Pakket uit Canada naar Nederland: Canada Post of Fedex?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb vannacht een laptop 'gewonnen' op eBay, allemaal leuk en aardig, maar kost uiteraard nog een bom duiten.
Verkoper kan het pakket versturen met Canada Post of met FedEx, met beiden heb ik nagenoeg geen ervaring.

Belasting die moet worden geheven is 19% (gisteren een belletje gepleegd met de Douane-telefoon) dus dat weet ik ook al.. Maar nu de vraag... Canada Post of FedEx.. Neem aan dat niet alle pakketjes worden gecontroleerd, dus de mainquestion is met welk bedrijf ik het beste de deal kan sluiten... Met wie werken deze bedrijven samen in Nederland bijvoorbeeld en met welk van die bedrijven heb je de meeste kans om 'gepakt te worden'? TNT? DHL? UPS bezorgd wereldwijd...? Maar FedEx en Canada Post niet? Dus dan gaat 't naar NL koeriersbedrijf?

Heb liever niet dat het door TNT afgehandeld wordt... niet echt de beste ervaringen mee..
Duurde bij een pakketje uit de USA maar liefst 7 weken voordat het vanaf Schiphol werd verstuurd..

Ik hoef geen dingen te lezen zoals 'laat er gift op schrijven' of 'laat er een lagere waarde opschrijven'...
Met zo'n groot ding heb ik daar geen behoefte aan, aangezien dat bij mij toch nooit werkt (zelf ondervonden ;) )

Iemand die wat kan zeggen over beide bedrijven en ervaringen daarmee...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je netjes op de buitenkant (zal toch wel moeten door de verzender) aan laat geven wat erin zit en wat het waard is, is mijn ervaring dat een pakket doorgaans sneller door de douane is dan dat ze het zelf uit moeten puzzelen.

FedEx levert volgens mij wel zelf in NL, weet alleen niet of ze dat in het hele land doen of dat het dan naar koeriersbedrijven gaat. Canada Post heb ik wel eens iets van gekregen en dat werd toen (paar jaar terug) afgeleverd door TNT.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Is het mogelijk om contact op te nemen met deze bedrijven en te vragen wie hun NLse partners zijn? Dat lijkt me een vrij directe aanpak voor het probleem. (wel even opletten ivm pasen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Had ik aan gedacht, maar zijn grote internationale bedrijven, dus eer dat ik daar antwoord van heb...
Product is al betaald en wil 't uiteraard zo snel mogelijk hebben. Liefst nog voor mn vakantie naar IJsland over drie weken (laptop heeft GPS-module)
Dus ik moet zo snel mogelijk aangeven bij de verkoper met welk bedrijf ik 't wil laten verzenden.. Desalniettemin zijn er twee mailtjes de deur uitgestuurd!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:41
In dit geval zou ik voor Fedex kiezen. Fedex zal 't pakketje in Nederland ook aan je bezorgen. Andere voordeel is dat 't declareren bij de douane van Fedex gebeurt en dat scheelt erg veel tijd. Canada Post is de TNT Post, maar dan van Canada. Het pakket zal via Canada Post zal via de douane, uiteindelijk dan toch in handen van de TNT komen plus dat 't declareren erg lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

GEEN "normale" post gebruiken. Ik heb regelmatig 3-4 weken moeten wachten op mn pakketje (lijkt erop of ze bij de douane een ontmoeigingsbeleid voeren ofzo. Dit waren pakjes met netjes facturen op de buitenkant geplakt). Reken er ook op dat je behalve de 19% ook nog "inklaringskosten" moet betalen, volgens mij een vast bedrag van iets van 15 euro ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 31-03-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 13:02

-d-

Canada Post zal waarschijnlijk hier in NL met de gewone TNT (dus geen TNT Express) worden aangeboden. Met de mogelijke kans op lange vertraging door de Douane. Als je je laptop snel wilt hebben zal ik zeker voor FedEx kiezen, maar de kans op 19% BTW is zo'n beetje 100%. Kans met Canada Post iets kleiner, maar wel weer het risico op een langere leverdatum. Dus je zult zelf de keuze willen maken :)

Als het geen probleem voor je is die 19% te betalen zal ik zeker voor FedEx kiezen, zal waarschijnlijk in 2-3 werkdagen max bij je aankomen, douanekosten krijg je gewoon via acceptgiro na ontvangen van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dan wordt 't FedEx! Douanekosten kunnen via tig manieren worden 'aangeboden' weet ik uit eigen ervaring... Contant aan de deur, via acceptgiro of bij het ophalen van het pakket bij distributiecentrum.. Dankjulliewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:41
Via Fedex krijg je achteraf een acceptgiro, dus scheelt ook weer ;).
Pagina: 1