windows 2003 ftp server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik liep al lang met het idee om thuis een eigen ftp server op te zetten. Nu heb ik dat gedaan met windows 2003 & heb ik dit gedaan via http://www.windowsnetwork...ting-Configuring-FTP.html
deze handleiding:) alles lukt tot wanneer je met een andere pc naar het ip adres probeert te gaan.
de server hangt gewoon via een utp kabeltje aan een switch en vandaar uit terug een utp kabeltje naar een andere pc. Ik weet da de beveilig op deze manier niet echt goed is :) maar ik wil hier met starten. derna beter beveiliging voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
En wat krijg je van foutmelding?
Heb je zelf al wat getest?
Kan je bv pingen naar je ftp server?
Wat zijn de ip addressen die je gebruikt op je pc en je server?

Je geeft wat weinig details voor ons, om degelijk te kunnen troubleshooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de IP adressen heb ik gevolgd vanop de link die ik mee gestuurd heb namelijk 172.16.11.210
ip adres XP:169.254.93.239

pingen=>doelhost niet bereikbaar.

foutmelding:kan geen toegang tot deze map krijgen.controleer voor machtigingen en spelfouten.

zelf geprobeerd IP adres van de ftp al paar keer verzet krijg steeds het zelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Jouw XP machine heeft geen IP adres in het netwerk van de server, lost dat eerst maar eens op.
Verder is dit totaal niet 'Professional'

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
had wel gedacht dat ik deze reactie ging krijgen:) niet professional :) bij het forum staat er bij het "niet profesionele gedeelte" geen servers dusjah dus leek mij het logisch om het hier bij de plaatsen :)
anyway alsk ik dan later bv van bij iemand anders zijn thuis aan mijn ftp wil graken hebk dan ook toch een ander gevormd IP adres of mag ik dit zo niet bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Oke na twijfel toch maar reactie.

1: Indien je een ftp wil is het makkelijker om filezilla te installeren dan via IIS, dit omdat je in een thuisnetwerkje niet een gehele AD structuur hebt. (tip)

2: Indien je pc een 169 heeft heb je geen IP, los dit op door of je DHCP te enablen of statisch in te stellen.

3: Zorg er eerst een voor dat je een ping naar je server hebt.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
merci voor de tips al :) heb het ondertussen al gedaan via IIS. Ik heb namelijk deze link gevolgd tot en met ftp : [HOWTO] Een Windows 2003 webserver. Dus ben ik nu eventjes het noorden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het is voor een beginner (gok ik zo ;) ) wellicht makkelijker om met iets als BulletProof FTP te beginnen.

En, zoals Danicom al zegt, een 169.* adres is een APIPA adres; geen DHCP server aanwezig of slecht geconfigureerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
offtopic:
Dan wel heeeeeel slecht geconfigureerd ;)

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik moet ergens beginne zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:04:
offtopic:
Ik moet ergens beginne zeker?
Zoals al vaak vermeld, eerst zorgen dat je kan pingen (dat 169.x address moet echt weg). Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:16

allure

Titaan fase 2/3

Gebruik je een router? zoja? activeer dan hier de DHCP service op of installeer een DHCP scope op je server...
Pagina: 1