user directories

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Conceptronic CH3MNAS gekocht. Een algemene share aanmaken is geen probleem, werkt verder allemaal prima. Maar nu wil ik voor elk van mijn gebruikers apart, een eigen (en beveiligde) directory aanmaken. De handleiding zegt hier niets over en in het configuratiemenu vind ik hiervoor ook geen opties. Ik heb al van alles geprobeert, maar zonder resultaat. Is dit iets wat sowieso niet kan op een NAS of zie ik iets over het hoofd? By the way: zoals jullie al begrijpen ben ik absoluut geen expert!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen kan een NAS dat.
Je kunt toch groepen aanmaken, met daarin gebruikers?
Voor shared folders zou dat volgens de handleiding moeten kunnen.
Voor ftp kan dat ook volgens de handleiding.

Ik zit dat gewoon te lezen in de 'full' manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn NAS graag een algemene directory aanmaken waarin alle gebruikers rechten hebben en daarnaast wil ik per gebruiker een wachtwoord beveiligde persoonlijke directory aanmaken.
Rootrechten op het NAS staan (standaard) op "ALL". Onder de root heb ik een gezamenlijk share aangemaakt (rechten staan op "ALL"). Tot zover dus geen probleem. Vervolgens maak ik (per user, met password) een nieuwe groep aan en wijs een eigen "user-directory" toe onder de directory "Algemeen". Zodra ik echter de groep toewijs aan haar specifieke directory, verdwijnen de alle bovenliggende folders(waarop de ALL-rechten zitten).

Ik heb vervolgens geprobeerd om de root en algemene directory als shared folders aan een algemene groep (waarin alle gebruikers zitten) toe te wijzen. Maar omdat gebruikers alleen met een gebruikerswachtwoord in een groep kunnen worden opgenomen werkt deze truc ook niet. Voor toegang tot de algemene map wordt dan om een naam en wachtwoord gevraagd, maar welke dat dan is??

Kortom: schiet mij maar lek. De handleiding van de Conceptronics is zo beknopt dat ik daarmee geen steek verder kom. Waarom verdwijnen de bovenliggende shared folders zodra ik onderliggende directories aan groepen toewijs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een nieuw bericht gevonden op de FAQ pagina van Coneptronics. Volgens mij is dit de oorzaak van het probleem; niet dat ik er blij van wordt overigens:

//////////////////////
This is is not a bug but current design.

Once you protect one share , the configuration of SAMBA in CH3MNAS will be changed from SHARE mode to USER mode . That means the other shares will not be seen unlesss you also protect them and they will be seen under the authorized user. On the other hand, once the share mode is changed to user mode, it cannot be changed back unless you reset to default and it will become the share mode.

///////////////////////////////

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

zeroday

There is no alternative!

je zou de CH3MNAS kunnen fun_pluggen en dan mag jezelf met samba instellingen geen stoeien. Helaas is er geen andere mogelijkheid om zowel generieke bereikbare content als usershare content te gebruiken

There are no secrets, only information you do not yet have