eagle vraag (touch sensor)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ben bezig met een PCB ontwerp met eagle voor touch sensor IC. deze heb ik opgestuurd en terug gekregen. maar het ontwerp en resultaten ben ik niet tevreden. want vanuit contact pin (links groen, A - GND) naar touch gedeelde is niet goed. hierdoor moest ik een stukje weg schuren en solderen(twee via punt link-middel) om het door te verbinden.

ik heb de PCB zo gemaakt in het middel is een "rect" met opdruk touch. via een "via punt" gaat de signaal onderlangs naar contact punt "A".
daarom heen is een poly met ratsnest. ook via een "via punt" onderlangs naar contact GND.

wat doen ik fout of mis ik iets in eagle????

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7605/touch.png
blauw = onder layer
rood = boven layer

ik kan helaas niet de pcb eagle file hosten maar een PM dan mail ik het door. _/-\o_

een voorbeeld is zoiets http://projects.dimension...res/touch/pcb3_sod_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Aah, na even goed kijken zag ik het: je gnd is niet verbonden met het polygon rondom, de meest linkse via zou moeten verbonden zijn met de top layer.
Als je de polygon hertekend is het eenvoudig: typ "POLYGON GND" en je kan beginnen tekenen aan een polygon die met gnd verbonden is.
Ook het huidige ontwerp aanpassen is gemakkelijk te doen, gebruik het NAME commando, dat is het knopje met de weerstand waarboven "R2" in het zwart staat (en er onder "10K" in het grijs), daarmee klik je op de polygon en je kan de naam aanpassen naar GND.

Eventueel nog eens op ratsnest klikken en je zal zien dat de via netjes verbonden is (al dan niet via thermals).

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 31-03-2010 20:25 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
thx dat wist ik niet van POLYGON GND . dus de buitenste ring is > NAME GND geworden _/-\o_ . maar ...
probleem erbij nu. ik kan geen 2 polygon's op het top laag tekenen. |:(. het middelste vierkant moet doorverbonden worden met contact A (links). ik d8 dus teken op 41 layer (tRestrict) een vierkant in het center dan een polygon erbij en noem het "power". (beetje google op thermals ben ik op tRestrict gekomen :9 ) maar dit vindt ratsnest niet leuk. hoe kan ik dit oplossen??

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/3350/buttom.png
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5761/topkl.png
als ik zo bekijk dan is het buitenste ring (GND) door verbonden met contact GND(links) toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In dat geval moet je de "rank" van een van de polygons aanpassen. Zelf zal je even moeten proberen van welke van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:27
Sorry dat ik het zeg maar volgende keer ook graag iets aan de startpost doen, ik moest het 3x lezen voordat ik er iets van kon maken..

Hoe je nu die GND doorverbind is mogelijk wat handiger met thermals en heb je hier nu echt een dubbelzijdige PCB voor nodig :?

Als je een grote polygon over de hele PCB zet en je noemt deze GND. Vervolgens teken je een vierkantje in het midden op dezelfde layer en je noemt deze A ofzo, dan refresh je met ratsnest en geeft hij een clearance tussen de 2 delen. Snap niet dat ratsnest daar problemen mee zou moeten hebben.

[ Voor 68% gewijzigd door LED-Maniak op 15-04-2010 03:01 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
Even wat anders over je touch sensor, weet je zeker dat je dit zo wilt?

De ground achter je touchsensor en boven je spoortje vanaf A naar je polygon is niet optimaal voor touch.
Rondom kan wel, maar dan moet je clearance minimaal 1/2T zijn (waar T is je PCB dikte).

Ook moet je goed kijken naar je LEDs wanneer deze dichter dan 4mm bij je touchsensor komen.
De capaciteit kan namelijk verschillen wanneer de LEDs aan of uit staan. Ook de verschillen in de drive circuits moet je goed bekijken.

Als je je LED drived of sourced met 'Hoog' en 'Laag' en nooit Hoog-impedant, dan hoef je niets te veranderen. Wanneer je wel drived of source met Hoog-impedant, dan zal je een capacitor van ongeveer 1nF over je LED moeten plaatsen.
Pagina: 1