Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik heb in januari 2009 een LG Viewty met Vodafone Prepaid besteld, en dat ging helemaal perfect, maar het is duur. Maar je moet wel, voor een jaar dan...

Dus ik heb een abonement bij Ben besteld, nummerbehoud is geregeld op 3 maart 2010. Simlock was im een beetje vergeten, dus pas op 3 maart aangevraagd. Vervolgens dit dus...

3 Maart:
Wij hebben uw aanvraag voor een unlockcode ontvangen.
U ontvangt binnen 3 werkdagen bericht van ons.
4 Maart:
Uw aanvraag voor de unlockcode is in behandeling. De code voor uw toestel is helaas niet direct beschikbaar en is opgevraagd bij de toestelfabrikant. We weten niet wanneer we de unlockcode van de toestelfabrikant ontvangen. Zodra we bericht ontvangen, sturen we de unlockcode per e-mail naar u toe. U betaalt op dat moment ook pas de eventuele kosten.
18 Maart:
De unlockcode voor uw LG KU990i Viewty Lite is: knip

Raadpleeg de instructies om uw toestel simlockvrij te maken bij het invoeren van de unlockcode.

Houd deze e-mail bij de hand, want u heeft niet alleen de unlockcode, maar ook uw IMEI-nummer (zie e-mail hieronder) nodig.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Deze unlockcode werkt niet. Ik heb hem een aantal keer geprobeerd, hij werkt echt niet.
"Service Provider UnLock Fail" (Niet mijn hoofdlettergebruik...)
Ik heb inmiddels dus 2 weken geen telefoon, en ik betaal al aan Ben. Ik ben nu redelijk ongeduldig aan het worden.

18 Maart:
Twee dingen:
1. Waarom duurt het 2 weken om zo'n code te krijgen?
2. Als ik die code dan probeer, krijg ik "Service Provider UnLock Fail"

Ik vind het vrij stom dat ik mijn telefoon nu al 2 weken niet kan
gebruiken.
19 Maart:
Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat het nog steeds niet lukt om uw LG KU990i Viewty Lite simlockvrij te maken.

Ik begrijp dat dit een zeer vervelende situatie voor u is, waarvoor onze welgemeende excuses.

Wij zullen de IMEI code van uw telefoon nogmaals onder de aandacht van de toestelfabrikant brengen. Wij zullen er sterk op aandringen om ons zo spoedig mogelijk de juiste unlockcode toe te sturen.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak en dank voor uw geduld en uw begrip.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Nog meer wachten dus...
Er gaat nog een hele week voorbij.

26 Maart:
De unlockcode voor uw LG KU990i Viewty Lite is: knip

Raadpleeg de instructies om uw toestel simlockvrij te maken bij het invoeren van de unlockcode.

Houd deze e-mail bij de hand, want u heeft niet alleen de unlockcode, maar ook uw IMEI-nummer (zie e-mail hieronder) nodig.

Ja, maar dat is precies dezelfde code. Daar moet ik dus 2+1 weken op wachten?! Sure...

Ik, 26 Maart:
Jullie hebben me nu twee keer precies dezelfde code gestuurt, deze werkt
dus niet...

Misschien een andere?
Ik begin nogal ongeduldig te worden...
Nog steeds 26 Maart:
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u een foutmelding bij het invoeren van de unlockcode krijgt.
U heeft de juiste unlockcodes ontvangen. Heeft u de juiste instructie gebruikt?
Het invoeren gaat als volgt:
Plaats een actieve Vodafone simkaart in het toestel
Zet het toestel aan en geef de pincode in als deze gevraagd wordt
Toets vanuit het beginscherm de volgende code in: 2945#*990#
Selecteer 'Unlock Usim' -> 'Service Provider lock'
Voer de unlockcode in. Het kan voorkomen dat het toestel nog een keer om de unlockcode vraagt. Voer de code dan nogmaals in
Kies 'OK' om de invoer te bevestigen
In het beeldscherm verschijnt nu: 'Juiste SIM-vergrendelingscode ingevoerd'
Het toestel laat het afsluitscherm zien, start opnieuw op en is nu simlockvrij.

Kunt u ook voor mij de volgende vragen beantwoorden en uitproberen? Dat is noodzakelijk voor het onderzoek.
Welke foutmelding krijgt u bij het invoeren van de unlockcode?
Welke melding geeft het toestel als u een simkaart van een andere provider in het toestel plaatst?
Uiteraard is de medewerker in de Vodafone winkel ook altijd bereid om u te helpen bij het simlockvrij maken van uw telefoon.

Alsof ik die instructies niet gelezen heb... Als ze nou verder kijken dan hun neus lang is kunnen ze de foutmelding gewoon lezen. Maar dat is dus teveel gevraagd.

Dus ik bel ze, nog steeds op 26 Maart. Maar de telefonische klantenservice kan:
  • Niks zien
  • Niks doen
  • Niks aanvragen
  • Niks zinvols zeggen
Dus 27 Maart bij de VFwinkel langsgegaan. Zij kunnen:
  • Mijn mails zien
  • Niks doen
  • Niks aanvragen
  • Niks zinvols zeggen
  • Niet op mijn 1e aanbod ingaan (bij een andere winkal laten unlocken, en zij betalen)
  • Niet op mijn 2e aanbod ingaan (nieuwe telefoon) oke, die is begrijpelijk, maar dan nog...
Kort samengevat:
  1. Ik heb al ruim een jaar een LG Viewty met VFlockTM
  2. Ik heb een jaar Vodafone Prepaid probleemloos gebruikt
  3. Ben overgestapt naar Ben
  4. Nummerbehoud werkt, Ben werkt in een andere telefoon
  5. Ik heb al (5 keer) een unlockcode aangevraagd, maar dat wil niet.
  6. Ik kan nu al een maand lang niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

los van het feit dat ik het al netjes vind dat Vodafone mee werkt aan een unlock voor een pre-paid telefoon, volgens mij geldt enkel voor een abonnements telefoon dat deze na 1 jaar kosteloos unlocked kan worden.
niet echt handig dat er 2keer eenzelfde code gestuurd wordt.

heb je al contact opgenomen met LG?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Andere oplossing, heb je al op het internet rondgekeken naar een unlock key of programma? Ik snap dat je dit via Vodafone wil geregelen, maar kennelijk is er iets mis.
Heb je het IMEI nummer nog eens gecontrolleerd? Misschien daar een typfout of iets dergelijks?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
IMEI klopt gewoon (de site herkende mijn telefoon meteen) en ik heb de telefoon dus sinds januarie 2009. 14 maanden dus.

Ik kan 'm wel op de minder-legale manieren unlocken, maar dat is toch nog vrij lastig.
Of bij een non-VF winkel laten doen, maar alleen als VF betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

Reptile209

- gers -

Wat zeggen ze als je netjes en beleefd de VF winkel binnen stapt met een printje van de email met unlock-code en vraagt of ze je even willen helpen met unlocken? Dan moet er daar toch bij iemand een lichtje gaan branden?
En anders zou ik inderdaad LG eens bellen:
Neem contact op met de LG-klantenservice op:0900 543 5454 (nationaal telefoontarief)
Openingstijden: Ma-Vr van 9:00-17:00
Kijken wat zij zeggen over jouw combinatie IMEI + code.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik ben dus netjes met die mailtjes bij de VF winkel binnengelopen, heb een half uur met ze gekletst en ik heb ze daarna met moeite niet uitgescholden... Nog geen 500m verderop zit zo'n minder-legale ik-kan-het-wel-winkel. Ik heb het ze serieus aangeboden, maar zij zagen water branden. Zij betalen, nee hoor, dat kan absoluut niet...

* Peetz0r gaat LG bellen.
edit:
Het "Servicecentrum" van LG Dynafix is 0900 - 396 23 49 (€0,35/m, 10:00 - 16:00. Niet dus...)

[ Voor 12% gewijzigd door Peetz0r op 31-03-2010 16:45 ]

Pagina: 1