het probleem = ik heb wel verbinding met mijn wireless network via mijn laptop (HP M2, Windows7 Home Premium) maar kan niet op het internet komen (melding: Geen internettoegang)
de windows probleemoplosser (what's in a name...) zegt: De DNS-server reageert niet
maaaaaaaarrrrrrr:
- de andere draadloos verbonden PC's (XP) in het netwerk doen het, via dezelfde router prima
- bedraad werkt de TM2 ook prima
- de TM2 heeft het de eerste ca 2 weken prima gedaan
- de snelheid is super, de verbinding 99%
configuratie:
HP TouchSmart TM2 Notebook PC,
Windows7 Home Premium
Broadcom wireless N 43225 802.11b/g/n
UPC modem (wireless uitgeschakeld) met daaraan een Sitecom wireless 300N router
wat ik heb gedaan in een poging dit op te lossen, zal ik proberen overzichtelijk uit te leggen:
getest (echter zonder succes!):
- systeemherstel naar datum vlak na aankoop
- TS2 verbinden op ander wireless netwerk -> zelfde probleem, alleen met de TM2, andere XP en Vista laptops doen het prima
- drivers allemaal geupdate
- windows geupdate
- handmatig DNS adressen toegekend, van OPEN DNS, Google, UPC etc.
- pingen naar eigen router, UPC DNS, etc etc werkt allemaal prima, snelle reactie, geen verlies
- verschillende combinaties van WPA/AES/TKIP veiligheid instellingen/sleutels geprobeerd (vond ik in een ander forum)
echter de verbinding werkt steeds prima, maar internet niet.
Ik krijg heel sterk de indruk dat dit een windows7 probleem is, echter ik zie hier en ook op andere fora veel problemen, maar geen oplossingen...
wie helpt mij uit de brand
, want ik krijg zolangzamerhand zin om het raam open te zetten.
de windows probleemoplosser (what's in a name...) zegt: De DNS-server reageert niet
maaaaaaaarrrrrrr:
- de andere draadloos verbonden PC's (XP) in het netwerk doen het, via dezelfde router prima
- bedraad werkt de TM2 ook prima
- de TM2 heeft het de eerste ca 2 weken prima gedaan
- de snelheid is super, de verbinding 99%
configuratie:
HP TouchSmart TM2 Notebook PC,
Windows7 Home Premium
Broadcom wireless N 43225 802.11b/g/n
UPC modem (wireless uitgeschakeld) met daaraan een Sitecom wireless 300N router
wat ik heb gedaan in een poging dit op te lossen, zal ik proberen overzichtelijk uit te leggen:
getest (echter zonder succes!):
- systeemherstel naar datum vlak na aankoop
- TS2 verbinden op ander wireless netwerk -> zelfde probleem, alleen met de TM2, andere XP en Vista laptops doen het prima
- drivers allemaal geupdate
- windows geupdate
- handmatig DNS adressen toegekend, van OPEN DNS, Google, UPC etc.
- pingen naar eigen router, UPC DNS, etc etc werkt allemaal prima, snelle reactie, geen verlies
- verschillende combinaties van WPA/AES/TKIP veiligheid instellingen/sleutels geprobeerd (vond ik in een ander forum)
echter de verbinding werkt steeds prima, maar internet niet.
Ik krijg heel sterk de indruk dat dit een windows7 probleem is, echter ik zie hier en ook op andere fora veel problemen, maar geen oplossingen...
wie helpt mij uit de brand