Lijnhuur online

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

ik had een vraagje wat betreft lijnhuur

Ik ben overgestapt naar het UPC alles in 1 pakket voor 45 euro per maand , dat ging allemaal prima, aangesloten enzovoort

Ik had eerst internet van ONLINE en bellen via KPN en gewoon basis tv van UPC

nu krijg ik een brief van Online dat ik lijnhuur moet betalen omdat ik mijn vaste telefoonabbonement opgezegd hebt en via mijn adsl verbinding maak van de telefoonlijn van kpn en dat dit doorgerekend wordt.

Ik heb toch via het netwerk van UPC bellen en niet meer KPN of maak ik hier een denkfout?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Blijkbaar heb je wel je vaste telefoonlijn bij KPN opgezegd, maar het abonnement bij Online niet.

Dat is je probleem ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
UPC is kabel
Online is ADSL

Ik denk dat Online nog steeds actief is, en gemerkt heeft dat je telefoonnummer is omgezet naar UPC.
Ik zou je opzegging bij Online eens verifiëren.

Online heeft van KPN te horen gekregen dat je telefoonnummer weg is, en wordt nu belast voor een RAW copper lijn van KPN, deze kosten proberen ze bij jou te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
upc zou dit voor mijn opzeggen dit is dus niet gebeurd?

wat moet ik nu doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:56:
upc zou dit voor mijn opzeggen dit is dus niet gebeurt?
dat weten wij ook niet he ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja er staat dat ze alles regelen voor het overstappen

vond het ook al vreemd dat mijn emailadres nog bestond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou ik maar snel upc bellen, en vragen waarom jij een rekening krijgt voor lijnhuur, misschien worden ze dan wakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:57:
ja er staat dat ze alles regelen voor het overstappen

vond het ook al vreemd dat mijn emailadres nog bestond
UPC kan alleen de opzegging voor je doen als je contractsvrij bent (dit hoor je zelf te weten) en als je de juise overstap-ID's door hebt gegeven. Als je dat niet hebt gedaan kan UPC niet voor je opzeggen en moet je dat zelf alsnog gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overstap ID zijn naar mijn weten allemaal correct doorgegeven en ik heb hier geen melding van ontvangen dat dit niet gelukt is
Beetje een vreemd verhaal
Zou ik upc een brief moeten sturen met het probleem?
Heb de opzegging al naar online op de post gedaan maar ik kan ze beiden niet via een klantenservice bereiken (gratis) aangezien ik voor de fout van UPC geen extra kosten ga maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat UPC je de volgende mededeling doet:
Dit is een service, en geen dienst. En kunnen derhalve geen rechten aan worden ontleent.
Edit:
Je zal van KPN gewoon een bevestiging hebben gehad over de opzegging, en blijkbaar van Online niet. Of misschien die van Online niet gelezen.

Zo kan het dus zijn dat de KPN lijn eerder weg is dan Online, en Online moet blijven leveren t/m de opzegging. En daar heb je dus weer kaal-koper voor nodig.

Misschien had je bij Online een jaar contract, en had je het nog geen jaar, dan ben je dus gewoon de sjaak. Daar kan UPC helemaal niets aan doen. Ze geven enkel de opzegging voor je door, meer niet.

[ Voor 63% gewijzigd door RaZ op 31-03-2010 17:33 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee online hadden we 1.5 jaar dus was per maand opzegbaar dus dat had ik allemaal al gecontroleerd
ik hebben een brief en een mailtje gestuurd dus ik wacht het maar even af

Heel erg bedankt voor alle hulp en support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UPC kan je telefoonabonnement bij Online of KPN voor je opzeggen, niet je internetabonnement, die moet je echt zelf doen. Dat heeft niets met UPC, Online of KPN te maken, maar met het feit dat er een wettelijke regeling is mbt nummerportering telefonie, maar geen dergelijke regeling voor internetverbindingen. Als het goed is staat ook in de brief van je provider waar je nummerportering aanvroeg ook dudelijk dat het alleen om telefonie gaat en dat je evt internet of andere diensten zelf op moest zeggen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Het staat ook op de site van upc:

http://www.upc.nl/overstappen/opzeggen/
Internet

Opzeggen internetabonnement

Zeg zelf schriftelijk uw internetabonnement op bij uw aanbieder. Onderaan deze pagina kunt u gemakkelijk een opzegbrief maken met de juiste gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
dion_b schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:46:
UPC kan je telefoonabonnement bij Online of KPN voor je opzeggen, niet je internetabonnement, die moet je echt zelf doen. Dat heeft niets met UPC, Online of KPN te maken, maar met het feit dat er een wettelijke regeling is mbt nummerportering telefonie, maar geen dergelijke regeling voor internetverbindingen. Als het goed is staat ook in de brief van je provider waar je nummerportering aanvroeg ook dudelijk dat het alleen om telefonie gaat en dat je evt internet of andere diensten zelf op moest zeggen...
UPC kan wel degelijk het abonnement bij de vorige internetprovider opzeggen zolang de vorige provider deelneemt aan het overstap proces. Zowel UPC als Online nemen daar deel aan dus dit is gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thaumaturgus schreef op donderdag 01 april 2010 @ 02:14:
[...]

UPC kan wel degelijk het abonnement bij de vorige internetprovider opzeggen zolang de vorige provider deelneemt aan het overstap proces. Zowel UPC als Online nemen daar deel aan dus dit is gewoon mogelijk.
Oh? Nieuws voor mij, en (zoals hierboven wordt gequote) ook niet wat UPC communiceert...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
dion_b schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:19:
[...]

Oh? Nieuws voor mij, en (zoals hierboven wordt gequote) ook niet wat UPC communiceert...
Uit http://www.upc.nl/overstappen/vragen/#12 :
Kan UPC het overstappen ook voor mij regelen?

Samen met een aantal andere internetaanbieders biedt UPC een overstapservice aan. Als u gebruik maakt van deze service, regelt UPC de overstap voor u. Deze service kunt u alleen gebruiken als u overstapt van de ene naar de andere aanbieder. Als u verhuist kun u geen gebruik maken van de overstapservice. U moet dan zelf voor de opzegging zorgen.

Als u gebruik wilt maken van de UPC Overstapservice, neem dan contact op met de UPC Klantenservice, op nummer 0900-15 80 (€ 0,10 per minuut) en vermeldt dat u gebruik wilt maken van de overstapservice. Zodra u uw bestelling bij UPC heeft gedaan sturen wij u een antwoordkaart. Deze kaart stuurt u ingevuld terug naar UPC en UPC regelt uw opzegging.
Dit is al vrijwel een jaar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok vreemd ik hou jullie op de hoogte mannen en vrouwen :P
Pagina: 1