Ik zal beginnen met mijn verontschuldigingen: het forum staat vol met dergelijke hulp-topics en deze vraag is waarschijnlijk als eens beantwoord, maar ik vind het niet terug en heb het gevoel dat ik iets over het hoofd kijk.
There we go: Ik heb voor mij een PC met een ASUS P5S800 MV/S mobo. PC heeft een 3tal jaartjes gedraaid en heeft et plots begeven na een BSOD (hardwarefout). Als ik op de power-knop druk, hoor ik geen piep en heb ik geen beeld. De power-led van mijn mobo brandt wel en de voeding/coolers/HDDs draaien ook.
Nu is mijn taak: fix het ding, en zo goedkoop mogelijk. Ik ben als volgt te werk gegaan, zonder succes:
1) HDD eruit gehaald, in mijn desktop gestoken. HDD in orde, oef.
2) Alle nest ontkoppeld (VGA, CD-ROM, Floppy, USB, RAM, etc.)
3) Proberen te booten en hopen op de "piep". Geen piep behoord.
4) Batterij vervangen door batterij in mijne desktop (zelfde genre): mijne start nog op, deze niet. Ligt dus niet aan de batterij.
5) Ineens ook CMOS-stuff gereset in de hoop da het zou helpen, hielp niks.
6) Werkende voeding in desktop gestoken, zonder succes.
Mijn vraag aan de experts hier: Heb ik iets fout gedaan? Kijk ik iets over het hoofd? Of kan ik het mobo weggooien? Het is een vrij belangrijke computer, vandaar mijn zorgvraag
Alvast bedankt!
There we go: Ik heb voor mij een PC met een ASUS P5S800 MV/S mobo. PC heeft een 3tal jaartjes gedraaid en heeft et plots begeven na een BSOD (hardwarefout). Als ik op de power-knop druk, hoor ik geen piep en heb ik geen beeld. De power-led van mijn mobo brandt wel en de voeding/coolers/HDDs draaien ook.
Nu is mijn taak: fix het ding, en zo goedkoop mogelijk. Ik ben als volgt te werk gegaan, zonder succes:
1) HDD eruit gehaald, in mijn desktop gestoken. HDD in orde, oef.
2) Alle nest ontkoppeld (VGA, CD-ROM, Floppy, USB, RAM, etc.)
3) Proberen te booten en hopen op de "piep". Geen piep behoord.
4) Batterij vervangen door batterij in mijne desktop (zelfde genre): mijne start nog op, deze niet. Ligt dus niet aan de batterij.
5) Ineens ook CMOS-stuff gereset in de hoop da het zou helpen, hielp niks.
6) Werkende voeding in desktop gestoken, zonder succes.
Mijn vraag aan de experts hier: Heb ik iets fout gedaan? Kijk ik iets over het hoofd? Of kan ik het mobo weggooien? Het is een vrij belangrijke computer, vandaar mijn zorgvraag