Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. We hebben een windows 2003 server en die geeft een aantal foutmeldingen bij het opstarten.

Nou weet ik dat je bij de voorgaande versies (Windows NT) een ERD (Emergancy Repair Disk) floppy kon maken, zelfs nadat Windows niet meer normaal opstart.

Bij Windows 2003 vind ik dit echter nergens terug? Is het misschien zo dat bij Windows 2003 de ERD alleen voorafgaand kan worden gemaakt, en niet achteraf als Windows niet meer goed opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je kunt bij 2003 wel de ASR disk opnieuw aanmaken, maar dat heeft dus alleen nut als je de bijbehorende backup hebt. Als het gaat om een bootdiskette om problemen met de allereerste fase van het bootproces op te lossen dan kun je die op deze manier aanmaken. Geef anders wat meer info over de foutmeldingen, en resultaat van veilige modus/bootlog pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
als je een SA hebt op die software dan kan je de MDOP 2010 downloaden met daarin de 'DaRT tools' (voormalig ERD commander) gebruiken :)

* Zwelgje never leaves the office without it :*)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Mja, maar ERD Commander is een WinPE gebaseerde tool, en wat anders dan de ERD floppy van Windows NT/2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
Nielson schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:57:
Mja, maar ERD Commander is een WinPE gebaseerde tool, en wat anders dan de ERD floppy van Windows NT/2000.
klopt, maar wel een fijne tool om een niet meer bootende windows install te fix0ren... tenminste dat was toch het probleem :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pagina: 1