ben ik opzoek naar een apparaat dat dus in gebouw 1 geplaatst kan worden op de CATV aansluiting over IP in gebouw 2 opgevangen kan worden en dat daar weer gewoon CATV uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Heb je zelf al gekeken wat er wel en niet mogelijk is?

Ik heb je tot nu toe weinig zien bijdragen maar alleen topics zien maken met "problemen" die wanneer je een google actie uitvoerd ook had kunnen oplossen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Over ethernet wordt lastig, maar als je nog een fiber over hebt: http://www.maxcomcorp.com...ex.php?kat=1&sol=16&m=150

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
misschien ballons gebruiken om het signaal over ethernet te transporteren.wij gebruikte die dingen voor de camera beveiliging over ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Over ethernet kan ook, 't ligt alleen aan het budget van TS. Er zijn gateways beschikbaar om van DVB-C een multicastfeed te maken. (en ongetwijfeld ook vanaf analoog maar of je dat wilt). Alleen daar hangt wel een prijskaartje aan. TS kan dan gewoon een multicastvlan maken en daarom (bv) Amino settopboxjes gebruiken. Eventueel kun je zelf ook een chassis pakken met een zooi encoders en daar zelf de tv kanalen op aanbieden. Maar goed, reken dan op ongeveer 20k voor 10 kanalen (mpeg2 sd multicast)... HD/h264 is nog wat prijziger.

Losse fiber is idd ook een optie, dan kun je de hele band doorsturen, incl dvb-c. Alleen retoureisende applicaties werken dan niet. Maar die oplossing is wel afhankelijk van je fibers (catv over fiber wordt meestal op een SCA (groene) singlemode fiber geleverd welke een andere openingshoek heeft dan de 'data'SC fibers, en ook dat is niet een oplossing die je voor 100 eur hebt. Oa Photon en DKT Comega bieden zulke oplossingen.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 01-04-2010 22:36 ]