Image tank enclosure?

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Ik heb al enige tijd zitten zoeken. Maar ik vraag em af of het uberhaupt bestaat. Een image tank enclosure die esata powered is en de mogelijkheid geeft om 3.5 schijven aan te kunnen.

weet iemand een oplossing? Een image tank die sd ondersteund is voldoende, ik hoef niet perse alle exotische geheugen kaartjes te ondersteunen.

[ Voor 17% gewijzigd door justice strike op 01-04-2010 09:38 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• justice strike
is het echt heel erg exotisch wat ik noem? En hoe zit het met esata powered 3.5 enclosures?

Verwijderd

Wat is er te vinden op -> google -> imagetank -> "esata powered" -> 3.5?

• justice strike
niets bruikbaars. Heb ik dat niet al aangegeven in de startpost?

sterker nog. Op dit moment alleen dit topic ;)

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

[ Voor 62% gewijzigd door justice strike op 02-04-2010 12:33 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wat is een image tank.
Kun je daar mee schieten?

Edit:
Weer wat geleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door jan99999 op 02-04-2010 19:26 ]

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:14
jan99999 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:33:
Wat is een image tank.
Kun je daar mee schieten?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imagetank

Verder kijken dan je neus lang is... :X

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik denk idd dat je om en vrij exotische combinatie vraagt, de bedoeling van een imagetank is dan ook eigenlijk om op zakformaat zoveel mogelijk foto's te kunnen opslaan en te kunnen showen. Zodra je er een 3,5" model van maakt past het niet meer in je zak en dan is het ook geen imagetank meer (imao)... Daarnaast zijn 3,5" schijven ook veel minder geschikt om dagelijks mee te sjouwen, daar zijn ze toch veel minder op gebouwd.

• justice strike
MicGlou schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:44:
Ik denk idd dat je om en vrij exotische combinatie vraagt, de bedoeling van een imagetank is dan ook eigenlijk om op zakformaat zoveel mogelijk foto's te kunnen opslaan en te kunnen showen. Zodra je er een 3,5" model van maakt past het niet meer in je zak en dan is het ook geen imagetank meer (imao)... Daarnaast zijn 3,5" schijven ook veel minder geschikt om dagelijks mee te sjouwen, daar zijn ze toch veel minder op gebouwd.
ok... een enclosure voor een 3.5 die esata powered is. Dat lijkt me wel iets wat moet kunnen. Ik heb namelijk een 3.5 inch hd hier liggen en die wil ik meenemen op reis. Ook esata powered enclosures heb ik niet kunnen vinden voor een 3.5 inch model. Wat ik best vreemd vind aangezien die wel handig zouden zijn voor een laptop (voor thuis bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 02-04-2010 21:54 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Dat je ze niet zo snel zal vinden is ergens wel logisch en heb ik al eerder aangegeven, 3,5" is simpelweg minder geschikt voor dergelijke doeleinden o.a. vanwege het hogere stroomverbruik en de hogere kwetsbaarheid terwijl deze in gebruik is. 2,5" is daarvoor het geprefereerde formaat omdat een dergelijke schijf simpelweg via usb gevoed kan worden vanwege het lagere stroomverbruik en beter bestand is tegen bewegingen en schokken tijdens gebruik.

Andersom hetzelfde verhaal, er zijn bar weinig 2,5" behuizingen te vinden met voeding... Tuurlijk zijn er wel exoten te vinden als je lang en goed zoekt, maar de verschillende soorten schijven worden voor een reden uitgebracht... ze hebben beiden hun eigen doeldgroep vanwege specifieke eigenschappen. Je vind ook geen auto's van 1500kg met een 1.0 3-cil motor, of een auto van 800kg met een dikke 5.0l 8-cil... uiteraard mogelijk, zal ook absoluut worden uitgevoerd door een handige tweakert/sleutelaar, maar het blijven exoten en daardoor vaak erg kostbaar en zeer moeilijk te vinden.

In de pricewatch vind ik niets en een aantal zoekopdrachten met Google levert ook geen betrouwbare shops op. Het komt er eigenlijk op neer, als je al een geschikte behuizing vind, zal deze waarschijnlijk zo een groot prijskaartje hebben dat het niet eens interessant is, of je zou een gok moeten nemen bij een of andere buitenlandse shop te bestellen. Je zal sowieso veel sneller klaar en goedkoper uit zijn door direct je centen uit te geven aan goed verkrijgbare oplossing.

[ Voor 64% gewijzigd door MicGlou op 03-04-2010 05:15 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

:+ :o Hier een modje die zich in topic heeft vergist, deze reply had dus in een ander topic moeten staan, mijn excuses. Ik zal in het vervolg minder topic's tegelijk op het scherm zetten. :o :+

Zoals gol reeds heeft aangegeven voldoet normaal gesproken 1 USB poort als je naar de specificaties kijkt, mocht dit toch net niet toereikend zijn dan zal het zeker met een split USB kabel moeten werken. Werkt dit niet dan ben ik gewoon bang dat er iets anders niet in orde is.

Waar wil je de imagetank op aansluiten? Misschien op de front USB poorten van een desktop PC? Het is namelijk heel goed mogelijk dat de front USB poorten passief zijn en geen voedingsspanning voeren. Dit is veelal met een jumper op het moederbord aan te passen, zodat er wel een voedingsspanning wordt afgegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2010 23:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• justice strike
_Dune_ schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:25:
Zoals gol reeds heeft aangegeven voldoet normaal gesproken 1 USB poort als je naar de specificaties kijkt, mocht dit toch net niet toereikend zijn dan zal het zeker met een split USB kabel moeten werken. Werkt dit niet dan ben ik gewoon bang dat er iets anders niet in orde is.

Waar wil je de imagetank op aansluiten? Misschien op de front USB poorten van een desktop PC? Het is namelijk heel goed mogelijk dat de front USB poorten passief zijn en geen voedingsspanning voeren. Dit is veelal met een jumper op het moederbord aan te passen, zodat er wel een voedingsspanning wordt afgegeven.
We hebben het niet over usb maar esata. Die standaard is er gewoon op gemaakt dat deze externe schijven aan moet kunnen sturen. Zowel desktop formaat (3.5) alswel portable. Dat de usb het niet aan kan dat kan ik dan nog wel begrijpen maar esata is nu juist hiervoor gemaakt. Maar als het zo lastig wordt dan denk ik dat ik even verder moet gaan bedenken wat ik nu wil.

het is overigens voor een laptop die ik mee wil gaan nemen naar azie. Ja, 2.5 zou handiger zijn. Maar ik wil evne op mijn centjes letten en de spullen gebruiken die ik al heb.

Pagina: 1