Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Huidige situatie:
Internet: online
Telefonie: online (onbeperkt naar vaste nummers)
Hardware: online modem, siemens c475ip

Gewenste situatie:
Internet: upc
Telefonie: ?
Hardware: online modem, siemens c475ip, router(nog geen idee welke)

Mijn vraag is dan ook wat is de beste/voordeligste situatie.

Zelf wil ik van online overstappen naar upc om 2 redenen:
  • De c475ip laat het online modem vastlopen
  • De snelheden van adsl halen het niet meer bij kabel ( in de nabije toekomst wordt er fiber naar ons huis getrokken)
De opties die ik heb voor telefonie (onbeperkt naar vaste nummer) zijn:
  • Onbeperkt telefonie van upc
  • Of via een sip provider door middel van de c475ip
Ik had al gelezen dat je telefonie van upc niet direct via de c475ip kan laten lopen omdat upc packetcable protocol gebruikt, dus dat zou dan via de modem van upc moeten. Zo heb ik het nu ook met online.

Maar ik zou graag gebruik willen maken van de mogelijkheden van de c475ip maar nu zijn mij een aantal zaken niet helemaal duidelijk.
  • Kan je met een sip provider ook mijn huidige nummer blijven gebruiken?
  • Is het wel stabiel genoeg om te bellen via een sip provider?
  • Werk nummer herkenning dan wel?
  • Kunnen mensen ons nummer dan ook zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UPC gebruikte packetcable, maar is al een tijdje overgestapt op SIP voor nieuwe aansluitingen. Maar... ze geven geen gegevens vrij waarmee je met een eigen ATA kunt inloggen, dus UPC telefonie kun je hoe dan ook niet over je Siemens laten lopen :'(

Dat gezegd, dat wil je eigenlijk ook niet aangezien UPC's tarieven weliswaar lager zijn dan die van KPN, maar niet concurreren met de veel lagere SIP providers.
Over nummerherkenning via SIP kan ik niet veel roepen, waarschijnlijk zou je de documentatie van die c475ip moeten bekijken. Idem met nummerweergave naar anderen toe- maar daarvoor geldt zeker dat je dat zowel globaal als evt per call afwijkend kunt instellen.

Wel een tip: UPC levert doorgaans losse modems zonder ingebouwde router, maar heeft ook modems met ingebouwde WiFi-router die vaak als extra 'lokkertje' ingezet worden. Neem die niet! Ze zijn voor huis-tuin-keukengebruik niet slecht, maar zijn nogal dumbed-down, en veel erger: er is geen mogelijkheid om ze alsnog in bridged mode te zetten en met je eigen router te werken. Een gewone (brigded) kabelmodem met een eigen router is veel veiliger en flexibeler.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

"• Kan je met een sip provider ook mijn huidige nummer blijven gebruiken?
Ja, nummer porteren naar een partij die dit toe staat.
• Is het wel stabiel genoeg om te bellen via een sip provider?
Online gebruikt ook sip, wat upc heeft weer ik niet maar dat zal ook iets vergelijkbaars zijn
• Werk nummer herkenning dan wel?
Als je het goed instelt en je telefoon beschikt over de juiste standaard van nummerweergave wel.
• Kunnen mensen ons nummer dan ook zien?
Als je het goed instelt.
[/list]

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 31-03-2010 01:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.