Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Server: Windows Server 2003
Workstations: Windows XP Professional
Printertype: Océ WP30 (een Kyocera FS-2000D met een ander jasje eromheen)

Gisteren heb ik wegens problemen met de "oude" printserver alle printers geïnstalleerd op een verse server.

Voor de 6 stuks Océ WP30 heb ik de Kyocera FS-2000D driver versie 4.1.1522 gebruikt, voor Windows XP, Vista en Server 2003.

Vervolgens heb ik alle printers eerst vanaf de server getest: werkten allemaal.
Daarna heb ik alle printers op mijn eigen computer geïnstalleerd: werkten allemaal.
Voor de zekerheid alle printers geïnstalleerd op een vers geremasterde laptop: werkten allemaal.

In alle gevallen heb ik zowel een Windows testpagina uitgeprint als ook een Word-documentje van twee pagina's.

In vol vertrouwen heb ik dus de oude printserver uitgezet. Maar vanmorgen blijkt dat hele volksstammen problemen hebben met de WP30s. Maar niet iedereen... Bij de mensen met problemen krijgen ze de melding dat er geen driver beschikbaar is als ze de printer willen connecten. Bij sommigen werkt het daarna als je handmatig de driver installeert (de zelfde driver als die ook op de server is geïnstalleerd), maar bij een aantal werkt het dan nog steeds niet; Windows blijft volhouden dat er geen driver is geïnstalleerd.

Iemand een idee?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Iets soorgelijks heb ik ook een keer gehad, ook al was de constructie daar anders. Hier ging het namelijk om een Server 2008 R2 omgeving met Windows 7 clients.

De oplossing was uiteindelijk: als administrator inloggen, de printer een keer handmatig toevoegen.

Op de een of andere manier wilde deze driver niet geinstalleerd worden als gebruiker.

Het was wel even een werkje, maar hiermee kon iedereen wel probleemloos werken.

Ik hoop maar dat je hier wat aan hebt.

Gr. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen.

Bij de meesten wordt het probleem opgelost door de printerdriver handmatig te installeren, en bij velen moet dat idd als Administrator gedaan worden.

Het gekke is dat deze printers op de oude server met de zelfde drivers draaiden, dus de workstations zouden die drivers wel moeten hebben... Toch?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Welke driver gebruik je? Er is namelijk ook een Universal Kyocera driver meen ik te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Heb je dit nog kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Nee nog niet. De serverbeheerder gaat er vanmiddag nog eens remote naar kijken, en morgen is hij op locatie.

Mijn klomp is in ieder geval gebroken in even zovele stukjes als er WP30s staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
(kick)

Probleem opgelost. We gebruiken nu voor de WP28s, WP30s en PP17Cs de Kyocera Universal driver en dat werkt probleemloos.

Pagina: 1