Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46
Geachte Tweakers,

Vandaag heb ik een Q9450 binnen gekregen voor mijn systeem, een kleine upgrade in de tussentijd naar eventueel I7.

Ik ben overgestapt van een E8400 naar de Q9450, omdat ik Quad wil draaien mede Battlefield 2, Just cause 2 etc etc.

Mijn systeem is als volgt:

Q9450
Msi P7N SLI Platinum
4GB OCZ DDR2 800MHZ Platinum Edition ( 4 X 1 GB )
GTX260 SSC 55NM ED - SLI
XFX 850W PSU Black ED

Nu was ik de Q9450 aan het overclocken ik had hem stabiel op 3,2 en mijn gap zat tussen 3.2 - 3.4. Ik merkte dat ik de 3.4 stabiel kon draaien met eventueel de goede voltages en settings. Ik kwam hiermee al dus zodanig ver dat ik in Windows 7 zat en Prime kon draaien. Na een BSOD en nog een keer proberen begon het welkoms scherm van Windows 7 te starten. ( Blauwe draai bolletje zag ik van laden, en toen liep het systeem vast ).

Vervolgens knipperde het beeld een keer, en schoot het signaal weg het kwam vervolgens weer terug, en toen schoot het weer weg tot ik geen beeld meer had.

Nu heb de volgende acties ondernomen maar nog is er niet veel gebeurd:

- CMOS batterij eruit gehaald, geen effect ( zit geen jumper op mijn mobo ). Ik heb de batterij ook vervangen ook geen effect, de bios reset knop ook negatief.

- Alle kabels los gehaald van het moederbord, zowel van de voeding alle pin connectors en nogmaals geprobeerd, geen effect.

- Videokaarten omgewisseld, geen effect

- Geheugen getest 1 voor 1 eruit gehad, geen effect

- HDMI Connector kabel op de tv naar slot 1 overgezet en slot 2 ook geen effect, laptop met HDMI aansluiting had wel gelijk connectie met het scherm

- Ik heb het moederbord eruit gehaald, de processor schoongemaakt, gecontroleerd op eventueel stof of andere vuiltjes. Nieuwe koelpasta aangebracht en vervolgens Scythe Mugen terug geplaatst, dit had ook geen effect

- Andere voeding er op aangesloten ( Antec NeoHE 550W ) en er een 7100GS ingeprikt ipv de GTX260, ook geen effect

- Alle kabels ( voeding kabels, HDMI, Sata kabels netjes gelegd en uit de knoop gehaald ook geen effect

- Ander geheugen geprobeerd 2 x 2GB Geil black dragon 800MHZ DDR2 ( om en om ) ook negatief

- Videokaarten nog even in een ander systeem geprobeerd, had ook geen effect indem dito voor het geheugen

- Kijken of backplate goed zat, geen contact met achterwand eventueel kortsluiting ook niet van toepassing

( Nu heb ik nog een andere PSU liggen die ik er ook nog wil op proberen )

----

Nu heb ik eigenlijk al veel stappen ondernomen al zeg ik zelf, hebben jullie eventueel ideeen die jullie willen delen?

Beide lampjes op mijn moederbord branden ( dus hij geeft aan dat hij voeding krijgt ) Daarnaast draaien alles fans, cpu en de grafische kaart(en).

Nu weet ik dat het erg moeilijk is om een CPU zomaar kapot te clocken, en dat het moedebord makkelijker te forceren is.

Ook heb ik ergens informatie kunnen vergaren dat het misschien ligt aan mijn koppelstukje op mijn videokaart DVI - HDMI kan dit ook een probleem veroorzaker zijn? Hier twijfel ik zelf aan omdat ik niet in Windows terecht kom ( althans aan mijn geluid te horen )

Ik hoor ook geen piepjes, ook als ik eventueel de 8 pin connector (mobo) verwijder of de kabels ( 2 x 6 pin ) van de grafische kaart geen piepjes.

Kunnen jullie mij ondersteunen in mijn epische computer avontuur?

Met vriendelijke groet,

Pim van der Linde

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Had je die E8400 nog, het plaatsen van die proc staat niet in je uitgebreide beschrijving van je trouble shooting.

edit: Goed te zien dat er mensen zijn die de moeite nemen om de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" doornemen en er uitgebreid over rapporteren!

[ Voor 51% gewijzigd door 0scar op 01-04-2010 14:13 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
Nee, dat is juist het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

Loopt je PC steeds vast met laden van Win7 of kom je nu niet eens de POST door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nauwkeurige informatie helpt om een duidelijk beeld te krijgen. Wat is er op het scherm te zien nadat de aan/uit-knop ingedrukt is? Verschijnt het aanmeldingsscherm van het bios wel?
Piept het moederbord als de geheugenmodules eruit zijn?
Met welk testprogramma zijn de geheugenmodules 1 voor 1 getest en hoelang?
Als de monitor geen beeld geeft en de voeding, processor, geheugenkaartjes, harde schijf, de grafische kaart, de monitor en de kabeltjes niet kapot zijn valt de verdenking op het moederbord.
Wat zijn de modelcodes van de geheugenmodules?
- Videokaarten nog even in een ander systeem geprobeerd, had ook geen effect indem dito voor het geheugen
Wat betekent dit? Deed de andere computer het zonder problemen met de videokaarten en de geheugenmodules uit het kapotte systeem?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
Hoe kan ik mijn geheugen modules testen, als ik geen beeld krijg. Ik heb de modules in mijn andere pc ingebouwd en Windows zag de modules gewoon goed. Er komt ook geen aanmeldingsscherm ( bios scherm ). De pc gaat aan de HDD begint te draaien, alles fans etc, voeding, grafische kaarten maar hij geeft geen beeld. De geheugen modules zijn dus gewoon correct, met andere geheugen modules start de pc ook niet op ( althans het beeld ). Ik heb het moederbord nog niet geprobeerd zonder geheugen met piepjes, dit dan ik vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mijn geheugen modules testen, als ik geen beeld krijg.
De opstartcd met de memtest versie 4 werkt op dos en niet op windows. De memtest kan ook werken als windows niet wil opstarten.
- Geheugen getest 1 voor 1 eruit gehad, geen effect
Deze mededeling deed het vermoeden opkomen, dat er met memtest getest zou kunnen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:50:
[...]

De opstartcd met de memtest versie 4 werkt op dos en niet op windows. De memtest kan ook werken als windows niet wil opstarten.
Hij krijgt toch geen beeld sufferd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:53:
[...]

Hij krijgt toch geen beeld sufferd
Ok, maar wel een optie om een oplossing te vinden er bij zetten alstublieft.
Wat is er op het scherm te zien nadat de aan/uit-knop ingedrukt is? Verschijnt het aanmeldingsscherm van het bios wel?
Hier wordt gevraagd naar de bevestiging, dat het scherm leeg blijft.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar

0scar

MacIJver

0scar schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:18:
Loopt je PC steeds vast met laden van Win7 of kom je nu niet eens de POST door?
En hier ook. ;)

Graag willen we weten wat je nu precies ziet, mij is dat nog niet duidelijk.

Kun je nu wel of niet bij je bios, zo ja dan ben je door de POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
Ik krijg geen beeld, mijn pc draait en krijg echt geen beeld. Ik kan niet bij mijn bios omdat ik geen beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Ook al dat reset OC knopje achter op het moederbord geprobeerd? (ik heb hetzelfde moederbord hier op de plank liggen ;) )

Je hebt al vrij veel geprobeerd, dat je CPU met 3.2Ghz al dood is lijkt me sterk, je geheugen en VGA kaarten werken nog maak ik uit je uitgebreide (!) start post op. Met een andere voeding werkt het systeem ook niet.

Dan zou ik concluderen dat het moederbord defect is, ik weet wel uit ervaring dat dit moederbord een bitch is als het op overclocken aan komt. Maar dat kan ook komen door de cpu die ik er toen op gebruikte, die had moeite met de multiplier van 8, waardoor ik nood gedwongen 7 x 475mhz moest draaien, ipv van 8 x 475mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
Ja natuurlijk heb ik het OC knopje gebruikt ;) Na vele verschillende clock settings die niet stabiel zijn reset je hem zo nu en dan :D. Ik ga vanavond nog even de Cooler Master Silent Pro Gold 800W voeding erop gooien en dan nog voor de zekerheid kijken, eigenlijk is het jammer dat ik geen andere S775 cpu heb :(. Anders weet ik het snel genoeg toch hoop ik dat het mijn bord is ipv van mijn CPU, daar ga ik ook vanuit.

bedankt alvast voor de reacties, en ik dacht dat mijn begin post wel duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
Ik heb nog een ANTEC NeoHE 550W geprobeerd lukt ook niet ( geen beeld ) videokaarten draaien wel + fans. Ook nog een Cooler Master Silent Pro Gold 800W geprobeerd, het zelfde verhaal als de Antec NeoHE550W, geen beeld. Mijn XFX voeding 850W doet precies het zelfde alles draait maar ook geen beeld.

Ik heb het vermoeden dat mijn Moederbord het begeven heeft, Alle andere Hardware Memory OCZ/ GTX260 doen het in mijn andere pc, maar niet op de MSI P7N SLI platinum. Wederzijds pakt mijn Msi P7N SLI Platinum ook niet mijn Geil geheugen / 7100GS / 8800GTS - ook geen beeld.

De Q9450 heb ik pas... maar ik heb toch het gevoel dat het aan mijn mobo ligt... Als ik bijvoorbeeld de 8 pin eruit heb hoor ik geen piepjes ( op me moederbord ). Wederzijds voor mijn geheugen, zonder geheugen van de P7N ook geen piepjes. Videokaart zonder voeding op de P7N ook geen piepjes.

Ik denk dat de MSI P7N SLI Platinum het begeven heeft, en dat ik opzoek moet naar een vervanger.

Iemand ervaring delen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een speciaal topic voor aanschafvragen. Bijvoorbeeld voor gamessystemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 22:54 ]

Pagina: 1