RTS Game gezocht?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:51
Goeieavond,

Ik wou het hier er even over hebben over de RTS-games van nu en vroeger.
Na C&C Red Alert 2 & Age of Empires 3 is er niet echt nog veel goeds en nieuws gekomen
op dat niveau? Generals & Red Alert 3 waren niet veel goeds.

Mijn vraag was nu, Is er nu nog een RTS Game waarmee je echt moet beginnen
met je eigen basis bouwen en daarmee verder z oals bij Red Alert 2 en Age of Empires?
De nieuwe C&C Tiberium wars heeft het namelijk niet! wat ik erg zonde vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starcraft 2, ook topic over te vinden hier. Veruit de beste in zijn soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
AOE 3 was ook een zwak aftreksel. Ik neem aan dat je deel 2 bedoelt? En company of heroes is uitgekomen. Warcraft 3 + expansies.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

C&C Red Alert
C&C Red Alert: Counterstrike (uitbreiding 1)
C&C Red Alert: The Aftermath (uitbreiding 2)

Speel ze zelf nog regelmatig, en in Multiplayer -> Skirmish mode kun je vanaf het begin af aan je basis opbouwen. :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
bedoel je nou red alert 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Zowel Company of Heroes als Warcraft 3 horen bij de beste RTS games aller tijden. Ze worden beide nog zeer veel gespeeld en zijn ook niet erg duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Fox op 30-03-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Supreme Commander 1 en 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond persoonlijk Generals: Zero Hour wel aardig goed. Zeker geen top game, maar hat was wel leuk. Andere goeie RTS games zijn naar mijn mening: Supreme Commander 1 Forged Alliance, Supreme Commander 2, Homeworld 2 en Tiberian Sun Firestorm.

Al hoewel Supreme Commander 1 en Homeworld 2 nog een klein doelgroep hebben, zijn de games gewoon erg goed, strategisch en erg vermakelijk als je er van houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar R.U.S.E.

ERG strategisch..... en een heel aardig concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders eens Earth 2150 uitproberen, heeft veel leuke features die je niet in vaak ziet in een RTS. En voor een AoE achtig spel, Rise of Nations als je die nog niet gespeeld hebt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Empire Earth (1 dan wel te verstaan) dat is wat imho het dichtste bij AOE in de buurt komt. 2 en 3 zijn weer een stuk minder.

Zelf heb ik ook al meerdere keren rondgekeken naar een RTS ala Age of Empires 1/2, maar er is gewoon niets wat in de buurt komt, en heb al veel geprobeerd.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarCraft 2 natuurlijk. Makkelijk de beste RTS game sinds StarCraft :). Nog even geduld hebben tot de zomer of een beta key bemachtigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
of gewoon via de omweg de beta downloaden en dan de offline mode installen werkt super :)
heb m zo al even gespeeld.
en idd na red alert 1 en age of empires is het allemaal prut geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 17-09 22:41

DefLite

Why so serious?

StarCraft 2 is heel vet(heb beta key en al flink wat gespeeld) helaas alleen nog in closed beta maar komt hopelijk rond de zomer uit.
CnC4 is gewoon verpest...alleen de beta gedaan maar vond het echt ruk!!

Op lans speel ik sowieso altijd een paar games AOE II het blijft na 11 jaar(al zooo oud =) ) nog steeds een top game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
r--ndy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:52:
met je eigen basis bouwen en daarmee verder z oals bij Red Alert 2 en Age of Empires?
Ik denk dat je C&C 4: Tiberian Twilight bedoelt? C&C 3: Tiberium Wars heeft immers wel gewoon base-building en dergelijke, net als Red Alert 2 en 3, Tiberian Sun, enz.

Andere - recente - games die je kan proberen:
  • Anno 1404 - ultieme base-builder? Yup. Haal alleen wel de retail en niet digitale versie, want in de retail versie is de DRM eruit gepatched en in de digitale niet.
  • Battle for Middle Earth 1 & 2 - iets ouder, maar wel precies wat jij zoekt denk ik.
  • Company of Heroes - basis bouwen is wel iets gestroomlijnd en resource management is heel anders (aanvallend), maar het is wel een briljante RTS.
  • Dawn of War - heel erg goede RTS game, wel iets ouder.
  • Rise of Legends - precies wat jij zoekt.
  • Settlers 7 - als je een basis wilt bouwen dan krijg je niet veel beter dan dit. Alleen de DRM is ruk.
  • Sins of a Solar Empire - geweldige RTS game, maar wel heel lange matches.
  • Supreme Commander 1 - kan ook deel 2 proberen, maar die is wat minder.
  • Star Wars: Empire at War - negeer de grondgevechten en je hebt een geweldige galaxy-conquest game. Multiplayer space battles zijn vooral heel cool.
  • StarCraft 2 - umm, ja als je een beta key hebt dan is dit de beste keus :p
Als je denkt dat er geen goede RTS games zijn uitgekomen sinds Red Alert 2 en Age of Empires 3 (umm, matig?) dan moet je wellicht toch even gaan googlen want er zijn zat goede voorbeelden te vinden. Het bovenstaande is slechts een kleine selectie, er zijn nog een hoop iets oudere games die ook aan jouw eisen voldoen, zoals Battle Realms, WarCraft 3, Dragonshard, enz.

Ook zou ik je aanraden om toch een paar van die nieuwe stijl RTS games te spelen, want games als Company of Heroes en Dawn of War 2 zijn het 100% waard ook al bevatten ze iets minder base building en iets meer focus op resources bezitten (of bezetten eigenlijk) dan de gemiddelde RTS.

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 22:44
In het rijtje van Sins of a Solar Empire, Homeworld ook een erg goed spel.
Rise of Legends - precies wat jij zoekt.
Zelf vind ik Rise of Nations dan mooier, die houd het nog wat 'semi-realistisch'. Beetje Age of Empires, Age of Mythologie verhaal.

[ Voor 59% gewijzigd door ZpAz op 02-04-2010 13:27 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
Droniac schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat je C&C 4: Tiberian Twilight bedoelt? C&C 3: Tiberium Wars heeft immers wel gewoon base-building en dergelijke, net als Red Alert 2 en 3, Tiberian Sun, enz.

Andere - recente - games die je kan proberen:
  • Anno 1404 - ultieme base-builder? Yup. Haal alleen wel de retail en niet digitale versie, want in de retail versie is de DRM eruit gepatched en in de digitale niet.
  • Battle for Middle Earth 1 & 2 - iets ouder, maar wel precies wat jij zoekt denk ik.
  • Company of Heroes - basis bouwen is wel iets gestroomlijnd en resource management is heel anders (aanvallend), maar het is wel een briljante RTS.
  • Dawn of War - heel erg goede RTS game, wel iets ouder.
  • Rise of Legends - precies wat jij zoekt.
  • Settlers 7 - als je een basis wilt bouwen dan krijg je niet veel beter dan dit. Alleen de DRM is ruk.
  • Sins of a Solar Empire - geweldige RTS game, maar wel heel lange matches.
  • Supreme Commander 1 - kan ook deel 2 proberen, maar die is wat minder.
  • Star Wars: Empire at War - negeer de grondgevechten en je hebt een geweldige galaxy-conquest game. Multiplayer space battles zijn vooral heel cool.
  • StarCraft 2 - umm, ja als je een beta key hebt dan is dit de beste keus :p
Als je denkt dat er geen goede RTS games zijn uitgekomen sinds Red Alert 2 en Age of Empires 3 (umm, matig?) dan moet je wellicht toch even gaan googlen want er zijn zat goede voorbeelden te vinden. Het bovenstaande is slechts een kleine selectie, er zijn nog een hoop iets oudere games die ook aan jouw eisen voldoen, zoals Battle Realms, WarCraft 3, Dragonshard, enz.

Ook zou ik je aanraden om toch een paar van die nieuwe stijl RTS games te spelen, want games als Company of Heroes en Dawn of War 2 zijn het 100% waard ook al bevatten ze iets minder base building en iets meer focus op resources bezitten (of bezetten eigenlijk) dan de gemiddelde RTS.
Ja ik had al gezocht op internet maar kon niet zo heel veel vinden!
Ik ga ff die battle for middle earth 2 proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Er is ook een uitbreiding voor BfME 2.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Ik vind de Stronghold reeks erg leuk. Een beetje Settlers-achtig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:47:
Ik vind de Stronghold reeks erg leuk. Een beetje Settlers-achtig.
Inderdaad. Ook een favorietje hier.

Verder niet al teveel toevoegingen, meeste toppers zijn al genoemd namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Postius schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:45:
Er is ook een uitbreiding voor BfME 2.
BfME 2 the rise of the witch king ;)

Heel leuk spel ik speel bfme 2 vaak aantal uurtjes op een vriendenlan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Populous 3 is ook nog erg vermakelijk, lekker dorpjes bouwen, je volgelingen laten vechten en rampspoed over je tegenstanders heen brengen. >:)
ZpAz schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:25:
In het rijtje van Sins of a Solar Empire, Homeworld ook een erg goed spel.

[...]

Zelf vind ik Rise of Nations dan mooier, die houd het nog wat 'semi-realistisch'. Beetje Age of Empires, Age of Mythologie verhaal.
Ik ook, veel samen met een vriend gespeeld, co-op en de populatielimit verhoogd. En dan elkaar afwisselen tussen het economische en militaire gedeelte, tegen het einde aan bleef het maar flitsen door alle atoom aanvallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Ik zelf ben een grote fan van de Earth 21X0 series. Als iets gedateerde graphics niet erg zijn moet je echt Earth 2150 proberen. Earth 2160, de opvolger, is ook het proberen waard.
Verder kun je hier een aardig uitgebreide lijst van RTS'en vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:27
Ik kan je het space strategy spel homeworld aanraden. Vooral Homeworld 2 met de Complex mod is geniaal, wel lastig. Met de Mod zijn de graphics er behoorlijk op vooruit gegaan. Link

[ Voor 14% gewijzigd door Simmity op 04-04-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Supreme Commander 1 met de uitbreiding Forced Alliance

2 is een groot slap aftreksel, in mijn ogen meer C&C dan FA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Waarom roept niemand hier World in Conflict ?!!?!?!

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:34

thommich

Belg

Heephstan schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:12:
met je eigen basis bouwen en daarmee verder
z oals bij Red Alert 2 en Age of Empires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cunro
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 21:51
Ik en een paar maten zaten in hetzelfde lastig parket als jou. Wij hebben 1-2 jaar geleden ongelooflijk veel Age of Empires 3 online gespeeld en hiermee gewoon een BLAST gehad. Nu waren we ook op zoek gegaan naar een nieuwe RTS en waren van plan C&C4 te spelen. Door slechte reviews en het gebrek aan basebuilding (wat jij ook al aan geeft) hebben we daar toch van af gezien.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op The Settlers7 die vorige week is uitgekomen. Nu was ik persoonlijk groot fan van de resource gathering en basebuilding van AoE3 en de combat was zeker LEUK maar meer bijzaak voor mij. En Settlers 7 bouwt mooi verder op het principe --> basebuilding, economy, research maar ook military (combat) alleen niet zo uitgebreid als in de gebruikelijke strategy games.

Ik vind dan ook dat het lijstje van Droniac precies het juist beeld weergeeft van het huidige aanbod, inclusief zijn beschrijving van settlers 7 ;).

Me vorige (recente) RTS game was trouwens Dawn of War II die ook al eerder genoemd werd. Hier is ook (bijna) geen basebuilding en ligt de focus meer op micromanagement/combat van je units en het innemen van tactische (victory)points.

Het komt er op neer dat het maar net is waar je op zoek naar bent. Starcraft 2 lijkt de topper te worden van dit jaar in z'n algemeenheid maar Settlers 7 is voor mij al de topper basebuilding/economy wise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heephstan schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:12:
Dan had ik zelf al Sacrifice genoemd, dat is een best wel unieke RTS, met best wel originele artwork. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Sid Meier's Alpha Centauri is een game die ik meerdere malen weer opnieuw geinstalleerd heb en die leuk blijft om te spelen.. en omdat hij al zo oud is verwacht ik dat hij vast wel ergens te vinden is voor €5 of minder.

Settlers 7 kan ik ook warm aanbevelen, maar de DRM perikelen zijn nogal vervelend momenteel, verder wel een heel fijne game.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:32
In het straatje Red Alert zou ik zelf Total Annihilation erg aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf het meest genoten van de volgende titels/series :

-Warcraft 1 t/m 3 (+expasions)
-Starcrat 1 & straks ook 2
-Warhammer 40.000 Dawn of war (+ iets van 3 expansion geloof ik,erg leuk)
-Warhammer 40.000 Dawn of War 2 (+uitbreiding Chaos rising,Leuk online)
-Seven Kingdoms 2 the Frythan wars (laatste waarschijnlijk verkeerd gespeld,gouwe ouwe!)
-Company of Heroes (zelfde gameplay als Dawn of war,ook zelfde makers/uitgever geloof ik)
-King Arthur : the Roleplay Wargame (pas gedownload v Steam,echt een leuke game die lijkt op de total war serie maar dan met een vleugje meer Rpg erdoorheen en minder realistische units :D

-C&C heb ik ook veel gedaan van de oudste tot de nieuwere maar vond Generals en RedAlert 3 geen hol aan!

tegenwordig vooral bezig met niet mainstream games en oldies die een beetje afwijken zoals de eerder genoemde game R.U.S.E. maar leuk spul op de markt :)
(Squad commander,Panzer General,101st Airborne above normandy ftw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Total Annihilation is erg leuk maar wel wat ouder.
Supreme Commander 1 & de expansion Forged Alliance zijn geweldig. Ik heb zelf ook Supreme Commander 2 gekocht maar die is veel minder als Supreme Commander 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:18:
Starcraft 2, ook topic over te vinden hier. Veruit de beste in zijn soort.
sluit ik mij bij aan denk zeker dat dit is wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over homeworld 2 gesproken, weet iemand hoe ik dit spel nog kan bemachtigen? ik heb het online via diverse sites geprobeerd informatie te vinden om te kopen maar ze zeggen allemaal dat het spel niet meer leverbaar is... weet iemand nog een open optie?

alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:22:
Over homeworld 2 gesproken, weet iemand hoe ik dit spel nog kan bemachtigen? ik heb het online via diverse sites geprobeerd informatie te vinden om te kopen maar ze zeggen allemaal dat het spel niet meer leverbaar is... weet iemand nog een open optie?

alvast heel erg bedankt!!
ja is 2003, zo'n 7 jaar geleden zo ondertussen. Budgetbakken bij diverse spelwinkels kan je proberen (de dynabyte verrast mij nog weleens positief hierin) en anders tweedehands of "minder" legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gemakkelijke vraag :P

Ik vond C&C3 met de uitbreiding eerlijk gezegd behoorlijk awesome, die "3 sub-rassen per ras" zijn toch wel erg gaaf en geven ineens een stuk meer diepgang. En Sins of a solar empire heb ik ook pas ontdekt, erg gaaf als je van langdurige risk-achtige spellen houdt.

Qua turn-based ben ik groot fan van de total-war spellen (met name Rome: TW), heroes of might and magic IV vond ik wel gaaf en Civilisation IV. Is wel allemaal net wat anders dan de red alert-achtige spellen die je noemt maar misschien kun je er wat mee.

offtopic:
zelf ben ik meer op zoek naar een goede city-building game à la ceasar 3 :P zijn erg weinig goede recente games van te vinden geloof ik...

[ Voor 33% gewijzigd door bwerg op 15-04-2010 21:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

bwerg schreef op donderdag 15 april 2010 @ 21:11:
Gemakkelijke vraag :P

Ik vond C&C3 met de uitbreiding eerlijk gezegd behoorlijk awesome, die "3 sub-rassen per ras" zijn toch wel erg gaaf en geven ineens een stuk meer diepgang. En Sins of a solar empire heb ik ook pas ontdekt, erg gaaf als je van langdurige risk-achtige spellen houdt.

Qua turn-based ben ik groot fan van de total-war spellen (met name Rome: TW), heroes of might and magic IV vond ik wel gaaf en Civilisation IV. Is wel allemaal net wat anders dan de red alert-achtige spellen die je noemt maar misschien kun je er wat mee.

offtopic:
zelf ben ik meer op zoek naar een goede city-building game à la ceasar 3 :P zijn erg weinig goede recente games van te vinden geloof ik...
Qua TBS games kan ik je zeker ook Kings Bounty aanraden, humor en geweldige combat :). Het standalone expansion vond ik dan weer wat minder maar mede door de hoge moeilijkheidsgraad (ja eigen schuld).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1