Voor mijn werk moet ik een nieuwe laptop aanschaffen. Ik werk er 8 uur per dag mee en ik sleep het elke dag mee, dus ik zoek een beetje degelijke laptop die past bij mijn werk. Het zal wel weer een Dell Latitude worden (dit keer een E6510). Maar kan ik beter een 620M of een 720QM nemen? Even de zaken op een rijtje:
Een volledig vergelijk kun je hier vinden. Mijn werk bestaat voor 90% uit het ontwikkelen en debuggen van software in Visual Studio 2008 (en straks 2010) en ik vraag me af of ik niet meer heb aan 2 cores op 2.66Ghz dan 4 cores op 1.6Ghz. Energieverbruik is mooi meegenomen, maar ik werk meestal toch op netspanning, dus dat is geen echt issue. In beide gevallen zet ik er een SSD in.
Wat zouden jullie kopen en waarom? Liever geen discussie over Dell laptops en de prijs ervan. Ik weet dat ze te duur zijn, maar ik gebruik ze al 10 jaar en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. Ben dus een beetje trouw aan die dingen.
| Intel 620M 2 CPU cores 2.66Ghz (3.3Ghz turbo) Hyperthreading 35W / 32nm - | Intel 720QM 4 CPU cores 1.6Ghz (2.8Ghz turbo) Hyperthreading 45W / 45nm +€30 |
Een volledig vergelijk kun je hier vinden. Mijn werk bestaat voor 90% uit het ontwikkelen en debuggen van software in Visual Studio 2008 (en straks 2010) en ik vraag me af of ik niet meer heb aan 2 cores op 2.66Ghz dan 4 cores op 1.6Ghz. Energieverbruik is mooi meegenomen, maar ik werk meestal toch op netspanning, dus dat is geen echt issue. In beide gevallen zet ik er een SSD in.
Wat zouden jullie kopen en waarom? Liever geen discussie over Dell laptops en de prijs ervan. Ik weet dat ze te duur zijn, maar ik gebruik ze al 10 jaar en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten. Ben dus een beetje trouw aan die dingen.
[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 01-04-2010 00:01 . Reden: Intel vergelijking toegevoegd ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.