GameCrush: Een stapje te ver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:08

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Vandaag kwam ik langs een nieuw, bijzonder, maar ook lichtelijk onthutsend concept.
Het heet GameCrush. Op hun eigen site kon ik amper info vinden, behalve hun typerend vage PR praatje volgestouwd met buzz-woorden. Na even verder te zoeken vond ik waar het over ging:

Betaald gamen met meisjes/vrouwen. Een simpel concept. Je betaalt de website iets van $8 (in de vorm van punten) per 10 minuten gamen, je selecteert een vrouwelijke speler aan de hand van haar profiel en haar score (die wordt bepaald aan de hand van wat andere spelers van haar vinden) en vervolgens speel je je spel. Als je goed gespeeld hebt, krijgt de vrouw ongeveer $2 fooi in de vorm van punten. Ze kunnen dit later terugvragen in de vorm van echt geld.

Nou, de site zelf is dus plat vanwege de onverwachte populariteit. In de eerste 5 minuten na de lancering stonden er 10.000 mannen in de rij met hun creditcard bij de hand.

Zijn er mensen net als ik die dit een beetje schokkend vinden?
Ergens snap ik de aantrekkingskracht. Ik heb amper met meisjes gespeeld in mijn decennia lange game carrière. De paar keer dat het me overkwam (laatste keer 2 jaar geleden met Left 4 Dead) was ik ook nogal flabbergasted toen ik een schattig piep stemmetje door mn headset hoorde O+
Maar dat betekend niet dat ik er ooit geld voor over zou hebben.
Wat denken jullie erover?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap persoonlijk de aantrekkingskracht van deze dienst niet. Het hele leuke van de zeldzaamheid van vrouwen in games is dat je zo zelden tegenkomt. Ik zou het te geforceerd vinden.

Maar ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die alleen via games contact durven te maken met vrouwen. Ergens wel een beetje sneu eigenlijk. Ga eens naar buiten :+

Maar schokkend? Nee, zeer zeker niet. Als er mannen zijn die graag met vrouwen willen gamen en daarvoor willen betalen, moeten ze dat zelf weten. Waarom vind jij het schokkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna 50 dollar per uur om te kunnen gamen met een meisje? Nee dank je. Zoiets moet spontaan gebeuren en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of ik game met een man of vrouw. Het gaat om de fun en dat kan met beide. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:52:
Bijna 50 dollar per uur om te kunnen gamen met een meisje? Nee dank je. Zoiets moet spontaan gebeuren en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of ik game met een man of vrouw. Het gaat om de fun en dat kan met beide. :)
Voor 50$ weet ik nog wel een plekje in A'dam waar je een IRL experience kan krijgen per uur :9

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor50$ kom je daar niet zo ver vrees ik .... ;).

Ik ben benieuwd of het ook echt vrouwen zijn die daar achter het toetsenbord zitten ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 00:27
In eerste instantie dacht ik dat het gewoon ging om het gamen met een meisje/vrouw voor de gezelligheid. Na het volledige nieuws bericht gelezen te hebben wordt het duidelijk dat het gaat om schaarsgeklede dames met een leuke (sexy?) stem etc, dus dat de focus toch op seks/seksueel contact ipv gamen.
Dan vraag ik me af waarom je hier gebruik van zou willen maken 8)7.

- Als je opzoek bent naar een relatie/vriendin denk ik niet dat de vrouwen waarmee je gamed daar in geïnteresseerd bent.
- Als je opzoek ben naar mooie vrouwen, seksueel contact via webcam of ander contact oid lijken mij andere mogelijkheden meer voor de hand en ga je dit niet gamend doen.
- Als je het doet om het gamen dan lijkt mij dat je dat niet wil doen samen met een leuk uitziend vrouwelijk speciment die er niks van bakt, en die je alleen maar afleid of irriteert tijdens het gamen. (Ooit welleens "gedwongen zijn"/geprobeerd een goed gesprek te hebben met je vriendin tijdens het gamen?)

Ik persoonlijk vraag me dan ook af wat deze dienst voor toegevoegde waarde heeft, maar als je bedenkt dat de site overbelast is omdat er 10.000 belangstellende waren geeft dat toch iets aan over sommige mannen/gamers. Je zou bijna niet durven te zeggen dat je games speelt omdat je dan in hetzelfde hokje als die personen geplaatst wordt die voldoen aan het stereotype eenzaam (kansloos) persoon die zijn tijd verdoet met het spelen van computerspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet schokkend maar eerder sneu voor de gamers zelf.
Dat ze zo om vrouwelijk gezelschap gelegen zitten om ervoor te betalen.
Aan de andere kant weet je wel dat je met een mooie dame gamet.
Bij andere spellen is het maar gissen of die ander überhaupt echt een dame is zoals ze beweert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Boudewijn schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:58:
Ik ben benieuwd of het ook echt vrouwen zijn die daar achter het toetsenbord zitten ;).
Dat hebben ze *gelukkig* wel gegarandeerd met live webcam feeds en headsets. Ik denk juist dat het daar om gaat, veel meer dan het gamen zelf.
Chooman schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:59:
Na het volledige nieuws bericht gelezen te hebben wordt het duidelijk dat het gaat om schaarsgeklede dames met een leuke (sexy?) stem etc, dus dat de focus toch op seks/seksueel contact ipv gamen.
Naja, schaars gekleed... Volgens mij is het geen vereiste. Maar, je krijgt natuurlijk wel extra aandacht en een hogere score wanneer je het doet als Girl, dus ook meer geld.
Grappig dat het uiteindelijk altijd daarop neerkomt :+
- Als je opzoek bent naar een relatie/vriendin denk ik niet dat de vrouwen waarmee je gamed daar in geïnteresseerd bent.
Is het hetzelfde als betaalde webcam-sex?
- Als je het doet om het gamen dan lijkt mij dat je dat niet wil doen samen met een leuk uitziend vrouwelijk speciment die er niks van bakt, en die je alleen maar afleid of irriteert tijdens het gamen. (Ooit welleens "gedwongen zijn"/geprobeerd een goed gesprek te hebben met je vriendin tijdens het gamen?)
Ik kan me wel voorstellen dat de combo leuk is. Om een meid te horen schelden als je haar neerhaalt met een headshot of knife.... Hmmmmm, moet toch ergens leuk zijn. 8)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik game haast iedere dag met meerdere vrouwen online. Ben ik nu zo een stud :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 11:18
welk spel speel je Boeboe, voeg me even toe please :+

Zelf zou ik wel wat beters weten met me geld, vind ook nogal raar dat het populair is eigenlijk. Mensen die spellen spelen doen het lijkt me omdat ze het leuk vinden. Het lijkt me nou niet super spannend of diegene waarmee je speelt man of vrouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, best logisch. is dus uiteindelijk gewoon een andere vorm van prostitutie. en mannen betalen daar nu eenmaal voor. Triest? ja, wat mij betreft wel, maar je zal mij dan ook niet zien betalen hiervoor. en wie dat wel wil doen, moeten ze zelf weten, goed voor de economie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik vind het eerder zielig dat het nodig is dan schokkend moet ik zeggen. Mensen die dit nodig hebben overschatten denk ik de moeilijkheid om met een vrouw in contact te komen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Gooi deze maar op de stapel geslaagde 1 april grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 11:18
job schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:02:
Gooi deze maar op de stapel geslaagde 1 april grappen.
ik had hier pas ook wat overgelezen, dan zijn ze wel heel erg vroeg begonnen met de grap. Volgens mij worden er niet het hele jaar door grappen gemaakt voor 1 april hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Volgens mij kan je voor niks WOW spelen en daar zitten zat vrouwen.
Ik vond het geen toegevoegde waarde hebben in andere spellen (shooters), maar dat kwam meestal niet door de dame in kwestie, maar des te meer door de wellicht puberende jongetjes.
Altijd een uitermate vervelende en schaamteloze vertoning.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hoezo een stap te ver? Het is eerder een stap terug, vroegah kon je gewoon voor 50$ naar de hoeren. Tegenwoordig krijg je er een game sessie voor, Nou nou.

En als je dit zo triest vind zoals veel mensen hier schijnen te vinden dan ben je ook maar een kleinburgelijk iemand. De vrouwen die ik ken die gamen(en dan bedoelen iets meer dan bejeweld), zijn op 1 hand te tellen, tis natuurlijk triest dat mensen geintresseerd zijn in de andere sekse ontmoeten wiens hobby's mischien in dezelfde straat liggen. Dat die dames dan schaarsgekleed achter die cam zitten is meer een logisch gevolg van de hele setup. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit wel leuk vinden(maar nogmaals van dat geld zou ik gewoon naar de hoeren gaan om daarna weer ontspannen headies te schieten ;) ).

Maar waarom is dit nieuws?

Edit: Als ik vrouw was en gamert wist ik het wel. Lekker daar gaan werken. Hoe relaxt is dat zeg.

[ Voor 73% gewijzigd door Postius op 31-03-2010 23:52 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 22:25
De bedenkers hebben dus duidelijk een gat in de markt gevonden. Vrouwen in combinatie met gamen werkt dus duidelijk. Ik snap er geen hol van, ga lekker naar de kroeg als je zo om vrouwelijk schoon verlegen zit. Ze bijten heus niet (misschien wel, maar dat kan ook fijn zijn ;)).

Een stap te ver vind ik het zeker niet, het is gewoon heel goed inspelen op een doelgroep.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ja, dat er op WoW vrouwen zitten weet iedereen, maar dit is toch wel anders.

Wat ik trouwens raar vind, is de tegenstrijdigheid. Ik heb een aantal keer gelezen dat vrouwen die echt stevig gamen (dus FPS games en in clans/tournaments) vaak te maken krijgen met ongewenste intimiteiten, scheld tirades, team kills en dat soort bullshit. Daarom doen ze voornamelijk dat ze alsof ze mannen zijn, om al de onzin te voorkomen.

En dan krijgen we nu dit? Mannen die dik geld betalen voor vrouwelijke spelers?

Tegenstrijdig 8)7 Waar is het mis gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:02:
De paar keer dat het me overkwam (laatste keer 2 jaar geleden met Left 4 Dead) was ik ook nogal flabbergasted toen ik een schattig piep stemmetje door mn headset hoorde O+
Dat zijn 12-jarigen, geen vrouwen. Die houden namelijk hun mond dicht, want anders wil de hele server gelijk weten welke smaak ondergoed je aanhebt en kun je niet meer rustig gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:25:
Dat zijn 12-jarigen, geen vrouwen.
Ahum, ik joinde een game van 3 vrienden (real life) en die bevestigde dat ze een Dubbel-X chroompie was :)
Die houden namelijk hun mond dicht, want anders wil de hele server gelijk weten welke smaak ondergoed je aanhebt en kun je niet meer rustig gamen.
Nee ik vrees vooral andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 16:00
serieus wie dit verzonne heeft is echt slim. dit is nou een gat in de markt. we kennen sex chatten webcamme sex sms/belle maar gamen niet. veel zeggen gamers houden alleen van gamen. en ook van vrouwe alleen hebben daar meer moeite meer. nu kan je gamen en genieten van lekkere dame die met je speelt. daar willen sommige best meer voor betalen. en ja die dames zijn cheap te krijgen ik zeg echt geniaal!!!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 22:25
En nu in begrijpbare zinnen met hoofdletters.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zijn de mensen die zo negatief posten hier niet stiekum een beetje benieuwd hoe het is ;) ?

Pagina: 1