[ISA 2006] page not found bij redirect naar virtuele server

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Hier op de zaak hebben wij een virtuele demo-omgeving waarin een product van ons draait. Men wilt dat onze klanten bij deze virtuele omgeving kunnen komen.
Voor DMZ gebruiken wij een fysieke ISA server 2006. Op deze server heb ik een SharePoint publish rule ingesteld naar de virtuele demo-omgeving, maar via de externe link kom ik niet bij deze SharePoint website. Ik krijg de melding dat pagina niet gevonden is. Wanneer ik die virtuele demo-omgeving server overneem dan werkt alles prima, ook in de rest van netwerk.
Ik heb de volgende tutorial (http://www.isaserver.org/...vice-ISA-Server-2006.html) gevolgd zonder gebruik te maken van certificaten. Helaas leidt dit niet tot gewenste resultaten.
Info over omgeving
Op de virtuele demo omgeving draaien we Windows server 2003 R2 SP2 x64. Windows firewall staat uit.
DMZ: fysieke ISA server 2006.

Ik hoop een nuttige tips te krijgen.
Mvg,

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 12:44
Hoe is je virtuele netwerk geconfigureerd? Bridge/NAT?

Je kan dus van extern niet intern komen, maar intern<-> intern wel?

• lawkexarib
Hallo maarud,

Hier op de zaak draaien we Hyper-V. Er zijn 4 netwerk gedefinieerd, namelijk virtuele lan, DMZ en twee ISCSI. Op de fysieke server ISA server 2006 zijn er meerdere regels ingesteld en allemaal doen het wel, behalve deze.

Op de fysieke ISA server zijn er twee nics. Een nic zit in het zelfde subnet als die van het netwerk, maar deze fysieke server is niet aangemeld op het domein. Ik kan hem via remote wel overnemen. De andere nic zit in het subnet van onze Cisco firewall (volgens mij staat hier alles open!) en ADSL router.

Verder heb ik weinig ervaring met ISA 2006..dus mocht je iets hierover weten, dan moet je geduld hebben en dan moet ik het uitzoeken.

• lawkexarib
Zijn er meer gebruikers die mij van tips willen voorzien? Overigens, wat ik niet begrijp is dat ik dezelfde instellingen gebruik voor een virtuele als voor een fysieke machine. Op de fysieke machine is het wel mogelijk extern te benaderen, maar bij virtuele machine niet.

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat het de combo ISA en Sharepoint is. Werkt een normale website gepubliceerd via een web publishing rule wel achter de ISA-server? Hierbij wel even kijken wat je met het source of request doet in je ISA-rule.

Als een gewone website wel werkt, kun je in het MS SharePoint Team Blog een verhaal over ISA + Sharepoint eens doornemen. Dat heeft mij veel geholpen (part1, part2 en part3, maar die laatste is iets minder relevant).

• lawkexarib
Hoi tyrinian,

Bovenstaande issue heb ik voor een groot deel opgelost. O.a. moest ik een host header value (extern.onze_domein.nl) opgeven en juiste rechten geven voor directory security in IIS. Hier ben ik echt blij om dat het werkt.

Echter, om het bovenstaande helemaal goed te laten werken, wil ik onze demo omgeving benaderen via http://extern.onze_domein.nl/demo ipv http://extern.onze_domein.nl. Moet ik hiervoor een map demo aanmaken op onze webserver, maar dan vraag ik mij af hoe ik het in ISA dit kan redirecten naar deze map of moet dit via SharePoint geregeld worden?? In de wizard van ISA kun je enkel een volledig domeinnaam.nl of een subdomein.domein.nl opgeven en geen mappen erachter...

Ik hoor het graag.
Pagina: 1