Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
Ik wil graag een nieuwe monitor, een vervanger voor mijn huidige Samsung 930BF. Ik heb de afgelopen week behoorlijk wat pageviews op de pricewatsch veroorzaakt, en nu zit ik sterk te denken aan de Samsung Syncmaster 2494HM.

Waarom deze monitor? Omdat ik denk dat 1920 x 1080 de standaard gaat worden, deze monitor in hoogte verstelbaar is, en ik vind hem er erg mooi uit zien. Eerst had ik de 2443BW op het oog maar er zijn naar mijn mening toch veel problemen met deze monitor.

Nu heb ik enkele vragen aan de community:

- Wie heeft er ervaring met deze monitor (2494HM)? Zowel positief als negatief.

- Is pixelgarantie in deze tijd nog belangrijk?

- Komen er nog nieuwe modellen uit van Samsung die lijken op de 2494HM maar beter presteren?

Alvast bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Aangezien er niemand negatieve dingen over de 2494HM heeft gepost, heb ik hem vanmiddag maar besteld. Met een beetje geluk komt hij morgen binnen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Hoe bevalt de monitor tot nu toe? Ik overweeg deze ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je misschien een kleine review van het scherm doen ten opzichte van je huidige samsung 930 BF.
Ik heb namelijk hetzelfde scherm en zat ook naar de 2494HM te kijken als vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Ik heb hem op 1 april binnen gekregen en ik ben er super tevreden mee. Hij zier er erg gelikt uit, met een mooie dunne rand. Wat mij wel een beetje tegen viel was dat bij het omhoog en naar beneden schuiven de hele monitor wat makkelijk naar links en rechts wiebelde. Dit heb ik als echte tweaker ;) meteen opgelost door de voet te demonteren en er wat langere afstandschroeven in het schuif mechanisme te draaien en nu staat hij als een huis.

Wat betreft de beeldkwaliteit, deze is gewoon goed, ik zie geen verschil tussen mijn 930 BF en deze. Dit scherm heeft een respnstijd van 5 ms terwijl de 930BF er 2 ms heeft maar ik heb geen ghosting kunnen ontdekken.
De 930 BF heeft wel meer backlight bleeding dan deze, het zwart is dus bij de 2494HM aan de onder en bovenkant wat zwarter maar niet in en in zwart.

Eerst moest ik wat wennen aan de breedte van het scherm (hij is precies even hoog als de 930 BF). Ik heb het scherm wat hoger gezet, ik kijk er nu recht tegenaan terwijl ik voorheen altijd wat naar beneden keek wat na een potje gamen nekklachten opleverde, dit kijkt veel relaxter.
Ik doe niet veel met Office maar als je bij Word twee bladzijden hebt, staan ze mooi naast elkaar.

Ik kan met deze monitor wel weer een paar jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de korte review. :)

Ik heb in veel reviews over de kleur onechtheid van de huidige TN panelen gelezen.
Zit er nog veel verschil in de kleuren van je oude en nieuwe monitor?

Is het ook mogelijk dat je een foto post van de twee schermen naast elkaar?
boers706 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:54:
Eerst moest ik wat wennen aan de breedte van het scherm (hij is precies even hoog als de 930 BF). Ik heb het scherm wat hoger gezet, ik kijk er nu recht tegenaan terwijl ik voorheen altijd wat naar beneden keek wat na een potje gamen nekklachten opleverde, dit kijkt veel relaxter.
Ik had voor mijn huidige monitor al een verhogingssteun gekocht, omdat ik dezelfde problemen had als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:33:
Dank je voor de korte review. :)

Ik heb in veel reviews over de kleur onechtheid van de huidige TN panelen gelezen.
Zit er nog veel verschil in de kleuren van je oude en nieuwe monitor?
Nee, ik zie geen verschil. Maar de 2494HM heeft ook een optie voor Magic Colors en dat zal heel spetterd zijn maar rood wordt dan wel heel fel rose.

Ik zal vanavond eens zien of ik even een foto kan plaatsen van beide monitoren naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Afbeeldingslocatie: http://i881.photobucket.com/albums/ac12/boers706/PICT0162.jpg

de monitor op zijn onderste stand

Afbeeldingslocatie: http://i881.photobucket.com/albums/ac12/boers706/PICT0161.jpg

de monitor op mijn favoriete stand

De achtergrond is minder scherp dan op de 930BF, dit ligt niet aan het scherm maar aan de grotere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt voor de foto's.
Ik heb naar lang twijfelen tussen de 2494HM en de 2443BW uiteindelijk toch gekozen voor de 2494HM.
Als mijn bestelling binnen is zal ik nog even laten weten hoe hij bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week of 6 ook zo'n scherm.
De laatste week begint deze steeds harder te brommen.
Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:36:
Heb sinds een week of 6 ook zo'n scherm.
De laatste week begint deze steeds harder te brommen.
Iemand anders ook deze ervaring?
Brommen of pieptoon? Want dat laatste hoor ik regelmatig, zowel bij mijn samsung tv, als bij 2 nieuw gekochte P2450H schermen (ook full hf overigens). Toen ik dit topic las had ik de TS nog wel mijn ervaring willen mededelen met de schermen die ik besteld heb voor mijn vriendin en ik. Maar zo te zien heeft hij ze al gekocht.

Ik was eigenlijk opzoek naar een vervanger voor mijn 226BW scherm, dat een maatje groter moest zijn (24 inch) full-hd resolutie moest hebben en er het liefst gewoon het zelfde uitzag. Vooral dat laatste blijkt lastig te zijn, daar samsung sneller van design wisselt dan ik van onderbroek :p

Uiteindelijk bleek er wel een scherm te zijn wat en groter was en full-hd was en er zo uitzag als de 226BW maar die was volgens mij 30 tientjes duurder dan de P2450H die ik nu gekocht heb (208 eu bij cool-prices).

Het scherm ben ik tevreden over, tiptoetsen zijn leuk, maar hoeven voor mij niet persé, vooralsnog reageren ze soepel en ook de verlichting van deze toetsen is leuk gedaan. Daarnaast beschikt het scherm over drie ingangen wat ook niet geheel onbelangrijk is. Zo kan ik mijn reguliere scherm met DVI aansluiten, en dan heb ik nog plek over om een console via HDMI aan te sluiten, evenals computers voor reparaties middels de Sub-D aansluiting.

Het beeld is goed, ondanks dat er toch redelijk wat backlight bleeding te zien is wanneer het scherm zwart is (bij geen signaal bijvoorbeeld) is het beeld overall tijdens spellen, films en gewoon gebruik gewoon goed zoals ik al 3 generaties van samsung gewend ben 930BF > 226BW > P2450H.

Dat was dus mijn ervaring.

discogs

Pagina: 1