Toon posts:

Website Cursus ComputerHardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een website of iets dergelijks waar je een goed inzicht kan krijgen in alle computerhardware!
Ik doe nu namelijk de opleiding Technische Informatica, en daar heb je dit niet per se bij nodig.
Maar ik zou zeeer zeker graag dit willen leren!!
Weet iemand een leuke website hiervoor??

Alvast Bedankt!

~Dopdop

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er van uitgaand dat je Engels kunt lezen (en zo niet dan is dit een goede oefening) zou je eens kunnen kijken op www.howstuffworks.com en uiteraard gewoon Wikipedia: Personal computer

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:24
Kan ik hier uit op maken dat je bij een opleiding informatica niet eens (meer) te horen krijgt hoe een computer in elkaar zit? :X

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
"Alle" computerhardware is nogal breed... Je wilt hopelijk toch niet alle verschillende videokaarten uit je hoofd leren o.i.d.?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

EDIT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:30:
Kan ik hier uit op maken dat je bij een opleiding informatica niet eens (meer) te horen krijgt hoe een computer in elkaar zit? :X
nou kan toch zijn dat ie daar leert programmeren maar ook wil weten hoe een videokaart nou echt werkt? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

EDIT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:30:
Dat is mbo-werk.

Dat het zeer nuttig is om globaal te weten wat er in de kast gebeurt staat buiten kijf, maar dat krijg je op het hbo niet te horen. Wellicht wordt het zelfs als basiskennis gezien waar iedereen al over hoort te beschikken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:24
CodeCaster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:34:
[...]

Dat is mbo-werk.

Dat het zeer nuttig is om globaal te weten wat er in de kast gebeurt staat buiten kijf, maar dat krijg je op het hbo niet te horen. Wellicht wordt het zelfs als basiskennis gezien waar iedereen al over hoort te beschikken.
Ik bedoel het ook meer van: het lijkt me toch niet meer dan logisch dat je op een technische opleiding (ook al is het maar kort) even uitleg krijgt over hoe het ding waarmee je gaat werken in elkaar zit en werkt?

Maar goed, aan deze discussie heeft de TS niets. Ik heb mijn verbazing weer geuit over het huidige onderwijssysteem, en daar zal ik het maar bij laten :+

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 31-03-2010 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:34:
[...]

Dat is mbo-werk.

Klopt, ik krijg in mijn eerste jaar alleen programmeerwerk en een beetje hardware..
Maar lang niet enorm veel! En dat vind ik reuze jammer!
Volgend jaar beginnen we met robots bouwen! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:30:
Er van uitgaand dat je Engels kunt lezen (en zo niet dan is dit een goede oefening) zou je eens kunnen kijken op www.howstuffworks.com en uiteraard gewoon Wikipedia: Personal computer
Bedankt! Ik zal er naar kijke ! :)
Pagina: 1