Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik zit met het volgende;

Het bedrijf waar ik werk gebruikt nu de HTC S710 & HTC S740 modellen. De HTC S710 is een vreselijk (oud) apparaat en ik ben al enige tijd erg bezig deze er uit te werken. De dingen hebben hun (beste) tijd gehad.

Hier ben ik ongeveer een jaar geleden langzaam mee begonnen (budget speelt helaas een rol) door defecte apparaten niet te laten repareren, maar te vervangen door een HTC S740.

De S740 is een fijn apparaat vergeleken met de S710, maar nu dus het probleem.

Vandaag wilde ik 3 toestellen bijbestellen, maar de leverancier kan ze niet leveren voor mei. Daarnaast adviseerde hij mij om alvast uit te kijken naar een vervanger voor de S740. Een domper dus, omdat ik juist zo tevreden was over dit apparaat. Ik wil dus ook niet meer van deze toestellen aanschaffen, want zo blijven we achter de feiten aan lopen.

Ik heb in mijn zoektocht naar een vervanger voor de S710 de volgende apparaten getest/gebruikt:
- HTC Touch pro: Fijne telefoon voor de wat handigere gebruiker. 95% van de gebruikers bij mijn bedrijf zijn dat niet en die kan je dus niet opzadelen met zo'n geavanceerde telefoon. Ik gebruik deze overigens zelf wel, maar ook ik raak wel eens gefrustreerd door het apparaat. Er zitten collega's tussen die de Aan/uit knop van de pc niet eens kunnen vinden. (In principe is voor deze mensen elke Windows Mobile telefoon dus al een ramp.) Om ook deze collega's enigzins tegemoet te komen, valt dit apparaat dus af.

- HTC Snap: Opzicht een fijn apparaat. Het enige minpunt is het muisballetje wat automatisch klachten opleverde door de gebruikers, waardoor deze dus afviel.

Nokia : N71: De collega die deze getest heeft was er niet over te spreken, omdat het hem enorm veel tijd kostte om de verbinding met onze Exchange server te configureren.

Iphone: Ik moet bekennen dat er 3 van zijn binnnen ons bedrijf waar nog geen 1 klacht over binnen is gekomen (bij wijze van). Dit zou een alternatief kunnen zijn, maar het ontbreken van een toetsenbord (en geruchten over de zwakke accu) zouden mijn collega's ervan kunnen weerhouden voor dit apparaat te kiezen.

Als beste getest door ons was dus de HTC S740. Amper wat op aan te merken. Zoals jullie zien heb ik geen van de nieuwe modellen getest.

Kunnen mensen mij aanbevelingen doen?
Het apparaat moet kunnen communiceren met een Exchange server. Dit moet vlekkenloos werken. Uiteraard moet de telefoon zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn, vooral niet traag en de accu moet zo goed mogelijk zijn.
Toetsenbord is zo goed als een must, tenzij de telefoon dusdanig goed functioneert zonder, dat het geen gemis is.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar te beginnen en ik kijk erg op tegen het feit dat ik weer 100 toestellen mag gaan proberen om er 98 terug te sturen.

Ik hoop dat jullie mij enigzins een kant op kunnen sturen. Behalve dat de smartphones zelf vaak al niet vlekkenloos werken, heb ik ook nog een aantal eisen.

Vervelende klus dus. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 19:04 ]

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
misschien moet je eens een nieuwe interface erbij halen voor de touch pro.:

spb mobile shell http://spb.com/pocketpc-software/mobileshell/ (probeer de demo)(en de nieuwe versie 5 is ook onnderweg)

of throttle launcher http://www.throttlelauncher.com/ +makkelijke themes (of als je tijd over hebt kun je der zelf 1 maken)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens bij onze leverancier vragen of dit is toegestaan m.b.t. garantie en support.
Het ziet er wel goed uit moet ik zeggen.

Bedankt voor de tip!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kijkt naar de Touch Pro ipv de opvolger de Touch Pro 2 waar de interface nog eens een stuk eenvoudiger geworden is? Misschien eerst eens kijken wat er allemaal nieuw te krijgen is en wat op dit moment de populaire telefoons zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57
Wij hebben hier een collega die nu de Snap gebruikt (na een S710) en deze is erg tevreden, de snap werkt ondanks het balletje toch qua interface voor een groot deel hetzelfde als een S710. Het toestenbord is na enige gewenning ook prima te gebruiken. Als je de snap naar de pro legt dan is het formaat van de snap wel erg fijn.

De iPhone wordt hier door sommige ook gebruikt (ook door mijn naast mij S740) maar die is niet. Je hebt op de iPhone geen homescreen waarop je makkelijk je mail of agenda kunt zien. Ook het feit dat je een agenda herinnering niet kunt uitstellen is soms erg lastig.

• erik23
die interfaces zijn gewoon apps dus geen roms.
als je leverancier net als htc handelt is dat geen probleem.
daarbij kun je ze ook gewoon verwijderen
naa een soft reset verdwijn hij toch automatisch

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat vind je van de HTC Desire (WM is blijkbaar geen vereiste aangezien je ook de N71 en iPhone noemt)? Groter scherm dan de iPhone, nieuwste Android versie, exchange support etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:02
Hier op mijn werk zijn we van htc afgestapt vooral de S730 was een drama.
We zijn nu hier overgestapt op de Nokia N71/N72

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
erik23 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:19:
(hard reset)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ha heren,

bedankt voor de feedback.
Tsurany schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:00:
Je kijkt naar de Touch Pro ipv de opvolger de Touch Pro 2 waar de interface nog eens een stuk eenvoudiger geworden is? Misschien eerst eens kijken wat er allemaal nieuw te krijgen is en wat op dit moment de populaire telefoons zijn?
Ik kijk niet zo zeer naar de Touch Pro ipv. de Touch pro 2, maar ik heb immers nu een Touch pro en die voldeed toch net niet aan de eisen. Hierdoor heb ik de Touch Pro 2 niet geprobeerd. Uiteraard wordt het uiteindelijk de Touch pro 2, mocht deze soepel werken met een andere interface. Ik ga het eerst testen op een Touch Pro, omdat ik deze zelf namelijk heb.

Het probleem m.b.t. de nieuwe telefoons is dat het er zo veel zijn. Ik kan de meeste modellen wel als testtelefoon krijgen, maar voor zakelijk gebruik allemaal verschillende telefoons testen vind ik geen lolletje. Als het nu voor privé gebruik zou zijn dan is het wat anders. Dan doe je het immers voor de lol en stel je ook andere eisen. Vandaar dat ik eerst wat informatie zoek alvorens ik aan het testen begin. Hierdoor kan ik waarschijnlijk al wat toestellen uitsluiten.
jjbstolk schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:03:
Wij hebben hier een collega die nu de Snap gebruikt (na een S710) en deze is erg tevreden, de snap werkt ondanks het balletje toch qua interface voor een groot deel hetzelfde als een S710. Het toestenbord is na enige gewenning ook prima te gebruiken. Als je de snap naar de pro legt dan is het formaat van de snap wel erg fijn.

De iPhone wordt hier door sommige ook gebruikt (ook door mijn naast mij S740) maar die is niet. Je hebt op de iPhone geen homescreen waarop je makkelijk je mail of agenda kunt zien. Ook het feit dat je een agenda herinnering niet kunt uitstellen is soms erg lastig.
Ik heb ook momenteel 1 collega die een Snap heeft na een S710 en ook deze collega is tevreden. Echter vond 1 mijn directe collega's (de minst technische) het een onding en door haar mening leek het ons niet verstandig overige collega's hiermee te confronteren. Echter houdt ik deze wel in gedachten. Ikzelf vond het namelijk een redelijke telefoon, maar ik heb deze niet goed aan de tand gevoeld. Ik heb er 1 dag mee gewerkt en dat is te weinig om een goed beeld te krijgen. Maar helemaal uitgesloten is deze zeker niet!

Bedankt voor de tips m.b.t. de Iphone. Dat zijn wel 2 noemenswaardige punten! Aangezien hier ook het fysieke toetsenbord ontbreekt en de accu schijnbaar erg snel leeg is bij intensief gebruik, laat ik deze voorbij gaan.
Dat scheelt al 1 mogelijke telefoon.
erik23 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:19:
Ook dit is een dankbare informatie!
Gizz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:22:
Wat vind je van de HTC Desire (WM is blijkbaar geen vereiste aangezien je ook de N71 en iPhone noemt)? Groter scherm dan de iPhone, nieuwste Android versie, exchange support etc.
WM is geen vereiste inderdaad. Ik heb de HTC Desire nog niet bekeken, mede omdat het toetsenbord ontbreekt. Ik zal hier wat meer informatie over verzamelen.

Bedankt heren.

Ik ben al aardig op weg. Om te beginnen eens mijn eigen telefoon onder handen nemen om te kijken of deze wat beter functioneert en ik ga de HTC Desire eens bekijken.
WM is namelijk toch wat lastig voor de minder technische collega's. Dus een goede non-WM telefoon is zeer welkom.

• erik23
bedoelde ik natuurlijk ;)
(k hoop dat je me geloofd)

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11 13:49
Misschien een motorola milestone.
Voordelen.
-Stevig telefoon veel metaal met sterk en kras vrij glas.
-Echt toetsenbord QWERTY
-Met 14 mm nog mooi dun.
-Batterij 2 dagen ongeveer.

Klik

[ Voor 14% gewijzigd door LemonC200 op 01-04-2010 17:12 ]

Pagina: 1