• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04-2025
Wij hebben in het bedrijf een aantal terminal servers deze zijn deze opzet en werkt goed. Ze gebruiken een proxyserver (192.168.6.10) vervolgens is deze proxy ooit veranderd naar (192.168.6.29)

Nu is het probleem dus:.. wanneer er een nieuwe gebruiker wordt aangemaakt in het AD heeft de gebruiker geen goede proxysettings dus kan deze niet op het intranet/internet. Hij ziet de vorige proxyadres als je kijk in de internet opties.

Nu moeten wij een nieuwe gebruiker lid maken van de ict-group daarna lokaal inloggen als administrator en vervolgens inloggen op de terminal-server; hierna de proxyadres veranderen. Dan moet de gebruiker weer lid gemaakt worden van afdelingsgroep... Deze procedure is niet de makkelijkste manier om een gebruiker goed aan te maken.

In de policy staat de goede proxy-serveradres ingevuld en er zijn geen overrulende policy's die uberhaut de vorige proxy adres bij zich draagt.

Weet er iemand een oplossing?

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Je zou kunnen een reg key laten uitvoeren door het logon script.
Ik weet dat er een commando bestaat waarbij de reg key silent uitgevoerd wordt (dus de user merkt niets).

Denk dat het "/s" is ofzo
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyServer"="<your proxy IP address>:8080"
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyOverride"="<local>"
bron:
http://www.craigjconsulting.com/setproxy.html

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17
Waarschijnlijk ergens in de registry settings van de Terminal Server. Doe eens een search op het IP in de registry op de server.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lucas1988 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:37:
In de policy staat de goede proxy-serveradres ingevuld en er zijn geen overrulende policy's die uberhaut de vorige proxy adres bij zich draagt.
Staat de proxy-server in het user- of computergedeelte van de policy, en hoe staat de policy-setting:

code:
1
Make proxy settings per-machine (rather than per user)

Ik vermoed nl. dat je de proxy-setting op userniveau afdwingt, terwijl bovenstaande policy-setting dus verteld dat hij dat moet negeren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:38
Dit lijkt me meer voor WSS, dus ik verplaats dit topic.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Lucas1988
We hebben de loginfile gemaakt die de proxysetting forced.

Nu werkt het. Bedankt voor de reacties/meedenken.

/Close

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je nog naar mijn tip gekeken? Mooi dat het nu werkt, maar een echt nette oplossing is het natuurlijk niet. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Lucas1988
ik heb deze informatie doorgespeeld naar de netwerkbeheerder. ik ben een stagiair en ik mag helaas niets veranderen uit eigen initiatief. ik weet niet of hier naar gekeken is. Ik kan de policy zo 1 2 3 niet vinden maar ja het is niet netjes maar het werkt en daar gaat het om. er zijn plannen om de servers te visualiseren. alle 37 hoop ik :-)
Pagina: 1