Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferis1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07 11:24
Ik heb een oud systeem met Windows XP (legaal uiteraard). Nu heb ik een nieuw systeem gekocht met een Windows 7 upgrade waarbij ik dus eerst de XP key van het oude systeem heb gebruikt en daarna de upgrade heb toegepast (inclusief reïnstall).

Nu wil ik het oude systeem nog steeds af en toe gebruiken als backup systeem, kan ik XP daarop gewoon zo laten draaien terwijl ik de key ook voor de upgrade heb gebruikt van mijn nieuwe systeem? Of gaat dit problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Inferis1 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:40:
Ik heb een oud systeem met Windows XP (legaal uiteraard). Nu heb ik een nieuw systeem gekocht met een Windows 7 upgrade waarbij ik dus eerst de XP key van het oude systeem heb gebruikt en daarna de upgrade heb toegepast (inclusief reïnstall).
Was dit een OEM-installatie of een los gekocht OS? In het eerste geval is het sowieso illegaal.
Nu wil ik het oude systeem nog steeds af en toe gebruiken als backup systeem, kan ik XP daarop gewoon zo laten draaien terwijl ik de key ook voor de upgrade heb gebruikt van mijn nieuwe systeem? Of gaat dit problemen geven?
Dit is zeker illegaal! Bij een upgrade vervalt het recht om de oude versie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De licentie die je hebt is maar geldig voor 1 systeem. Die mag je dus sowieso niet op meerdere pc's tegelijkertijd actief hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferis1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07 11:24
Het is een los gekocht OS.

Ik ga het reservesysteem waarschijnlijk alleen tijdelijk gebruiken in geval van nood en als 1 maandelijkse backup...zit er dus een beetje mee dat ik niet speciaal daarvoor een extra licentie wil kopen. Maar zelfs als het officieel illegaal is; gaat het echt problemen geven in de trant van dat als ik het oude systeem (of het nieuwe systeem) op slot gaat of van die genuine waarschuwingen gaat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Inferis1 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:03:
Het is een los gekocht OS.

Ik ga het reservesysteem waarschijnlijk alleen tijdelijk gebruiken in geval van nood en als 1 maandelijkse backup...zit er dus een beetje mee dat ik niet speciaal daarvoor een extra licentie wil kopen. Maar zelfs als het officieel illegaal is; gaat het echt problemen geven in de trant van dat als ik het oude systeem (of het nieuwe systeem) op slot gaat of van die genuine waarschuwingen gaat geven?
Tsja, als je geen licentie wilt kopen, moet je het niet gebruiken, zo simpel is dat.
Tip: www.ubuntu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
:9 je kan natuurljik ook een mooie crack downloaden dit mag natuurlijk niet :9
Pagina: 1