Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Western Digital Elements 500GB externe harde schijf gekocht. Nou had ik deze gekocht om hem op mijn LG BD370 blu-ray speler aan te sluiten en zo films kijken. Nou herkent de speler hem niet, tenminste er staat wel dat er een usb-apparaat is aangesloten maar ik kan er niet op komen. Heb ik nou dus gewoon een compleet verkeerde harde schijf gekocht of kan ik dit oplossen door software? Ik heb al op de site van WD gekeken maar daar kon ik niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
als wat is hij geformatteerd ? misschien heeft je blu ray speler enkel ondersteuning voor fat en is je hd geformateerd als nfts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al NFTS geformatteerd volgens eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Uit de manual:
This unit supports only USB Flash Drive with FAT16 or FAT32 format.
(Maar dat had je zelf ook kunnen opzoeken.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan moet ik dus een externe harde schijf kopen die wel FAT32 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Of je formatteert hem zelf naar Fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedenk wel dat veel films groter dan 4GB zijn, en dat gaat niet op een FAT32 volume passen. Dus dan zul je die dingen moeten opdelen in brokkend ie kleiner dan 4GB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Terw_Dan schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:26:
Bedenk wel dat veel films groter dan 4GB zijn, en dat gaat niet op een FAT32 volume passen. Dus dan zul je die dingen moeten opdelen in brokkend ie kleiner dan 4GB zijn.
Inderdaad.
Daarvoor hanteer ik een heel eenvoudige procedure om +4GB mkv's te splitten in delen voor op m'n FAT32 USB sticks te kunnen zetten. --> m'n post met uitleg

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een programma om van NFTS naar FAT32 te formatteren wat wel werkt op Windows 7. Swissknife en Partition Magic werken niet:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 zelf.
1. Zorgen dat er geen gegevens op de externe harde schijf staan, die bewaard moeten blijven.
2. --> Start --> Mijn computer --> Met de rechterknop van de muis op de naam van de externe harde schijf klikken --> Formatteren ---> Klikken op rechter pijltje bij File system --Fat32 aanklikken --> Start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
En.... is het gelukt om de schijf aan de praat te krijgen met je bd-speler? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem met mijn Panasonic bd60.... Dus ik vraag me af of het je gelukt is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Ik ben er uit! Op de site van WD staat een tooltje waarmee je de schijf gemakkelijk kunt omzetten naar FAT32. Nu werkt mijn schijf wel op mijn blu-ray speler (Panasonic BD60). Heel mooi: 500 gig extra aan filmpjes...
Het tooltje staat hier: http://support.wdc.com/pr...roupid=111&sid=34&lang=en

Nog een opmerking: met FAT32 kun je geen bestanden groter dan 4 gig op je schijf zetten... (jammer)

[ Voor 32% gewijzigd door stokkom op 15-04-2010 11:49 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn Western Digital Elements 1TB aangesloten op de LG BD370. Ook bij mij ziet de LG de harde schijf niet. Voor het formatteren naar FAT32 heb ik Acronis True Image gebruikt. Dit ging zonder problemen. Windows zag gelijk de FAT32 partitie. Om te testen heb ik een paar series (mkv) op de HD gezet, maar helaas de LG ziet hem niet. Heeft iemand misschien enig idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:23:
Windows 7 zelf.
1. Zorgen dat er geen gegevens op de externe harde schijf staan, die bewaard moeten blijven.
2. --> Start --> Mijn computer --> Met de rechterknop van de muis op de naam van de externe harde schijf klikken --> Formatteren ---> Klikken op rechter pijltje bij File system --Fat32 aanklikken --> Start
Dat kan dus niet :)
Je kunt een externe HDD in win7 alleen formateren naar NTFS of exFAT.
Easeus partition magic is een goed gratis tooltje.
Pagina: 1