Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week de Philips 32PFL7404H LCD tv gekocht.
Gebruik hem voor blue-ray films en te gamen en voor digitale tv te kijken.
Blue ray en dvd films zien er geweldig uit geen klachten.
Is aangesloten via scart naar tv, en hebben Ziggo alles in 1 plus abbonement.
We hebben 2 tv's met digitale.
De mijne met Full HD waar slechte digitale tv kwaliteit is.
Die van me ouders die HD ready is en goede digitale tv kwaliteit heeft.
We hebben ook HD zenders maar me ouders ontvangen die maar zonder de hoge kwaliteit.

Maar nu zit ik met een probleem ik zie geen verschil tussen analoog en digitale tv.
heetf iemand een idee of het nu aan de tv ligt of de decoder/aansluiting/instelling??
want ga der van uit als de DVD's,blue ray en ps3 goed en mooi afspeelt waarom dan niet de digitale zenders dan ligt het denk ik toch niet aan de tv zelf???

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49
Je hebt wel een decoder met hdmi of is t eentje met scart?
Een decoder met hdmi zal een nog mooier beeld geven.

Als je eentje met scart hebt, is die dan ook direkt op de tv aangesloten of heb je thuis 1 decoder en heb je dat signaal proberen te splitsen?
Dat is mij niet duidelijk na t lezen van je verhaal, al denk ik dat jullie 2 decoders hebben.

Als je n decoder met hdmi hebt, moet er in t beeld van de tv heel even 720P of 1080i verschijnen want anders kijk je geen HD. (klik anders ff op Info op de afstandsbediening van de tv).

Met scart kun je nooit HD kijken en verschijnt er waarschijnlijk 576 in je scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 31-03-2010 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis 2 decoders.
een onder en een op me kamer.
beide hebben alleen scart aansluitingen.
en op de HD ready Tv(onder) heeft wel verschil.
de tv van mij Full HD zie je geen verschil

Zal het aan de instellingen van de decoder kunnen liggen??
want de de zender weergave die verschijnt als je van zender wisselt, vindt ik het wel belachelijk groot uitzien.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 14:57 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49
Gebruik n goede scartkabel en nooit de kabel die bij zo'n apparaat worden meegeleverd.

SD (standard definition) is vaak op n full hd geen feest. Je stuurt de tv een lage 1270x576 reso en dat moet de tv oprekken/herberekenen naar 1920x1080 en daar wordt t alleen maar slechter van.

Mensen zijn t soms niet met me eens maar mijn ervaring is dat hdready tv's meestal beter zijn int weergeven van SD.
Probeer na een goede kabel te hebben gepakt ook s naar je beeldinstellingen van de tv te kijken. Zet bijv de scherpte niet te hoog.
Ook kan je kijken of n andere scartingang n mooier beeld geeft, als je meerdere scartingangen op je tv hebt. Soms is maar 1 ingang geschikt voor rgb.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 13:40
Vaak is idd alleen Scart-1/Av-1 of hoe de tv fabriek het ook noemt geschikt voor RGB, dat staat in de handleiding.

Kijk ook even in de instellingen van je tv decoder, of deze wel RGB over scart uitstuurt en geen composiet/s-vhs/cvbs oid, als dit niet zo is, daar op zetten en let dan eens op het beeld.

Ook kan er bij scart nog een verschil in de kwaliteit van de kabels zitten, dat heb ik persoonlijk gemerkt, een 3 euro kabeltje deed het lang niet zo goed als een kabel van enkele 10tjes van profigold.

Je hd zenders ga je in ieder geval niet kunnen bekijken met een niet-hd decoder.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb me tv eens aangesloten op de decoder van me ouders. En hij liep goed je zag verschil tussen analoog en digitaal. Nu heb ik de decoder van mij naar me stage gebracht voor op een andere tv aan te sluiten en zag je ook verschil:S.

Maar als ik hem op me tv aansluit behint me tv decoder te trippen, allemaal storing niet fatsoenlijk beeld(digitaal) en al. Maar ik zou toch nooit zo'n kwaliteit krijgen als met blue ray ofwel??
Omdat de digitale zenders toch wat uitgerekt worden zal he tniet uber scherp zijn.

ook bij ps3 games zoals GTA4 vindt ik erg slecht beeld, was nogal terleurgesteld alles zo blokkerig enz.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
tv stuk?

al een firmware upgrade geprobeerd?

[ Voor 70% gewijzigd door steffex op 01-04-2010 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Firmware upgrade gehad.
Heb tv aangesloten op andere digital receiver goed resultaat.
Degital receiver aangesloten op andere tv goed resultaat.
signaal was voorheens altijd goed op oude tv.
Beide op elkaar aangesloten geen goed resultaat

Instellingen digital Receiver.
Samsung Digital receiver 9401R
Hoogte breedte verhouding= 16:9
Beeldd conversie=FF
type videosignaal= Composiet+RGB
Dolby Digital= uit

Krijg nog steeds storingen met digital zenders.
Wat kan het nog zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2010 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was de scartkabel.
aan een kant was een stukje gebogen waardoor die niet goed erin paste van 1 kant.
Nu heb ik andere derin gedaan en storing is weg.

Nog andere vraag:
Heb bij de ps3 kwa games erg slechte kwaliteit, had ik niet beter voor HD ready kunnen gaan.
Mijn games hebben alemaal 720P en staat onder ook wel 1080P maar nog als ik op instellingen.
720P weghaal slecht beeld.
als ik alleen 720P pak voro games is het ook nog slecht.
Alles lijkt zo uitgerekt,groot en blokkerig

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 19:24 ]

Pagina: 1