Toon posts:

Dwarsliggende SB live en asus av7 133 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een irri probleem. Ik wil een SB Live installeren en dat lukt ook wel maat als ik de pc afsluit dan krijg ik een melding dat het onboard geluid eerst moet worden ingeschakelt. Ik denk dat dit komt omdat ik de drivers hiervoor heb geinstalleerd op t moederbord. Wat moet ik nu doen want met deze error start windhoos ook niet meer op.

Moet ik die drivers van het moederbord voor de onboard audio gewoon niet installeren en alleen de drivers voor de SB live of niet???
ik snap er nix meer van en word er langzamerhand gestoord van.

Help me aub!!! ik zit in nood :(

alvast bedankt

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Onboard geluid uitschakelen.

Volgens mij is dat in de bios te doen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Slimme opmerking.... VanCap zegt toch dat ie het heeft uitschakelen???? Komop jongens iedereen ff nadenken die jongen is nog newbie... :P

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Je onboard soundcard op het MOEDERBORD uitschakelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar dit helpt dus nix!!
dit heb ik al geprobeert :(

nog een andere suggestie?

• Cannonball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:34
Stop die de sblive kaart eens in een ander PCI slot. Vaak lukt het dan wel om de drivers te instaleren. De soundkaart op je moedrboard hoeft niet uitgeschakeld te worden. De SB live werkt prima als er meerdere geluidskaarten geinstaleerd zijn.
:)

Verwijderd

twee puntjez:

1) SBlive in ieder slot behalve slot 1 en 2 zetten: Werkt een slot niet, gewoon een ander proberen: Slot 3 is IRQ vrij: daar heb je de meeste kans van slagen

2) Onboard geluid zet je uit bij de advanced features (uit m'n hoofd), niet bij de o/b pheripherals (:?)

Je onboard sound moet echt helemaal uitstaan, en liefst ook geen drivers meer die in je windhoos rondslingeren. Heb je verder wel (als eerste) Liveware 3.0 geinstalleerd?

Suc6
Pagina: 1