Claris Home Page (voor 9.x) installeren op OS X 10.6/10.5

Pagina: 1
Acties:

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Ik heb hier iemand die graag Claris Home Page voor classic op zijn nieuwe mac wilt draaien.

Deze software draaide altijd prima in Classic voor 10.4, maar sinds de upgrade van 10.4 naar 10.5/10.6 is er geen classic meer aanwezig, aangezien deze vervangen is door Rosetta.

De installer van deze software start wel gewoon, maar spuugt een error uit dat het OS niet ondersteund wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/31/1270025985-40.png

Is er een manier om de installer voor de gek te houden zodat deze persoon weer kan genieten van zijn oude software? Upgraden naar een nieuwere versie van Claris HP is geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 31-03-2010 13:12 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Gamebuster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:10:
Ik heb hier iemand die graag Claris Home Page voor classic op zijn nieuwe mac wilt draaien.

Deze software draaide altijd prima in Classic voor 10.4, maar sinds de upgrade van 10.4 naar 10.5/10.6 is er geen classic meer aanwezig, aangezien deze vervangen is door Rosetta.

De installer van deze software start wel gewoon, maar spuugt een error uit dat het OS niet ondersteund wordt.

[afbeelding]

Is er een manier om de installer voor de gek te houden zodat deze persoon weer kan genieten van zijn oude software? Upgraden naar een nieuwere versie van Claris HP is geen optie.
De Classic laag bestaat niet meer, dus kan er ook niets meer geëmuleerd worden in 10.5 en hoger. Het is wat dat betreft gewoon einde verhaal.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Kijk eens naar SheepShaver :)
SheepShaver is an open source emulator of PowerPC based Macintosh computers. Using SheepShaver it is possible to emulate a Macintosh computer capable of running Mac OS 7.5.2 through 9.0.4. Builds of SheepShaver are available for Windows, Linux and Mac OS X. When SheepShaver is installed on a PowerPC based system, applications run at native speeds. When the emulator is installed on other systems, applications run at about 1/8 native speed. SheepShaver is considered a good replacement for the Classic Environment which is not available in the most recent versions of Mac OS X.
Klinkt goed maarrr....
Please note that SheepShaver requires the use of a ROM image and a copy of Mac OS.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
filenox schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:44:
Kijk eens naar SheepShaver :)

[...]

Klinkt goed maarrr....

[...]
Heb SheepShaver nu draaiende :)

Was al wel gecrasht na 10 minuten...

edit:
SheepShaver werkt nu prima :)