• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-02 11:50
Ik heb een HTPC in een NOX media kast, maar na verhuizing (samenwonen) blijkt deze niet in het tv-meubel te passen. Bummer. Het schuldige meubel is deze ikea benno. Grapje is dus dat het bovenste vak 8.5 cm hoog is. Onder het meubel is ook 7.5cm speelruimte. Ben al aan het rondzoeken geweest en heb de volgende oplossingen bedacht:
  1. Kleinere behuizing voor het bovenste vak. Enige vondst is de Silverstone SST-LC19B-R.
  2. U1 serverbehuizing onder de kast, uit het zicht. Bijvoorbeeld deze. Enige twijfelpunt is of het I/O shield van het moederbord hierin kan. Mocht dat niet passen en het originele shield is te verwijderen is dit ook nog wel acceptabel.
  3. Plankje hout, schroeven en dan los onder het meubel. Dit is lekker goedkoop natuurlijk en aangezien het ding toch uit het zicht is werkt dit ook goed zat.
Ik hoop dat mijn mede-tweakers tips/adviezen kunnen geven of misschien een 4e oplossing kunnen aandragen!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe je je HTPC gaat gebruiken, ik heb echt een lean HTPC en haal alles van mijn server ,dus ik heb alleen een SSD met Win7 daarop.

Ik heb zelf een Emko EM154 mini ITX behuizing (50 Euro), J&W minix AMD 785G boardje (met AMD 5050e 45Watt) voor een HTPC op zolder, kleiner als deze behuizing is onmogelijk daar die behuizing iets groter is als een ITX boardje (17*17CM). Platter is ook bijna onmogelijk 6cm, ik heb de standaardkoelfan van een AMD X2 koeler moeten vervangen door een slanker exemplaar omdat ík anders de behuizing niet dicht kreeg. Je zult ook een 150W externe voeding moeten aansluiten want die past natuurlijk niet in dat kastje. Ik heb er een 40Gb SSD ingepropt, blu rays en video's haalt deze htpc allemaal van mijn server.
Link naar fabrikant http://www.emko.cz/katalo...mini-itx-skrine/em-154alu en zoek naar em154 alu behuizing.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-02 11:50
Ik had moeten melden dat mijn huidige HTPC een mATX moederbord heeft. De HTPC zal voornamelijk media afspelen vanaf een linux server en zal win7 draaien. Deze zal ook gebruikt worden voor UltraStar (singstar clone). De silverstone kast hierboven zou ook net een mATX kunnen huisvesten, PCI(e) kaarten hoeven er niet in. Harddisk is een laptopschijfje 120Gb (word nog wel een SSD binnenkort), plattere koeler ligt nog in de kast ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tassadar32 op 01-04-2010 19:05 ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition