Toon posts:

Peiling of verkoop van deze apparaten loont.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overwegen om een handel te beginnen, en ik kwam net een interessante netbook tegen die lijkt op de macbook air, en ongeveer zelfde afmetingen heeft.

Het verschil is wel dat deze dus een intel atom processor heeft.

Ik noem geen prijzen omdat iemand die wilt verkopen gaat uiteraard niet vertellen wat het echt kost.

Maar ik vraag me wel af zou het verkopen? Er zijn ja zat manieren om je waar aan de man te brengen, maar de douane ligt natuurlijk op de loer, dus dan moet je prijs ook omhoog. I will van jullie dus horen wat je ervoor zou betalen.

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/7688/dunnelaptop.jpg

Main Features

* Low power consumption, eco-friendly, easy to take, multi-function
* 13.1-inch WXGA monitor
* WiFi supported

Specification

*
CPU: Intel Atom N280 1.66G
*
Motherboard: Intel 945GSE+ICH7-M
*
Internal Memory: 1GB DDR2 533, can be upgraded to 2GB
*
Hard Disk: 160GB SATA 2.5-inch, 9.5MMH, can be upgraded to 320GB
*
Monitor: 13.1-inch, LED backlight, 1280 x 800
*
Graphics Cards: Integrated Intel 945GSE graphic card
*
Audio Card: High definition audio codec ALC622
*
Communication: Wireless network card, WiFi supported, wired LAN, RTL8012E 10/100M
*
Port: 2 x USB 2.0, microphone, earphone, built-in wired network card port
*
Camera: Built-in 1.3 MP CMOS camera
*
Battery: Intelligent Li-ion battery 2200mAh, 23.76W
*
Working Time: 1-2 hours
*
Operation Environment: 100-240V/60 W
*
AC Adapter Output Voltage: DC 12- 19V
*
Color: White
*
Size (LxWxH): 33cm x 23cm x 2cm
*
Gross Weight: 2.600kg

En nou zo kun je nog maar van zulke dingen importeren, maar grote vraag is wat loont? Kleine dingen zoals usb sticks of juist zulke apparaten en andriod mobieltjes.

Verwijderd

Op deze site vind je meer info om je prijs te bepalen :P

http://www.dhgate.com/13-...c5f501269be527510382.html

En ik zou dit niet kopen. Zeker omdat het no-name is heb ik het gevoel dat het een houtje touwtje apparaat is. Verder kan ik me niet voorstellen dat iemand in zijn eentje (no offence) tegen alle grote electroimporteurs op kan qua prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 20:30 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

Nederlands is makkelijker als je denkt

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Niet meer dan 300 euro zou ik eraan uitgeven :) 1-2 working time is ronduit slecht en hij weegt 2600 gram...

Verwijderd

Topicstarter
Ja das inderdaad waar ik al bang voor was, en dan moet je nog rekening houden met de douane, ik heb wat geld wat ik zou kunnen investeren, maar als je niet kwijt krijgt dan is misschien beter om kleinere spul te verkopen bijvoorbeeld een iphone zonne oplader.

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/930/b450solariphoneipodchar.jpg

Zoiets wordt in partijen van 10 verkocht en ik vondt dit op iphoneclub.

http://www.iphoneclub.nl/...ecellader-voor-de-iphone/

En ik denk dat je het op ebay dan wel kunt verkopen, maar ik ben eens dat laptops en dergelijke niet goed zullen gaan verkopen, de aanschaf prijs is duur en je moet er ook nog winst op maken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

En support op leveren. En apparaten weer retour nemen van mensen die na 8 dagen toch maar afzien van de koop. Kortom, ik denk dat je je vergist in wat er komt kijken met een professionele webshop opzetten :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed support leveren dat zou ik nooit kunnen, maar dat zou alleen gelden voor grote spul, voor zo'n solar charger ga ik echt geen support leveren, en als ik als particulier zou verkopen gelden ook andere regels, je hoeft alvast niks terug te nemen.

Ik vergist me niet, maar wil gewoon gaan proberen om een handeltje te beginnen op ebay bijvoorbeeld, in dit geval lijkt me dat beste mogelijkheid, maar plaatsen kost wel geld, maar je zou ook via marktplaats kunnen verkopen.

Ik wil gewoon wat extra geld verdienen, en om dan nou een echte webshop te beginnen? Nee ik denk dat ik meer zou verdienen door het op ebay te zetten, maar dan moet ik wel proberen te cocurreren met andere verkopers, en wellicht nog met verkopers uit Azie.

Haha nou waar ik al bang voor was, verkopers uit united kingdom bieden dat spul aan voor de zelfde prijs, wat inhoudt dat zo'n handel voor Nederlandse verkoper nooit winst gevend kan zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 20:58 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

250 euro max.

edit: weight is waarschijnlijk incl doos, oplader, etc.. hij zal wel net als alle netbooks met die specs ongeveer 1 kg ex lader wegen.

[ Voor 84% gewijzigd door AlexanderB op 30-03-2010 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik dus verlies gemaakt hebben.

Ja model vindt ik overigens wel mooi, maar specs vallen mij zelf ook tegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 21:09 ]

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 09:39
Ik denk dat je er iets te makkelijk over na denkt.

Je bent gewoon verplicht ja ook als particulier want ik neem aan dat je wel netjes btw gaat afdragen om garantie te geven.
En dus ook service, echter met de instelling die je hierboven beschrijft ga je niet ver komen naar mijn mening.
Snel geld verdienen is het niet, in het begin moet je investeren, daarna komt het hopelijk voor je er weer uit.

Maar er zijn natuurlijk meerdere die zo denken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja het ligt eraan, ik bedoel wat verkoop je? Bij notebook ja daar zou je echt wel service bij moeten geven, dus dat valt af, maar die kleine dingen zoals usb sticks ik denk dat je daar onmogelijk service voor kunt bieden omdat je daar niet veel winst op zou maken.

Wat ik wel zou kunnen doen, eens kijken of mijn Chinese vriendin niet kan inkopen en dan naar mij versturen, want blijkbaar kost het inkopen evenveel als de goedkoopste op ebay, dus dan sta je niet erg sterk als Nederlandse verkoper.

Geld om te investeren heb ik, maar als je tijdens je onderzoek er achter komt dat niet mogelijk is om goed winst te maken, dan is zonde van de tijd. Ik bedoel ik heb pc zaken zien vallen, mijn trainer deed vroeger bijvoorbeeld mp4 spelers verkopen die uit China kwamen, toen dat ding kapot ging kon ie uiteraard niks voor me beteken.

Volgens mij draag je btw af op het moment dat spul wat je geïmporteerd hebt een bepaalde waarde heeft, als je klein spul zelf koopt, dan heb je er meestal geen last van, maar daar ligt misschien direct de denkfout omdat als je zelf zou kopen, houdt niet in dat mensen het van jou voor 5 euro meer kopen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

klopt, zo gauw als de bedragen (qua winst) de moeite waard worden, word je genaaid door de belastingdienst en douane.

maar ff serieus, de gemiddelde henk123 die laptops van <een chinese site> haalt en in NL op marktplaats doorverkoopt zal meoten leven met of een mini winstmarge en een hoop gezeik mocht dr een stuk gaan, daarbij moet je concureren met 2ehands netbooks met *exact dezelfde specs* en honkong verkopers op ebay die hetzelfde product voor minder versturen. dus je zult inderdaad een goede strategie en betere marketing moeten hebben, of iets anders (exclusievers) dan netbooks moeten gaan verkopen.. iets waarvan de markt nog niet overvol is in NL iig.

daarbij zou *ik* iig niets van je kopen, voor dezelfde/een kleine meerprijs haal ik ze van een *echte* nederlandse shop, en als ik goedkoop wil, weet ik precies dezelfde kanalen in china ook wel aan te spreken :)

[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 30-03-2010 21:14 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar moet je wel de garantie op aanbieden, dus vervangen als het stuk gaat. Zeker op die cheap zut betekent dat vaak een nieuwe kopen en geen garantie bij de fabrikant kunnen claimen.

Ik lees even meer en je wilt gewoon zo'n louche handelaar worden die niet aan garantie doet en goedkope Chinese prut verkoopt? En dan geen garantie bieden omdat je als particulier verkoopt en dan volgens de wet niet verplicht zou zijn garantie te bieden? Sorry maar doe het maar gewoon niet, zulke mensen hebben we al genoeg.

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 30-03-2010 21:37 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee ik dacht eens gehoord hebben bij kassa of radar dat particulieren verkopers niet perse garantie hoeven te bieden, op moment dat je dat echt moet doen kan je net zo goed stoppen, en nee ik wil geen louche handelaar wezen.

Ben ik trouwens nooit geweest, want ik had paar maanden terug een winst gevende handel en ik gaf gewoon garantie en service, en een leer gewoon geld terug geven toen tnt blijkbaar niks bezorgd heeft, maar dat gaat niet wanneer je niet genoeg winst maakt.

Het is inderdaad meer de vraag van hoe ben je nou succesvol wanneer het je door de grote jongens moeilijk wordt gemaakt, maar ik zou het zelf inderdaad niet kopen, wat dat betreft hebben ze het in azie beter voor elkaar, daar staan ze gewoon op de markt en verkopen hun waar.

Wij witte mensen denken ook vaak nog het goedkoop gekregen te hebben terwijl het niet waar is, helaas is dat in Nederland moeilijk, komt ook door de import xultuur waar ik me zekf ook schuldig aan maak.
Pagina: 1