Toon posts:

Werkt deze hardware met moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben weer eens van plan om mijn computer op te waarden.
Alleen ben ik bang dat mijn moederbord(http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/DG31PR/DG31PR-overview.htm)
het niet aankan, denk ik in ieder geval. :P ( ja een erg brak moederbord)

De hardware die ik erbij wil doen zie je hieronder:
- Geheugen: http://www.gistron.com/info/34688/info.html
- Videokaart: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1083508&

Mijn OS is Windows 7 64 bit, ik weet dat mijn moederbord 4gb intern geheugen aankan.
Alleen weet ik niet of mijn moederbord deze videokaart kan oppakken.
De videokaart die ik nu heb is de Nvidia 9800gt, heb een 800W voeding dus dat zal geen probleem zijn.

Kan iemand mij informeren. :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De videokaart die je nu hebt is PCIe 2.0 x16. De videokaart die je wilt is PCIe 2.0 x16. Gok maar of het gaat lukken ;)

Qua geheugen staat er:
Support for DDR2 800 MHz or DDR2 667 MHz DIMMs
Support for up to 4 GB of system memory
Dus dat zal ook wel moeten kunnen. Ik zie zo snel geen memory-support list maar ik zou inderdaad gewoonn kingston nemen, weinig kans dat het niet werkt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:13:
De videokaart die je nu hebt is PCIe 2.0 x16. De videokaart die je wilt is PCIe 2.0 x16. Gok maar of het gaat lukken ;)

Qua geheugen staat er:
Support for DDR2 800 MHz or DDR2 667 MHz DIMMs
Support for up to 4 GB of system memory
Dus dat zal ook wel moeten kunnen. Ik zie zo snel geen memory-support list maar ik zou inderdaad gewoonn kingston nemen, weinig kans dat het niet werkt.
Oke dus deze componenten zullen gewoon in 1x aanslaan, de videokaart denk ik ook gezien je reactie.
Geheugen lijkt me geen probleem toch? ;)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee is prima. Over het in 1x aanslaan, je zal wel even goed de NVidia-drivers van je pc moeten poetsen voordat je de ATI drivers erop zet, driversweeper of drivercleaner of zo zal wel voldoen.

Verwijderd

Ik zou toch voor een complete reinstall gaan. Al vaak genoeg gehoord dat een reinstall beter werkt dan driver cleaner/sweeper.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:
Ik zou toch voor een complete reinstall gaan. Al vaak genoeg gehoord dat een reinstall beter werkt dan driver cleaner/sweeper.
Wat moet ik bij reinstall bedenken?(ik ben echt slecht op dit gebied)
Is het niet gewoon zo dat ik mijn oude kaart eruit doe en de nieuwe erin en dat als ik de pc opstart de ATI drivers erop zet?
Gaan de Nvidia drivers dan niet vanzelf weg.(wel raar gezien alle nieuwe software)

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22

mvh

State Governor

Nee, oude drivers gaan niet vanzelf weg. Je zou driver sweeper kunnen gebruiken, maar zeker bij grote hardware-veranderingen is een OS-herinstallatie niet verkeerd. Het is sowieso niet verkeerd om dat af en toe te doen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
deblaauwn schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:58:
Nee, oude drivers gaan niet vanzelf weg. Je zou driver sweeper kunnen gebruiken, maar zeker bij grote hardware-veranderingen is een OS-herinstallatie niet verkeerd. Het is sowieso niet verkeerd om dat af en toe te doen.
Ow:P als ik heb net Windows 7 geinstalleerd, sinds 2 dagen....Is Drivesweeper dan niet handiger?

Verwijderd

Ja en Nee: Mogelijk kan je dan BSODS, craches, slechte performance krijgen omdat er diep in het systeem nog conflicten zijn.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ach ja, zie het zo: als het er pas twee dagen op staat heb je er nog niet zo veel op geinstalleerd dus kost het gelukkig niet heel veel moeite om een reinstall te doen ;)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 12:21
Soms het je dat je systeem prima werkt na hardware verandering, andere keren zit je met crashes en BSOD's. Aangezien het hier om nieuwe hardware gaat raad ik je echt aan om opnieuw te installeren, ook betreffende hardnekkige chipset drivers.

Het kan best werken zonder reinstall, maar je hebt kans dat het iets minder efficient werkt, vage framedrops of vastlopers hebt of gewoon random BSOD's, en hoogstwaarschijnlijk gaat twijvelen aan je hardware, terwijl het aan je installatie ligt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik zeg, wissel die kaart, gebruik driver sweeper en ga je pc gebruiken, mocht het niet goed werken, kom je er vanzelf achter en kun je altijd windows opnieuw installeren.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Dan moet je dus tijd verdoen om uit te zoeken of het een hardware issue of een software issue etc etc. Kan je net zo goed nu de extra tijd besteden en het in een keer goed doen. Better safe than sorry ;).

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga Windows 7 opnieuw installeren wanneer ik de hardware heb geplaatst.

Thanx voor de reacties

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
You're welcome, had je zelf ook wel kunnen verzinnen :) Je bent overigens de zoveelste die dit vraagt.
Pagina: 1