• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ik ben voor een vriend opzoek naar een Tablet PC. Hij vind het mooi om een scherm te kunnen bedienen met zijn vingers, maar wil ook gewoon hier serieus op werken met zijn muis en toetsenbord.
Echter ben ik niet zo in de Tablet PC's. Ik heb wat fora's gelezen, maar kom er niet helemaal uit.
Hij wil nu iets kopen waar hij de komende 3 a 4 jaar vooruit mee kan.
Er wordt op de pc een tandarts programma gedraaid en er wordt verbinding vanaf thuis gemaakt naar een kantoor.

- Wat kan je upgraden aan zo een Tablet?
- Zijn er verschillen in de aanraakschermen?
- Welke merken doen het goed op de Tablet pc's.

Ik heb deze gezien: pricewatch: HP Touchsmart 600-1160 (WC751AA)

Hoop dat ik zo wat meer informatie en advies kan krijgen van jullie.
Kwa prijs maakt het niet uit, gaat vooral om de prestatie.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 13:23
Jieve schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:12:
Ik ben voor een vriend opzoek naar een Tablet PC. Hij vind het mooi om een scherm te kunnen bedienen met zijn vingers, maar wil ook gewoon hier serieus op werken met zijn muis en toetsenbord.
Echter ben ik niet zo in de Tablet PC's. Ik heb wat fora's gelezen, maar kom er niet helemaal uit.
Hij wil nu iets kopen waar hij de komende 3 a 4 jaar vooruit mee kan.
Er wordt op de pc een tandarts programma gedraaid en er wordt verbinding vanaf thuis gemaakt naar een kantoor.

- Wat kan je upgraden aan zo een Tablet?
- Zijn er verschillen in de aanraakschermen?
- Welke merken doen het goed op de Tablet pc's.

Ik heb deze gezien: pricewatch: HP Touchsmart 600-1160 (WC751AA)

Hoop dat ik zo wat meer informatie en advies kan krijgen van jullie.
Kwa prijs maakt het niet uit, gaat vooral om de prestatie.
3 a 4 jaar is erg veel voor een pc... en vaak zijn tablet pc's nog underpowered ook. Het ligt er dus echt aan wat hij wil gaan doen en hoe zwaar dat tandartsen programma is.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ja, dat is misschien wel zo.
Hij gebruikt nu nog een P4, 306Ghz met 3GB geheugen, dit werkt voor geen meter meer. Alles is erg traag.
De tandartsen programma is redelijk zwaar.
Alleen speelt hij absoluut geen spelletjes op zijn computer, internetten,office applicaties en een paar programma's die hij gebruikt voor tandartsen.

Zoals je aangeeft zijn ze vaak underpowererd, echter moeten er toch ook tablet's zijn die wel goeie specs hebben?

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29
Tablets zijn inherent mobiele apparaten, daarom zijn ze vaak redelijk "licht". (gewicht, batterijduur etc. ). Wat je laat zien is ook geen tablet, maar een all-in-one PC met een touchscreen.

Als de touchscreen het enige is waarin je geïnteresseerd bent, kun je deze ook los halen (bv http://accessories.euro.d...l=nl&cs=nldhs1&sku=329778 ).

Als je alleen in touchinput geïnteresseerd bent, kun je ook naar Wacom kijken, voor alleen input.

Verder zijn er 2 technieken, resistief en capacitief. De eerste detecteert druk, de tweede elektrische geleiding van je vingers.

Resistief laat stylus input toe en is vaak nog single touch, niet multitouch, maar er zijn inmiddels wel aardig wat schermen die ook multitouch zijn.

Capacitief, is maar 1 dikke stylus voor ( Pogo ), die net zo precies is als je vinger, de vingerbediening is nauwkeuriger (gevoeliger). Dit is ook het scherm wat op de iPhone zit. Nadeel is dus geen stylus. Als er in het scherm een digitizer zit ingebouwd, kan hij wel met een speciale stylus werken. Deze digiziters worden door Wacom (drukgevoelig) en N-trig. Capacitief is vaak multitouch, maar niet altijd.

Het gaat er dus eigenlijk om wat je precies met touch van plan bent.

En wil je een tablet, een all-in-one met touch of wil je een monitor met touchscreen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Zo te zien wil hij een touchscreen PC ;) Op het eerste gezicht lijkt het dan een All-In-One te zijn, maar een los touchscreen scherm met PC is wellicht een betere oplossing.

All in ones zijn vaak notebooks, maar dan als desktop. Dat betekend dus minder krachtige hardware ivm warmte ontwikkeling. Daarbij zijjn vaak enkel de harde schijf en geheugen makkelijk te vervangen, de rest kun je doorgaans vergeten. Met een losse PC en touchscreen monitor ben je daar dan vrij in.