ATI Radeon 9600XT onder Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Weet iemand of het mogelijk is om een Ati Radeon 9600XT werkend te krijgen onder Windows 7? Ik heb al verschillende drivers geprobeerd en ook Google afgezocht, maar ik krijg geen driver die gegeten wordt door Windows 7. Ook oudere Catalyst versies willen niet werken.

Ik krijg bij apparaatbeheer de volgende meldingen, apparaat kan niet gestart worden, installeer de stuurprogrammas opnieuw, kan apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren

Het betreft een P4 3 Ghz, 3GB ram, P4C800E-deluxe. De maximum resolutie is nu maar 1280x1024 op een Samsung th240hd. Ook Aero dingen van Windows kun je vergeten.

Het zou mooi zijn als iemand een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de Chipset drivers er wel op staan?

9600XT is wel mogelijk (DX9) maar de rest van je hardware moet dus ook supported zijn. Dus niet Microsoft drivers zelf, maar van de fabrikant. Eventueel kan je Vista drivers nog proberen voor je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:36
Die Vistadrivers kan je dan proberen te installeren onder compatibility mode op Vista, SP1/SP2. Laatst werkte dit bij een vriend van me op zijn laptop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Ik heb inderdaad ook de Vista drivers geprobeerd, omdat deze door ATI ook werden aangegeven. Ik ben er niet helemaal zeker van of het ook via compatibility mode is gegaan. Ik heb ook de WDM geinstalleerd, maar dit had ook geen positief effect.