Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56

[NBBG Aanschaf] Thin & light-notebook april 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Acer Aspire 1810TZ

pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N
Alternatieven
pricewatch: Samsung X120-JA02
pricewatch: Dell Vostro V13 (M222NL)
pricewatch: MSI Wind12 U230-017NL

[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 02-04-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
is het 'not done' om hier te vragen of de Acer uit de BBG een 'glare' scherm heeft?
Acer laat er niets over los en in de pricewatch staat het ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ga er maar vanuit dat het een glare scherm is

als het een mat scherm was stond het er echt wel bij, voor matte schermen moet je volgens mij bij asus kijken, dis heeft een aantal modellen met een mat scherm als optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb de Acer toevallig vorige week gekocht, en het is een Glare scherm. Ik heb er geen problemen, mee want ik zit toch altijd binnen. Waarom willen mensen überhaupt een mat scherm, computer je zo vaak buiten ?

Wel leuk om te zien dat je nieuwe aanwinst paar weken later de BBG is geworden. Heeft mijn research toch nog nut gehad en beloond.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUrg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoi.
Mijn moeder heeft me onlangs gevraagd om voor haar een notebook uit te zoeken.
Het moet dienen voor eenvoudige taken (internet, e-mail, office, foto's), maar toch nog vlot werken. Dus ik dacht: geen Atom.
Ze wilt ook dat ie echt draagbaar is, maw niet te groot (<15"), maar wel een scherm waar je nog fatsoenlijk op kan zien, dus >10". Een lange accutijd, licht gewicht en weinig warmteontwikkeling zijn waarschijnlijk ook wenselijk. Bovendien denkt ze dat ze niet zonder optische drive kan (als iemand vraagt "he, bekijk dit cd'jte even" of om foto's te branden op vakantie).
Die dingen zijn natuurlijk niet zo eenvoudig verenigbaar.

De Acer Aspire Timeline 1810TZ leek me een leuke notebook, maar die heeft geen optische drive. De eenvoudigste Timeline die een optische drive heeft, is de 4810T, maar die is dan weer te groot.
Ik heb wat in de pricewatch gezocht, maar daar was ook niet veel te vinden voor een redelijke prijs.

Misschien is de beste oplossing een externe optische drive erbij te nemen? Meestal heb je dat toch niet nodig.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

MMUrg schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:17:
Hoi.
Mijn moeder heeft me onlangs gevraagd om voor haar een notebook uit te zoeken.
Het moet dienen voor eenvoudige taken (internet, e-mail, office, foto's), maar toch nog vlot werken. Dus ik dacht: geen Atom.
Ze wilt ook dat ie echt draagbaar is, maw niet te groot (<15"), maar wel een scherm waar je nog fatsoenlijk op kan zien, dus >10". Een lange accutijd, licht gewicht en weinig warmteontwikkeling zijn waarschijnlijk ook wenselijk. Bovendien denkt ze dat ze niet zonder optische drive kan (als iemand vraagt "he, bekijk dit cd'jte even" of om foto's te branden op vakantie).
Die dingen zijn natuurlijk niet zo eenvoudig verenigbaar.

De Acer Aspire Timeline 1810TZ leek me een leuke notebook, maar die heeft geen optische drive. De eenvoudigste Timeline die een optische drive heeft, is de 4810T, maar die is dan weer te groot.
Ik heb wat in de pricewatch gezocht, maar daar was ook niet veel te vinden voor een redelijke prijs.

Misschien is de beste oplossing een externe optische drive erbij te nemen? Meestal heb je dat toch niet nodig.

Bedankt.
Ik heb die van mij voor 440,- gekocht...hij kost nu 429 in Eindhoven ( 4launch ) geloof ik. Voor ongeveer 30,- heb je een externe dvd-lezer/brander, maar ik heb hem nog geen één keer nodig gehad.

Drivers enzo download ik toch via internet en voor de rest gebruik ik wel Deamon Tools als ik een image ofzo wil. De meeste spellen zijn tegenwoordig ook gewoon te downloaden, en deze is niet echt om te gamen dus ook geen gemis. Kortom ... koop hem maar gewoon, mocht je echt het gevoel hebben dat je dvd-drive nodig hebt koop je die erbij...zijn niet meer zo duur tegenwoordig.

Verder bevalt het laptopje mij uitstekend...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

MMUrg schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:17:
Inderdaad de beste oplossing.
Die dingen kosten tegenwoording niets meer (<75 euro), en zelfs een leek kan er mee opgaan.
Inpluggen - ff wachten - en vanaf nu is hetzelfde als normale CD/DVD.

Zoals je zelf zegt: meestal heb je geen optisch station nodig dus dan hou je een extra mooi compact thin-light over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Anoniem: 20084 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:36:
[...]

Inderdaad de beste oplossing.
Die dingen kosten tegenwoording niets meer (<75 euro), en zelfs een leek kan er mee opgaan.
Inpluggen - ff wachten - en vanaf nu is hetzelfde als normale CD/DVD.

Zoals je zelf zegt: meestal heb je geen optisch station nodig dus dan hou je een extra mooi compact thin-light over.
Toch wel nodig dacht ik. Hoe maak je anders je recovery cd's aan. Deze recovery cd's moet je gelijk maken nadat je hem hebt gekocht i.v.m. backuppen van het systeem.

Frans G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Wie heeft recovery CD's nodig... Een beetje tweaker pakt gewoon een 8GB USB stick en maakt hem bootable en zet er Windows 7 op. Na installatie van een reguliere Windows 7 installatie download je gewoon de drivers (wat nu ook vaak via Windows update gaat) en kun je genieten van een schone installatie zoals jij die wilt, en niet zoals de fabrikant het graag ziet met alle reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

exact, ik heb een bluray drive (was goedkoper :9 ) in mijn studio 15, en ik heb m nog maar 1x gebruikt vanwege een garantiekwestie. (HDD was DOA, en ik moest de dell diagnostics draaien oordat ze bereid waren hem te vervangen)

goed, om hackinstoch e.d. te installeren is hij ook wel handig, maar dat doet de gemiddelde huis-tuin- en keukergebruiker niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:52:
exact, ik heb een bluray drive (was goedkoper :9 ) in mijn studio 15, en ik heb m nog maar 1x gebruikt vanwege een garantiekwestie. (HDD was DOA, en ik moest de dell diagnostics draaien oordat ze bereid waren hem te vervangen)

goed, om hackinstoch e.d. te installeren is hij ook wel handig, maar dat doet de gemiddelde huis-tuin- en keukergebruiker niet O-)
Ook daar heb je geen optisch station voor nodig en kan via ddmac direct vanuit een Windows (XP) systeem geinstalleerd worden. Keuze daarna is een win of os x boot.

[ Voor 0% gewijzigd door RAAF12 op 07-05-2010 11:32 . Reden: typo ]

Pagina: 1