Ik heb een probleem met javascript. Dit is een van de eerste keren dat ik gebruik maak van deze scriptingtaal, dus waarschijnlijk ziet iemand van jullie het probleem binnen 5 seconden;-)
Het volgende is aan de hand. Ik wil een popup tonen zodra de site verlaten word. (vraag niet waarom, ik weet dat het irritant is;-))
Vereiste #2 is dat de popup niet getoond word als de gebruiker gewoon binnen de site blijft.
Daarvoor had ik het volgende gemaakt:
De functie,
De bodytag,
En een interne link,
(de site bevat weinig interne links, dus dit handmatig toevoegen was geen probleem)
Nu moet het als volgt werken: bij een body unload gaat de functie draaien en er komt een popup. Gebruikt een gebruiker echter een internet link, dan wordt weggaan op 0 gezet en dan doet de functie, zoals bedoeld, niks.
Nu het probleem:
Bij mij werkt het prima, in Firefox. Op elke andere computer en in elke andere browser werkt de popup gewoonweg niet. Dit is vreemd, want zo'n bijzondere PC heb ik nu ook weer niet
Ziet iemand een foutje in het script dat dit gedrag zou kunnen verklaren?
Het volgende is aan de hand. Ik wil een popup tonen zodra de site verlaten word. (vraag niet waarom, ik weet dat het irritant is;-))
Vereiste #2 is dat de popup niet getoond word als de gebruiker gewoon binnen de site blijft.
Daarvoor had ik het volgende gemaakt:
De functie,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script type="text/javascript"> <!-- var weggaan = 1; function LeaveSite() { if(weggaan == 1) { window.open("http://websiteadres.tld/popup.html", "mywindow","menubar=1,resizable=1,width=700,height=200"); return false } } //--> </script> |
De bodytag,
code:
1
| <body onUnload="LeaveSite()"> |
En een interne link,
code:
1
| <a href="#" onclick="weggaan=0"></a> |
(de site bevat weinig interne links, dus dit handmatig toevoegen was geen probleem)
Nu moet het als volgt werken: bij een body unload gaat de functie draaien en er komt een popup. Gebruikt een gebruiker echter een internet link, dan wordt weggaan op 0 gezet en dan doet de functie, zoals bedoeld, niks.
Nu het probleem:
Bij mij werkt het prima, in Firefox. Op elke andere computer en in elke andere browser werkt de popup gewoonweg niet. Dit is vreemd, want zo'n bijzondere PC heb ik nu ook weer niet
Ziet iemand een foutje in het script dat dit gedrag zou kunnen verklaren?