XFX 275GTX te warm?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XFX 275GTX in sli draaien samen met een asus 275GTX. Via GPU-Z merk ik dat mijn xfx kaartje een stuk warmer is dan deze van asus. idle = 57° en na het spelen van 10 minuten crysis wordt deze kaart al 90° warm. Mijn asus kaartje wordt in idle maar 43° en under stress 70° warm.

Verder draait de koeler op de xfx kaart al 10% sneller in idle (namelijk 50%) dan mijn asus kaart.

Ik heb de pc of de videokaarten niet overclocked.

Is dit normaal voor een xfx kaart? Zo nee, kan wat arctic mx2 koelpasta uitkomst brengen. Ik ben niet van plan om een nieuwe koeler te kopen voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
90 graden is wel wat warm ja.

De koelpasta zal een paar graden kunnen schelen. Maar als je toch met koelpasta aan de haal gaat: doe dan beide kaarten met mx2 koelpasta bewerken. Je draait namelijk SLI, de 2 kaarten zitten dus dicht bij elkaar, en warme lucht van de asus zal dus naar de xfx gaan. Wanneer de asus een paar graden koeler is, zal er koelere lucht bij je xfx komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je GPU wordt niks koeler door andere pasta hoor! Als je Asus minder warm wordt, is dat juist omdat ie meer warme lucht kwijt kan, dus wordt je XFX nóg warmer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anders verwissel ik de kaartjes even van plaats. de asus (koelere kaart) als bovenste kaart en de xfx als onderste kaart. Ik heb een msi eclipse x58 moederbord en tussen de 2 videokaarten is er toch nog zo'n 4 cm ruimte. Dus de videokaarten zitten niet echt vlak tegen elkaar.

Maar ik heb juist gelezen dat deze kaartjes (xfx) zo rond de 90 graden warm worden in games (zeker bij games als crysis).

De xfx kaart is standaard ook al overclocked (dus deze heeft standaard als een hogere kloksnelheid dan de asus kaart), maar als ik sli draai, wordt dan mijn asus overclocked of gaat mijn xfx op lagere kloksnelheid draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
je XFX gaat dan terug klokken. De langzaamste kaart is altijd leidend.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41
Deze kaarten werken hun warme koellucht buiten de case. Prima zover dus.
Maar dan zullen ze wel koele lucht moeten kunnen aanzuigen. Heeft jouw case voldoende flow, om deze kaarten van 'koele' lucht te voorzien?

Zeker al omdat ze in SLI draaien, is een goede airflow door je case belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaarten gewisseld van plaats. De xfx zit nu helemaal onderaan en de asus van boven. Op de asus heb ik nu ook de DVI-kabel aangesloten. Mijn xfx wordt nu 48 graden i.p.v. 57 graden in idle en de asus 46 graden i.p.v. 43 graden. Bij load wordt de xfx 80 graden i.p.v. 90 graden en de asus 84 graden i.p.v. 70 graden. Dus ik vind dit nu aanvaardbare waarden, vooral omdat geen van de videokaarten nog 90 graden of meer worden.

Mijn airflow in de kast (cm690 van cooler master) is redelijk goed, Er staat een intake fan (120 mm) op het zijpaneel van de kast, deze blaast frisse lucht op de 2 videokaarten. Verder bevindt er zich nog een outtake fan (120 mm) aan de achterkant van de kast achter de processorkoeler en 2 outtake fans van 140 mm fans aan de bovenzijde van de kast. Ook is er nog een intake fan (12 mm) aan de voorzijde van de kast voor de HD's. Op de processor staat een muggen 2 met fan die de warme lucht van de processor rechtstreeks doorblaast naar de 120 mm outtake fan achteraan de kast.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
In het controlpanel (zonodig rivatuner installeren) kun je de fansnelheid nog handmatig bijstellen mocht het in de toekomst weer te warm worden. Hoewel 90 graden max niet echt een probleem is, pas bij 95-100 zou ik wat eraan gaan doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Prima opgelost zo, temperaturen van 80-85 zijn voor high-end kaarten heel normaal dus ik zou me er geen zorgen om maken zolang de temperaturen daar niet boven komen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

90g? Valt allemaal reuze mee. Misschien even de koeler aandrukken op je kaart en kijken of dat verschil maakt.
Pagina: 1