Subnet rechtstreeks door router en een gerouted/genat erdoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:14
Koekje voor diegene die het uitgedacht krijgt:

(je hoeft geen Belg te zijn om het verhaal te volgen van een Belgische ISP)

Telenet, een provider van Digitale TV, Internet en telefonie levert bij je aansluiting op het telenet-netwerk voor internet+digitale TV een modem, switch en evt een ap van d-link.

Hoe gaat normaal: modem naar switch, van de switch een kabel naar de digibox en eentje naar je AP (of bij sommige mensen naar een soho-routertje).

De digibox krijgt een privaat ip-adres (hoe ze dat doen weet ik niet), als je je soho-router aansluit krijg je een publiek IP.

De vraag (waar ik met een collega al een tijdje over zit na te denken): Hoe kan je ervoor zorgen dat met slechts één router en één switch (manageable met vlan's) je toch die digibox kan aansluiten en tegelijk je privaat adresbereik kan routeren...

Tot nu toe is de meest minimalistische oplossing die ik net bedacht heb:

VLAN X met 3 poorten: Modem, digibox en link naar router er in
VLAN Y met je poorten voor je thuis-apparatuur met in een van de poorten een link naar één van de lan poorten van de router.

Ik ben suf gedacht...

(edit: ik heb al wat topics gevonden, maar ik wou het toch graag door een router jassen...)

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 30-03-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mischien kun je nog uitleggen waarom je dit wilt? Je hebt namelijk dan ook nog 's een router nodig die multicast streams kan routeren en dat doen de meeste SOHO bakjes niet.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 30-03-2010 19:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.