Toon posts:

[hosting]downloaden van bz2 compressed files niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik weet niet of ik hier goed zit, twijfelde een beetje of het misschien beter ergens in de Development Schuur past, anders zie ik hem vanzelf wel weer ergens anders terug.

Ik zit met het volgende probleem / raadsel, Ik draai zelf een webserver, en heb gratis een paar mb hosting ruimte op de server van home.kpn.nl die zat bij mn adsl abo inbegrepen.

Nu heb ik files met de extensie naamblabla.mp3.bz2 en blabla.bsp.bz2. En mijn eigen apache server heeft daar helemaal geen moeite mee, maar de kpn server pikt dit niet om de een of andere reden. Er kan trouwens niet een directory list opgevraagd worden en php draait ook niet.

Doe ik nu wat fout of kan het zo zijn dat de server geen dubbele extensie accepteert? Want ik wil hier de content van van mijn game server op hosten zodat users de download bandwidth van de game-server niet beïnvloeden.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die hier meer over weet?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke rechten staan er op de bestanden? Bij 700 heb je dus ook geen leesrechten, en kan je dus ook niet downloaden.

Ey!! Macarena \o/

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb even snel gekeken naar de webserver waar home.kpn.nl op draait, zo te zien is dit Microsoft's IIS 6.0. Een vervelende eigenschap van IIS is dat die onbekende extensies standaard als "404 Not Found" retourneert, waar Apache ze laat downloaden.

Wat je hieraan kunt doen? Weinig. Dit moet geconfigureerd worden door de serverbeheerders van KPN en ik kan me voorstellen dat die daar geen zin in hebben. Je zult een ander filetype moeten gebruiken, die IIS wél ondersteunt, denk ik.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan wordt het eerder verhuizen van hosting want er is maar 1 manier en dat is die extensie, Is het misschien wel mogelijk om op mijn eigen webserver soort van shortcuts te maken zodat mijn server aan de client de juiste download locatie verteld? Dit moet ingame dus werken maar het is in feite hetzelfde als zo ik met firefox naar die betreffende download link gaan.

Ik bedoel dus,

Client vraagt file van http://www.myownserver.com/cstrike/sound/mysound.mp3.bz2
Mijn server; myownserver.com geeft als het ware een nieuwe download locatie op waarvan client dan gaat downloaden.. Ik draai apache denk dat dit een nog lager level programmeren is als de website zelf of het zal hem in een functie zitten die misschien bestaat maar waar ik niet van af weet.