• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Allereerst mijn excuses voor de gare topictitel, ik kan echt geen betere bedenken op dit moment.

Apparatuur:
- Sony KDL-46W2000
- Sony SLV-SE840
- Samsung DCB-H360R

Sinds maandagochtend heb ik een raar probleem met mijn TV. Als ik analoog tv kijk dan zit er een aardige storing in het beeld. Ook het geluid valt weg. Eerst dacht ik dat dit aan Ziggo lag, maar nadat ik voor de lol eens mijn decoder (let op, ik keek gewoon analoog) helemaal uitschakelde, was de storing (op analoog!) weg! Best vreemd dus. Decoder weer aan (stand-by) geeft weer storing. Decoder aangezet (storing blijft) en eens digitaal gaan kijken.

Nu blijkt dus dat mijn signaal volgens de decoder elke keer wegvalt. Om het zeker te weten heb ik toch maar een reset gedaan (kan geen kwaad) en de decoder opnieuw ingesteld. Helaas is dit geen oplossing geweest. Contact gehad met Ziggo, maar die zeggen dat er geen storing aanwezig is. Ze gaven het advies om de decoder te voorzien van de nieuwste firmwareupdate (al lang gedaan) en een reset te doen (ook al gedaan) en als dat niet zou werken, ik een monteur zou moeten laten langskomen.

Nu vind ik dit erg vreemd, aangezien de decoder bijna nooit gebruikt is (slechte reden, maar toch!) en het probleem plotseling is opgedoken (terwijl ik analoog keek en de decoder op stand-by stond). Is mijn decoder plotseling overleden? Of ligt dit toch aan Ziggo? Iemand ideeën?

Een simpel schema om te laten zien hoe alles is aangesloten:

You save everyone, but who saves you?

• S_Chief
  • Niet online
Kickje na 28 uur.

• S_Chief
  • Niet online
Echt helemaal niemand? :/

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zelfde probleem / klachten hier ook opeens met deze decoder.
Digitaal (SD en HD) is het beeldt slecht (blokken, wegvallend signaal en sterkte)
Als test de decoder op een ander adres aangesloten, zelfde resultaat.

Analoog beeld is dan ook een drama, als ik de decoder uitzet (power switch achterop) of stekker uit stopcontact is het beeld analoog goed.

Een maand gelelden tradt het voor het eerst op, dacht ook dat het aan Ziggo lag.... Het apparaat toen eens na wat testen na de fabrieks instelling terug gezet. Toen opnieuw alles ingesteld, voor een maand goed geweest. Nu weer het zelfde probleem. Resetten na fabrieks instellingen werkt ook niet.

• S_Chief
  • Niet online
Hmm fijn om te zien dat in ieder geval niet de enige ben die dit probleem heeft. Op het Ziggo-gebruikers forum zie ik ook een aantal problemen die hierop lijken.

Helaas nog altijd geen idee wat we hier tegen kunnen doen. :/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Ik zou in elk geval een losse coax vanaf de aansluiting naar je tv trekken. Je lust de boel nu 2maal door.
Niet ideaal.

• S_Chief
  • Niet online
job schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:55:
Ik zou in elk geval een losse coax vanaf de aansluiting naar je tv trekken. Je lust de boel nu 2maal door.
Niet ideaal.
Ga ik zeker nog een keer doen, alleen ik heb weinig tijd (en ook weinig zin om het te doen). Bovendien is het beeld prima (voor analoog dan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kick met "oplossing"

Enige wat je kan doen is gewoon wachten. Heb vandaag de decoder aangezet, en alles doet het weer naar behoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 10:05

oXygeN

oftewel oxje...

Tijd voor een paar stomme vragen:
1) Waarom zit er een decoder tussen als je analoge TV kijkt?
2) Waarom kijk je geen digitale TV als je een decoder hebt?

\o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
oXygeN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:05:
Misschien zijn sommige zenders nog niet digitaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 10:05

oXygeN

oftewel oxje...

BèR schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:14:
[...]

Misschien zijn sommige zenders nog niet digitaal?
Bij Ziggo? Dat betwijfel ik...

\o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hier is bijvoorbeeld TV Maastricht alleen analoog te ontvangen bij Ziggo, lijkt me niet zo gek dat dat bij TS misschien ook zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
oXygeN schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:05:
Luiheid, klaar. Bovendien heb ik het geval meer voor de HD zenders, en laat Ziggo daar nou niet heel veel van hebben.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee