FastFred schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:17:
Jij hebt dan ook maar een enkele GTX260, ik heb hetzelfde probleem met 2 9800GTX'jes, beide met Arctic Silver 5 koelpasta, aangebracht door de vorige eigenaar. De onderste kaart zit direct achter een 120mm intake fan voorin de kast, die doet 55 graden idle. Mijn bovenste kaart zit achter m'n cardreader en loopt alle koele lucht mis, en deed dus ook 64 graden idle.
Voor m'n bovenste kaart heb ik een 40mm fan van een Pentium II getrokken en die voor de lucht inlaat gezet, van 64 graden idle ben ik naar 60 graden idle gegaan.
Op LAN party's heb ik voor m'n bovenste kaart al 100 graden gezien, m'n onderste kaart deed toen 85 graden.
Als DStech even aangeeft welk moederbord en welke kast met welke fans (en hoe deze geplaatst zijn) dan kunnen we een duidelijker beeld geven van wat mogelijk een oplossing kan zijn
Dan zal ik wel veel geluk hebben, mijn 260 loopt 700mhz op de core, shaders op 1400mhz en het geheugen op 1200mhz, hij wordt op dit moment niet warmer dan ~45 graden idle, load zit hij dan tegen de 80 graden aan met de fan op 40%, is toch gauw 200+ watt wat dat ding verstookt (65nm 216c).
Heb verder een 3 x 140mm radiator voor in de kast hangen voor de cpu en sb (nb in i7 860), en daarna komt dan de 260, foto kast:
http://lian-li.com/v2/tw/...image/x2000/x2000q003.jpg
Achterin is het zoals je ziet eigenlijk een groot open gat met al die roosters, voorin hoeft de lucht ook alleen door de meshranden heen die je rechts ziet, voeding zuigt overigens lucht uit het middelste compartiment, en dient zodanig als outtake.
Misschien een idee voor jou en de TS, kijk eens goed naar de airflow in de kast, haal eens wat slotplaatjes weg als deze al niet weg zijn, en maak de koelblokken eens goed schoon, stof isoleert de warmte en dat wil je niet in je pc
Ts kan idd wat meer info geven over de gebruikte kast en eventueel een foto, maar daar is hij al mee bezig las ik net
waterkoeling is erg duur voor videokaarten, denk minimaal 90 euro voor een full-cover blok, en dat is het niet meer waard met dx10 kaarten, wie weet heb je straks een enkele kaart die sneller is, stel een 5970 of een gtx495 (als die al komt), dan zit je wel mooi met die 3 waterkoelblokken.