Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hoi!

Ik ben eerstejaars student informatica aan de TU/e, en ik werk part-time (eigenlijk wanneer ik tijd heb, en dat is niet zo veel) bij een klein bedrijfje in de buurt. Het gaat om een BVtje van iemand die dezelfde studie reeds voltooid heeft en zijn vriendin, en naast mij werkt blijkbaar nog minstens 1 iemand part-time aan wat dingen.

Het werk is web development, in PHP/JS/CSS, voornamelijk voor de interne systemen van bedrijven maar er zijn ook een aantal eigen projecten waar wat aan gewerkt wordt.

Ik heb al wel een tijdje ervaring met PHP en MySQL en programmeren in het algemeen, en de programmeerpraktijken die ik tot nu toe heb geleerd bij mn studie verwerk ik natuurlijk ook in mijn werk, volgens mij lever ik altijd erg net werk af.

Ik verdien 10 euro per uur, en ik vond het zelf al niet veel maar toen hij me aannam zij mn baas dat het wel meer zou worden, maar dat is nu wel een paar maanden geleden. Een medestudent zegt met hetzelfde 20 euro te verdienen en vindt dat niet veel, dus voor mij is de maat een beetje vol en wil ik kijken of ik er wat aan kan doen.

Wat is jullie mening, is dit terecht? Kan ik dit voor elkaar krijgen? Ik heb liever wel dit werk voor 10 euro per uur dan helemaal geen werk. Aangezien ik op kamers ga binnenkort heb ik al bedacht dat ik dat als reden kan gebruiken om te vragen om meer geld, is dat wat?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kijk eens wat het minimumloon is voor iemand van jouw leeftijd.

Als dat hoger ligt dan wat je nu verdient heb je er gewoon recht op, en anders ben je afhankelijk van de goodwill van je werkgever.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Je bent net 20 jaar? Wil je weten wat het minimumloon is op die leeftijd?

Ik denk dat 10 euro per uur voor bijbeunen als student best ok is. Je krijgt nu bij voltijd 1600 bruto. Startsalaris hbo: Voor een HBO-er is het startsalaris tussen de EUR 1.700 en 1.900 bruto per maand.

Kijk anders een keer in het wat verdient een IT-er topic. Doe dan de zelfde berekening met 20 euro en vergelijk dat eens met wat professionals verdienen....

/edit

jouw minimumloon:
Leeftijd Bij 36 uur Bij 38 uur Bij 40 uur
20 jaar € 5,55 € 5,26 € 4,99

[ Voor 10% gewijzigd door swtimmer op 31-03-2010 22:07 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:53

job

Minimumloon voor een 20 jarige zit ruim onder de 10 euro per uur. Recht op meer dan minimum heb je niet.
Je kan altijd meer vragen, maar is dat reeel? Wat denk je dat andere studenten verdienen per uur met hun bijbaantjes?

[ Voor 17% gewijzigd door job op 31-03-2010 22:10 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je noemt een bedrag zonder verdere voorwaarden. Is het netto of bruto? Hoeveel krijg je betaald als je ziek bent? Hoeveel uren krijg je betaald als hij geen werk voor je heeft? Bouw je vakantieuren of -dagen op? Krijg je vakantiegeld?

Verder met die twee heren hierboven. Het minimumloon voor een 23-jarige is zo'n 8 euro per uur. Bruto. Natuurlijk ben je geen bollen aan het pellen of vakken aan het vullen, maar je hebt zo te zien echt geen slecht salaris.

Daarnaast is het op kamers gaan natuurlijk geen argument voor opslag. Ik zie mezelf al aankomen bij m'n baas... "Goh, ik wil eigenlijk wel in een penthouse midden in Amsterdam gaan wonen, mag ik twee keer zoveel per maand vangen?"

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2010 22:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

ThinkPadd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:02:
Kijk eens wat het minimumloon is voor iemand van jouw leeftijd.

Als dat hoger ligt dan wat je nu verdient heb je er gewoon recht op, en anders ben je afhankelijk van de goodwill van je werkgever.
Grapjas. Minimumloon is zoals de naam doet raden, het loon wat je werkgever je minimaal moet betalen. Dat betekent echter niet dat iemand op die op z'n negentiende ongeschoold supermarktwerk doet evenveel moet verdienen als iemand die dan al bezig is met geschoold werk.

Met tien euro per uur zit je ruim boven het minimumloon. Ik kan natuurlijk niks zeggen over de kwaliteit van je werk en het niveau wat je bezit, je bent slechts eerstejaars dus zoveel inbreng vanuit je studie heb je in ieder geval niet, bedenk dat wel.

Je zou kunnen aangeven bij je werkgever dat je je loon te laag vind in verhouding met het werk wat je doet, maar voor hetzelfde geld heeft hij dan zoiets van bekijk het maar en roostert hij je minder in. Da's natuurlijk wel een uiterste wat er kan gebeuren, misschien werkt hij ook wel mee.

Persoonlijk denk ik dat je je een beetje laat gek maken. 10 euro per uur is een mooi loon voor jouw leeftijd, je hebt het waarschijnlijk voor de rest naar je zin bij je werk, ik zou het mooi zo laten.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
En ook: het wordt niet helemaal duidelijk of het om "wit" of "zwart" betaald werk gaat. Heb je een arbeidscontract?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik vond het in het begin ook niet erg om te werken voor 10 euro per uur, ik weet ook dat dit (ver) boven het minimumloon ligt voor mijn leeftijd. Ik ben echter ook echt niet van plan om te werken voor minimumloon, ik neem aan dat het feit dat ik enigszins verstand heb van wat ik doe, de kennis en skills heb, en denkwerk doe in plaats van fysiek werk zoals ik vroeger bij de C1000 deed, ook invloed heeft.

Ik hoef nog niet heel dringend te leven van dit geld ofzo, dus het idee van minimumloon gaat hier niet op. Wat ik per uur verdien zou gebaseerd moeten zijn op wat mijn werk waard is, en als andere mensen tientallen euro's of meer vragen voor het werk wat ik ook doe dan zou ik dus met 10 euro gewoon te weinig verdienen. Mijn vraag is dan ook, wat is zulk werk waard? Als ik het wist, dan zou ik dat in het begin wel 'voorgesteld' hebben.

Edit:

Ik heb geen contract, krijg geen vakantiegeld, krijg niks betaald als er geen werk is maar dat komt nooit voor (volgens mij mag ik dan gewoon zelf wat gaan bedenken om te doen), en krijg dus ook niks als ik ziek en niet kan werken maar goed, dat zou ik bij zo'n baantje ook niet verwachten.

Ik heb het inderdaad wel naar m'n zin omdat ik in feite onbeperkt werk kan doen voor 10 euro, wat best goed is. Het is alleen wel zo dat ik niet zo heel veel tijd heb en daarom dus eigenlijk niet zo heel veel verdien, ik denk meestal niet eens 200 euro per maand als ik het een beetje druk heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroen op 31-03-2010 22:20 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Jeroen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:14:
Mijn vraag is dan ook, wat is zulk werk waard?
Dat is niet te zeggen. Je hebt geen diploma om te kunnen aantonen wat je kan. Je hebt enkel zelf aangeleverde kennis. Dat is hartstikke mooi dat je nu werk hebt waar je dat kan toepassen, maar elders een baan vinden als coder met een hoger uurloon wordt moeilijk. Dus het opeisen van meer uurloon nu ook.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
pinockio schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:12:
En ook: het wordt niet helemaal duidelijk of het om "wit" of "zwart" betaald werk gaat. Heb je een arbeidscontract?
Gezien de TS bij een BV werkt neem ik aan dat het "wit" is :) .

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Muthas schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:18:
[...]

Dat is niet te zeggen. Je hebt geen diploma om te kunnen aantonen wat je kan. Je hebt enkel zelf aangeleverde kennis. Dat is hartstikke mooi dat je nu werk hebt waar je dat kan toepassen, maar elders een baan vinden als coder met een hoger uurloon wordt moeilijk. Dus het opeisen van meer uurloon nu ook.
Ik had gehoopt dat er hier misschien meer mensen waren die (vroeger) in een soortgelijke situatie hebben gezeten/zitten. Dat ik geen diploma's of certificeringen heb klopt wel, maar mijn baas weet ondertussen het niveau van mijn werk wel en ik heb het gevoel dat hij er erg blij mee is, dus dat is misschien een indicatie ofzo.

Ik heb geneigd om toen ik een keer die andere student die ook daar werkt ontmoette om te vragen wat hij betaald kreeg, maar had daar geen kans voor gezien helaas. Ik krijg het vermoeden dat mijn baas weet dat ik goedkoop werk maar niet gek genoeg is om me zelf meer geld aan te bieden. Ik denk dat ik dat ook niet zou doen zonder een goede reden.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maar die andere mensen he. Die doen dat werk waarschijnlijk als freelancer, of niet?

Dat jij 10 euro krijgt betekent niet dat jij maar 10 euro kost voor je baas.... Vergeet ook dat niet...
Ik weet wel dat ik het zelfde soort werk heb gedaan en toen ook een 10euro netto kreeg. Ik was er erg blij mee. Maar dat zal dan wel instelling zijn. Kijk dat jij maar 20 uur per maand maakt kan je je baas natuurlijk niet kwalijk nemen ;-)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
10 euro is niet erg ruim voor programmeerwerk, maar ook niet aanleiding om direct te stellen dat je uitgebuit wordt. Elke vergelijking met minimumloon, leeftijd gaat uiteraard mank want dit is gewoon geschoold werk. Aan de andere kant moet je voor gewoon een loondienst bijbaan ook niet meteen teveel verwachten. Vergelijk je het met een HBO startsalaris van 2000 per maand bruto dan kom je uit op een uurloon van 12 euro per uur (21 werkdagen/maand). Dat zou enigszins een idee van de bandbreedte moeten aangeven als je verder geen bijzondere onmisbare kwaliteiten hebt.

Vergelijk het anders eens met wat je als studentassistent zou verdienen. In 'mijn tijd' ging dat altijd redelijk gelijk op en dat verdiende toendertijd bepaald niet slecht.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik begin toch steeds meer het idee te krijgen dat het allemaal wel meevalt.

Dat ik maar 20 uur werk kan ik hem inderdaad niet kwalijk nemen maar het zou mij dus wel helpen als ik meer per uur zou verdienen natuurlijk :+

Ik zal er voorlopig waarschijnlijk niks mee doen, maar als het ter sprake komt dan ga ik er wel op in.
Bedankt iig voor alle reacties tot nu toe :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21
Ik zou gewoon doorgaan met je huidige werk, en blijven rondkijken naar ander, beter betaald werk.
Dat is iets wat je eigenlijk altijd moet doen, ook als je al tevreden bent over je salaris.

Ga eens praten met de mensen die nu al 20 euro per uur verdienen, en vraag eens wat de keerzijden zijn van dat werk, zijn ze bijvoorbeeld verplicht een aantal uur per week/maand te maken? Hebben ze strakke deadlines?
Als je zelf zou kunnen leven met die keerzijden, vraag dan eens of ze denken dat jij volgens hun datzelfde werk kunt doen. Als dan iedereen nog blij is, kun je eens vragen of je op gesprek mag bij hun baas/opdrachtgever/de kamer van koophandel.

Bij je eigen baas kun je eens een keer subtiel vragen wanneer het volgende functioneringsgesprek is. Tijdens zo'n gesprek zou je ook je salaris kunnen bespreken.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik heb vroeger soortgelijk werk gedaan naast mijn studie. Wellicht nuttig ter vergelijking:

In mijn 1e jaar tijdens mijn studie zo'n 8 jaar geleden verdiende ik daar ongeveer €7,50 (wit, exclusief vakantiegeld, vrije dagen verwerkt in loon). Dit is circa €9 als je het naar nu uitrekend (uitgaand van 2% inflatie/jaar).
In mijn 3e jaar tijdens mijn studie zo'n 6 jaar geleden verdiende ik daar ongeveer €13 (wit, exclusief vakantiegeld, vrije dagen verwerkt in loon). Dit is circa €14,50 als je het naar nu uitrekend (uitgaand van 2% inflatie/jaar).

Verder was het erg flexibel. Ik kon altijd werken en ook vanuit huis waardoor ik redelijk uren kon maken.

Ik denk dat je met je salaris wel redelijk goed zit en ik zou gewoon na 1 jaar of na een half jaar om verhoging vragen nadat je meer ervaring hebt opgebouwd.

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Jeroen schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:24:
[...]
Ik had gehoopt dat er hier misschien meer mensen waren die (vroeger) in een soortgelijke situatie hebben gezeten/zitten. Dat ik geen diploma's of certificeringen heb klopt wel, maar mijn baas weet ondertussen het niveau van mijn werk wel en ik heb het gevoel dat hij er erg blij mee is, dus dat is misschien een indicatie ofzo.
Ik zat in een soortgelijke situatie, al heb ik wel een afgeronde studie (wel MBO niveau, ben nog bezig met mijn HBO). Ik werkte een tijdje bij een webdesign bedrijf, maar toen ik erachter kwam dat ik maar 5,90 verdiende, terwijl ik een diploma op zak heb en goed werk leverde heb ik besloten om daar niet meer mee verder te gaan.

Ik kwam toen bij een andere werkgever, waar ik ook een tijd voor 10 euro per uur heb gewerkt (parttime). Hier was ik ook erg tevreden mee, vooral omdat hij aangaf dat het meer zou worden. Inmiddels werk ik niet meer parttime, maar huurt hij me in als freelancer (ik moet dus ook BTW afdragen) en verdien ik inmiddels 14,- per uur als de BTW eraf is. Het mooie van freelancer zijn is ook dat je ook door andere bedrijven kan worden ingehuurd en je dan altijd zelf een beetje kan bepalen wat je uurloon is (mits redelijk).

Inmiddels heeft het webdesign bureau me ook ingehuurd als freelancer, maar dus wel voor het uurloon wat ik heb bepaald (14,-). Ze zijn achteraf gezien dus best bereid meer te betalen dan net boven minimumloon voor het werk wat ik leverde, heb het destijds alleen nooit gevraagd.

Het is wat anderen hier ook zeggen, het hangt op dit moment een beetje af van de goodwill van je baas. Als je officieel ingeschreven staat als freelancer, dan heb je meer controle over wat je verdient aangezien je gewoon facturen stuurt voor het werk wat je hebt geleverd. Dat is wel meer werk qua boekhouding, dus als je dat er niet voor over hebt dan kan je beter proberen te onderhandelen met je baas als je er van overtuigd bent dat je uurloon te weinig is (daar kan ik verder ook niets over zeggen).

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Is het belastingtechnisch niet zo als je maar 1 klant hebt je eigenlijk geen freelancer mag zijn?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Het is leuk dat je mensen ontmoet die claimen 20 euro/uur te verdienen, maar ik heb nogal eens de indruk dat dat juist om types gaat die er waarschijnlijk een paar euro bij overdrijven en het daarnaast om een eenmalig klusje ging o.i.d.

Iets anders is het als ze een redelijk lopend eigen bedrijf hebben of als freelancer werken (dus niet in loondienst). Maar ja, met een eigen bedrijf moet je ook alles zelf regelen (sales, implementatie, contracten, belastingen, afdracht werkgevers-deel van belastingen en sociale verzekeringen, etc.)

Als student heb ik ook wel voor 10 euro/uur gewerkt, maar dat is wel zo lang geleden dat er vanwege inflatie wel wat bij zou moeten.

Je hebt het er over dat je er "al maanden" werkt. Een paar maand stelt natuurlijk niks voor, al helemaal niet als het part-time is (een dag per week ofzo).

Anders stel je voor dat hij het bedrag na 6 maanden (vanaf dat je er werkt) verhoogt tot 12 euro? Een studentassistent verdient ook iets in die orde, en het is toch 20% extra. Bij de supermarkt? Ongeveer de helft. Minimumloon voor een 20-jarige? 5 euro/uur. Dan is 10 euro toch alvast het dubbele, niet dan?

Edit: voor wie vraagt naar netto/bruto, dat is bij de bedragen waar het hier om gaat zelden relevant (heffingskortingen, blabla), neem voor het gemak maar aan dat dat op hetzelfde neerkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 31-03-2010 23:15 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vond het in het begin ook niet erg om te werken voor 10 euro per uur, ik weet ook dat dit (ver) boven het minimumloon ligt voor mijn leeftijd. Ik ben echter ook echt niet van plan om te werken voor minimumloon, ik neem aan dat het feit dat ik enigszins verstand heb van wat ik doe, de kennis en skills heb, en denkwerk doe in plaats van fysiek werk zoals ik vroeger bij de C1000 deed, ook invloed heeft.

Ik hoef nog niet heel dringend te leven van dit geld ofzo, dus het idee van minimumloon gaat hier niet op. Wat ik per uur verdien zou gebaseerd moeten zijn op wat mijn werk waard is, en als andere mensen tientallen euro's of meer vragen voor het werk wat ik ook doe dan zou ik dus met 10 euro gewoon te weinig verdienen. Mijn vraag is dan ook, wat is zulk werk waard? Als ik het wist, dan zou ik dat in het begin wel 'voorgesteld' hebben.
Het is echt iets te kort door de bocht... Je hebt nog geen afgeronde opleiding, dus wat werk waard is is van ondergeschikt belang.
Hoe oneerlijk het ook is, je wordt deels betaald naar leeftijd en opleiding en niet alleen maar naar de werkzaamheden.

Daarnaast is die 20 euro per uur van die medestudent echt heel erg veel. Als die straks een echte baan gaat zoeken, val je sowieso terug!

(20*40uur*52weken) / 12 maanden = 3466 euro per maand... En is dus zeker geen standaard voor een studentenbaantje...

Youtube: DashcamNL

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:24
Wizz15 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:00:
[...]

Ik kwam toen bij een andere werkgever, waar ik ook een tijd voor 10 euro per uur heb gewerkt (parttime). Hier was ik ook erg tevreden mee, vooral omdat hij aangaf dat het meer zou worden. Inmiddels werk ik niet meer parttime, maar huurt hij me in als freelancer (ik moet dus ook BTW afdragen) en verdien ik inmiddels 14,- per uur als de BTW eraf is. Het mooie van freelancer zijn is ook dat je ook door andere bedrijven kan worden ingehuurd en je dan altijd zelf een beetje kan bepalen wat je uurloon is (mits redelijk).
10 euro bruto kost de werkgever (incl. vakantietoeslag/13e maand, ww premies etc.) al snel iets van 16 euro per uur. Als freelancer huurt hij je in voor 14 euro aangezien de btw aftrekbaar is... Ik zou mij er als ik jouw was nog maar eens goed in verdiepen.

Dit was een beetje offtopic:
10 euro per uur en onbeperkt werken wanneer jij wilt, klinkt als een ideaal studentenbijbaan...
Het is mij nog steeds niet duidelijk of het wit/zwart is, ik zou het sowieso een halfjaartje aankijken en dan is gaan praten, gewoon vragen hoe hij vindt dat het gaat etc. soort van functioneringsgesprek, help hem dan herinneren aan het toegezegde (van aankomende salarisverhogingen) en vraag in wat voor tijdspanne hij dat ziet. Iemand die na een paar maanden al komt vragen om opslag, tja, die moet wel heel goed zijn in zijn werk.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 17:16
drfrisbee schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:59:
[...]

10 euro bruto kost de werkgever (incl. vakantietoeslag/13e maand, ww premies etc.) al snel iets van 16 euro per uur. Als freelancer huurt hij je in voor 14 euro aangezien de btw aftrekbaar is... Ik zou mij er als ik jouw was nog maar eens goed in verdiepen.
Gaat in dit geval niet op denkik, hij werkt zwart...
Edit:

Ik heb geen contract, krijg geen vakantiegeld, krijg niks betaald als er geen werk is maar dat komt nooit voor (volgens mij mag ik dan gewoon zelf wat gaan bedenken om te doen), en krijg dus ook niks als ik ziek en niet kan werken maar goed, dat zou ik bij zo'n baantje ook niet verwachten.
Ik denk dat het niet heel erg slecht betaald is, 10euro per uur, je mist wel je vakantietoeslag e.d. doordat het zwart is, ook weet ik niet hoe het met aansprakelijkheid e.d. zit als jou wat gebeurt o.i.d.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik ga eens precies vragen hoe het zit met dat bedrijf waar hij 20 euro per uur verdient. Ik ben het in ieder geval eens met dat dat echt heel veel is, en ik verwacht ook niet dat ik dat moet verdienen ofzo.

Bij de advertentie waar ik op reageerde destijds stond 10~20 euro per uur als loon, en ik ben toen op 10 euro gaan zitten omdat ik dat toch al kreeg voor allerlei klusjes die ik deed en het best redelijk vond, en omdat ik nog nooit als echt werk PHP had gedaan dus een beetje onzeker was van mijn niveau, maar wel heel graag de baan wilde. Ik heb nu het gevoel dat hij door te zeggen dat 'we wel zouden zien' en het hoger zou worden dat nadat bleek dat ik goed werk afleverde het omhoog zou gaan naar een gepast bedrag, en aangezien hij nooit iets aan te merken heeft op het werk, integendeel, lijkt het me dat hij daarmee achterloopt. Misschien voel ik dit gewoon verkeerd aan.

Wat freelancen betreft, ik vind dat wel interessant en heb ook overwogen om het te gaan doen, maar ik moet wel zorgen dat ik dan werk heb. Ik heb denk ik 85% kans dat als ik zou gaan freelancen dat mijn baas me alsnog op die manier inhuurt, maar je moet eigenlijk verschillende klanten hebben om belastingtechnisch freelancer te mogen zijn. Gezien de hoeveelheid werk die ik via mijn huidige baas kan krijgen denk ik niet dat dat heel handig is.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik vind dat je gewoon tevreden moet zijn met 10 euro per uur zeker in deze economische tijden, er zijn beter gekwalificeerde mensen cq afgestudeerden die het voor hetzelfde geld zouden doen.... Bedenk ook dat als jij hogere eisen aan het salaris gaat stellen, je baas ongetwijfeld hogere eisen aan jou gaat stellen (gaat ongetwijfeld ten koste van je flexibiliteit).

Verder het vergelijken met een fulltime MBO/HBO salaris van 1600-2000 bruto gaat niet helemaal op denk ik, aangezien daarbij ook 13e maand zit, vakantiegeld, dagen dat je ziek bent uitbetaald krijgen, vakantiedagen etc. Aan de andere kant heb jij weer veel belastingvoordeel aangezien je maar 20 uur per maand werkt (bruto is bijna netto). Maar dat laatste heeft je werkgever niets mee te maken ;).

[ Voor 57% gewijzigd door Sport_Life op 01-04-2010 18:25 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30

Prx

Ik heb tot 6 maanden geleden tijdens mijn studie ook gewoon bijgewerkt als PHP coder bij een kleine organisatie. Dat ging ook gewoon voor 10 e/uur. Het is echt niet alsof je uitgeknepen wordt hoor. Meer verdienen? Inschrijven bij de KVK en je verhuren als ZZP. Maar dan ook accepteren dat je de risico's naar jezelf haalt, in plaats van bij je werkgever laat.

ps. Ik heb 6 jaar ervaring met PHP/MySQL/HTML/CSS/JS ... dus dan vind ik helemaal dat je als junior niet erg slecht betaald wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Prx op 04-04-2010 19:19 ]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Als je meer wilt verdienen kun je beter gewoon ergens anders solliciteren voor hetzelfde werk. Als je dan een aanbod hebt kun je kiezen om voor dat bedrijf te gaan werken, of met dat aanbod naar je huidige baas te gaan en 'em vragen of 'ie bereid is een tegenaanbod te doen. Bedrijven gaan je, afgezien van een inflatiecorretie, echt niet zomaar meer geld geven tenzij je daar zelf, onderbouwd met argumenten, om vraagt.

https://niels.nu

Pagina: 1